ترکیه

پارک گلخانه استانبول

پارک گلخانه استانبول

پارک گلخانه استانبول یکی از بزرگترین، قدیمی ترین و در ضمن زیباترین پارک های این شهر برای علاقه مندان به طبیعت محسوب می شود. پارکی که به خاطر گل های رنگارنگ، چشم اندازهای بسیار زیبا و نیز المان های جذاب معروف است. این پارک به زبان ترکی تقریبا به معنای پارک خانه رزها معنی می دهد و در اراضی مربوط به کاخ توپکاپی قرار دارد. این پارک به دلیل داشتن جاذبه های متنوعی مثل چشم اندازهای شگفت انگیز، باغ گل و گیاه، فواره های آب، مجسمه ها، المان های تاریخی و نیز امکان انجام فعالیت های تفریحی متنوع جزء پارک های شلوغ و پر تردد شهر استانبول محسوب می شود. به همین دلیل برای بازدید از پارک گلخانه بازدید در آخر هفته ها و یا ایام تعطیلی توصیه نمی شود. در ادامه همین مطالب بیشتر با شرایط بازدید از پارک گلخانه آشنا می شوید.

درباره پارک گلخانه استانبول

پارک گلخانه یا Gülhane Park یک پارک شهری تاریخی در منطقه امین اونو شهر استانبول است. این پارک در نزدیکی کاخ توپکاپی قرار دارد. این پارک قدیمی ترین و یکی از بزرگترین پارک های عمومی در شهر استانبول است. در واقع این پارک شهری در سال 1912 میلادی یعنی حدود 111 سال پیش احداث شده است. پارکی که از همان ابتداء محلی مناسب برای پیک نیک و دورهمی خانوادگی محسوب می شود. به همین دلیل نیز در این پارک می توان خانواده های ترکیه ای را بیشتر دید که در حال لذت بردن از پیک نیک خانوادگی هستند.

درباره پارک گلخانه استانبول

تفریحات پارک گلخانه استانبول

در پارک گلخانه استانبول می توان از شلوغی این شهر در امان بود و برای چند ساعتی آرامش، نشاط و سرزندگی را تجربه کرد. در این پارک بزرگ می توان از چشم اندازهای شگفت انگیز، باغ گل و گیاه، فواره های آب، مجسمه ها، المان های تاریخی و غیره دیدن کرد. همین امر سبب فراهم شدن فرصتی برای عکاسی نیز می گردد. علاوه بر این پارک گلخانهاز بهترین جاها برای پیک نیک خانوادگی و حتی خوردن یک وعده غذا در دامن طبیعت است. پس اگر قصد پیک نیک در پارک گلخانه را داشته باشید توصیه می شود حتما پتو، پفک و نوشیدنی هم با خودتان بی آورید. چرا که در این پارک امکان درست کردن آتش و یا باربکیو وجود ندارد.

شرایط بازدید از پارک گلخانه استانبول

پارک گلخانه محیطی دنج، آرام و تمیز برای یک پیک نیک خانوادگی در شهر استانبول به شمار می رود. به همین دلیل نیز همه روزه مخصوصا آخر هفته ها این پارک به مقصد گردشگران داخلی و خارجی تبدیل می شود. این پارک در 7 روز هفته باز است. پارک گلخانه در ماه های تابستان (از آوریل تا اکتبر) و در ماه های زمستان (از نوامبر تا مارس) از ساعت 6 صبح تا ساعت 10:30 شب به روی گردشگران باز است.

شرایط بازدید از پارک گلخانه استانبول

بهترین زمان برای بازدید از پارک گلخانه استانبول

همان طوری که در مطالب بالا هم گفته شد، در هر زمانی می توان از پارک گلخانه استانبول دیدن کرد. اما نباید فراموش کرد که در برخی فصول سال، این پارک شاهد جمعیت زیادی از گردشگران است و به همین دلیل نیز گاها این پارک شلوغ به نظر می رسد. شلوغ ترین فصل برای بازدید از پارک گلخانه و یا به عبارتی فصل پیک این پارک بین ماه های می تا سپتامبر است. همچنین به خاطر داشته باشید آخر هفته ها و نیز روزهای تعطیلی مدارس جزء شلوغ ترین ایام برای سفر به پارک گلخانه است.

نحوه دسترسی به پارک گلخانه استانبول

یکی از سوالات مهم گردشگران در بازدید از گلخانه استانبول، اطلاع از نحوه دسترسی به این پارک می باشد. این پارک در نزدیکی منطقه سلطان احمد قرار دارد. برای دسترسی به آن نیز می توان از حمل و نقل عمومی یا تاکسی استفاده کرد. در صورت استفاده از اتوبوس برای رسیدن به پارک گلخانه، شما می توانید سوار اتوبوس های خط F1 یا T1 شوید. که معمولا کمی با فاصله از ورودی این پارک توقف می کنند. اما در صورت استفاده از تاکسی، حتما به راننده Gülhane Park و یا Gülhane Bahce را بگویید تا او شما را در جلوی این پارک پیاده کند.

نحوه دسترسی به پارک گلخانه استانبول

هتل ها و رستوران های اطراف پارک گلخانه

به راحتی می توان در اطراف پارک گلخانه استانبول هتل یا رستوران یافت. مثلا از نزدیکترین هتل ها به این پارک دیدنی می توان به هتل های زیر اشاره کرد:

  • هتل سنت صوفیا (در فاصله 0.01 مایلی)
  • هتل امپریال عثمان (0.02 مایلی)
  • هتل جلال سلطان (0.09 مایل)
  • مهمانسرای چیرز (0.08 مایل)
  • هتل و آبگرم آئوستا دیزاین (0.09 مایل)

هتل ها و رستوران های اطراف پارک گلخانه

از رستوران ها و کافه های نزدیک به پارک گلخانه نیز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • باباعلی لوکانتاسی (در فاصله 0.02 مایلی )
  • رستوران و کافه علمدار (0.02 مایل)
  • کافه راگا مدرسسی (0.03 مایل)
  • رستوران مطبخ عصمان (0.02 مایل)
  • کافه . رستوران گرین کورنر (0.03 مایل)

نزدیکترین جاذبه های توریستی به پارک گلخانه استانبول

یکی از مزایای بازدید از پارک گلخانه این است که این پارک به جاذبه های توریستی معروف در شهر استانبول نزدیکتر است. از همین رو نیز گردشگران به محض اتمام بازدید از این پارک می توانند از دیگر جاذبه های توریستی و لندمارک های استانبول مثل مسجد ایا صوفیه یا هاگیا صوفیه، کاخ توپکاپی، مسجد آبی و یا بازار بزرگ استانبول دیدن کنند. برای گشت و گذار و دیدن جاذبه های زیبای شهر استانبول تورهای راهنمای مختلفی وجود دارد. برای اطلاع از بهترین تورهای استانبول 2024 حتما با ما در مجموعه سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *