بلغارستان

کاخ اگزونوگراد بلغارستان

کاخ اگزونوگراد بلغارستان

در سفر به شرق اروپا و گشت و گذار در شهرهای مختلف این منطقه بایستی از جاهای دیدنی کشور بلغارستان از جمله کاخ اگزونوگراد بلغارستان غافل نشوید. کاخی که در واقع یک کاخ تابستانی سلطنتی سابق بلغارستانی به همراه پارکی در ساحل دریای سیاه می باشد. در حال حاضر این کاخ به محل جلسات کابینه دولت تبدیل شده ولی دسترسی گردشگران به اتاق ها و بخشهای مختلف آن میسر است. همچنین کاخ مذکور از سال 2007 میلادی به محل برگزاری فستیوال اپرای اوپراسو نبر درآمده است.

کاخ مجلل به سبک چاتیو فرانسوی قرن 18- امی همراه با بام شیروانی، آجرنمای نقش دار، بالکن ها و نیز یک برج ساعت که در سال 1890 میلادی با تلاش تزار فردیناند (شاهزاده بلغاری) پایه گذاری شده است. علاوه بر این کاخ همچنین پارک بسیار بزرگ و باصفایی نیز در محوطه کاخ نیز وجود دارد که به سبک باغ های انگلیسی و فرانسوی طراحی شده است. برای اطلاع بیشتر درباره این کاخ مجلل در کشور بلغارستان در ادامه با ما همراه باشید. ضمنا برای اخذ مشاورهای تخصصی تر درباره درخواست ویزای شنگن بلغارستان و نیز هزینه سفر به این کشور با ما در سایت سفیران سفر در ارتباط باشید.

تاریخچه کاخ اگزونو گراد بلغارستان

ساخت کاخ اگزونو گراد بلغارستان Euxinograd با اعطای زمین توسط اسقف یونانی به کیناز الکساندر باتنبرگ (شاهزاده بلغاری) در 16 مارس سال 1882 میلادی شروع شد. در آن زمان در این زمین دو صومعه سنت دمتریوس و سنت کنستانتین قرار داشت. این دو صومعه بعدا به اولین اقامتگاه سلطنتی در همین مکان تبدیل شدند و این تبدیل کاربری بر طبق پلان های ارائه شده توسط معمار ویکتور رومپلمایر در سال 1885 میلادی انجام گرفت. در ادامه نیز کیناز این کاخ را تا مساحت فعلی اش یعنی تا 80 هکتار توسعه داد. نمایی از کاخ اگزونو گراد بلغارستان را در تصویر زیر مشاهده می کنید:

نمایی از کاخ اگزونو گراد بلغارستان

بنابراین به لحاظ تاریخی کاخی که امروزه در این مکان دیده می شود مربوط به دوره پادشاهی کیناز (تزار) فردیناند می باشد. او بود که مواد و مصالح مورد نیاز برای ساخت کاخ اگزونو گراد را از فرانسه به بلغارستان آورد و از آنها در ساخت کاخش استفاده کرد. او برای این کار نیز از معمارر سوئیسی هرمان مایر و نیز معمار بلغارستانی نیکولا لازاروف بهره گرفت.

نامگذاری کاخ اگزونوگراد بلغارستان

بنابراین با توجه به تمام توصیفات تاریخی فوق می توان گفت که هدف از ساخت کاخ اگزونوگراد در واقع ساخت اقامتگاهی برای خانواده سلطنتی بلغارستان بود. در این میان یک نکته ابهام آمیز درباره کاخ مذکور باقی می ماند و آن دلیل نامگذاری این کاخ است. در ابتداء نام این کاخ، کاخ ساندروو بود که این نام از لقب ایتالیایی الکساندر (ساندرو) گرفته شده بود. اما در سال 1893 میلادی و به اصرار پرنسس ماری لوئیس (همسر اول فردیناند) این کاخ به نام اگزونوگراد تغییر نام داد . نامی که از اصطلاح یونان باستان برای دریای سیاه گرفته شده بود.

نامگذاری کاخ اگزونوگراد

پس از تصویب ابطال صومعه و صومعه گرایی در بلغارستان به دنبال اصلاحات کمونیستی در سال 1946 میلادی، کاخ مذکور به اقامتگاه تابستانی مقامات و رهبران کمونیستی آن زمان تبدیل شد. اما وضعیت به این صورت باقی نماند و تغییرات دموکراتیک در سال 1989 میلادی کاخ سلطنتی سابق را به قامتگاه ریاست جمهوری بلغارستان تبدیل کرد و حالا این کاخ به روی عموم مردم باز است.

جاذبه های دیدنی کاخ اگزونوگراد در بلغارستان

جاذبه های دیدنی کاخ اگزونوگراد در بلغارستان

اگزونوگراد غالبا به عنوان یکی از عالی ترین نمونه های پست- لیبراسیون در کشور بلغارستان به حساب می آید. این کاخ مجلل به سبک چاتیو فرانسوی قرن 18- امی همراه با بام شیروانی، آجرنمای نقش دار، بالکن ها و نیز یک برج ساعت طراحی شده است. در واقع پس از تخریب چاتیو دی سنت کلود در فرانسه بود که فردیناند (شاهزاده بلغاری) از مصالح این کاخ برای ساخت کاخ خودش استفاده کرد. کاخی که دارای سه طبقه است. طبقه اول مربوط به اتاق پذیرایی اصلی است. طبقه دوم مربوط به آپارتمان های خصوصی خانواده سلطنتی و طبقه سوم این بنا نیز مربوط به خدمتکاران می باشد.

کلیه مبلمان، اسباب و لوازم کاخ از چوب گردو ساخته شده و اغلب تزیینات و دکوراسیون های موجود در این کاخ نیز هدیه ای از طرف خانواده های سلطنتی فرانسه و انگلستان می باشد. گذشته از خود کاخ و متعلقات آن همچنین در اطراف کاخ اگزونو گراد در بلغارستان پارک بزرگ و سرسبزی نیز وجود دارد که طراحی آن در سال 1890 شروع شد. حالا این پارک زیستگاه بیش از 310 گونه گیاهی از آسیا، آمریکای جنوبی، شمال آفریقا و جنوب فرانسه می باشد. پارکی در مساحت زمینی بالغ بر 550 هکتار که به سبک انگلیسی و فرانسوی طراحی شده است. از جمله جاذبه های دیدنی این پارک نیز می توان به مجسمه نپتون، رودخانه کوچک به همراه پل چوبی، دریاچه کوچک پر از نیلوفر آبی و غیره اشاره کرد.

نحوه دسترسی به کاخ اگزونو گراد بلغارستان

نحوه دسترسی به کاخ اگزونو گراد بلغارستان

کاخ اگزونوگراد یک بنای تاریخی معروف در کشور بلغارستان محسوب می شود. این کاخ در حدود 8 کیلومتری شمال شهر وارنا واقع شده است و گردشگران خارجی نیز برای بازدید از آن بایستی به آدرس 9002 Evksinograd, Varna, Bulgaria مراجعه کنند. بنایی که همه روزه به استثنای یکشنبه ها از ساعت 9 صبح تا ساعت 5 عصر به روی گردشگران علاقه مند باز است. در ضمن هزینه بلیط بازدید از این کاخ برای هر گردشگر خارجی نیز در حدود BGN 8 (لف بلغارستان) است.

به منظور سفر به کشورهای عضو ناحیه شنگن اروپا از جمله کشور بلغارستان درخواست ویزای شنگن یا همان ویزای توریستی بلغارستان جزء اصلی ترین اقدامات هر مسافر یا گردشگر خارجی محسوب می شود. برای این منظور نیز مراجعه به سفارت بلغارستان و دریافت وقت مصاحبه و ارائه مدارک امری الزمی است. به منظور آشنایی با 0 تا 100 فرآیند درخواست ویزای شنگن بلغارستان در سال 2024 می توانید با تیم مشاورین ما در مجموعه سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *