تایلند

پارک ملی هات نوپارت تارا تایلند

پارک ملی هات نوپارت تارا تایلند

پارک ملی هات نوپارت تارا تایلند یکی از زیباترین پارک های ملی تایلند می باشد که با مساحتی حدود 388 کیلومتر مربع در 1983 میلادی پایه گذاری شده است. این پارک ملی در آو نانگ، زیر بخش های سای تای و پاک نام مفوئه مویانگ کرابی از توابع استان کرابی قرار دارد. از نظر موقعیت جغرافیایی نیز این پارک ملی در جنوب کشور تایلند واقع شده است. پارکی که به خاطر سواحل ماسه سفید، تپه های مرجانی، آب های تمیز کریستالی و کراست های آهکی معروف بوده و در بین غواصان و اسنورکل کارها یک جای ایده آلی است. در ادامه و برای اطلاع از جزئیات بیشتر با ما در سایت سفیران سفر همراه باشید.

جغرافیای پارک ملی هات نوپارت تارا تایلند

نام واقعی و کامل این پارک، پارک لی هات نوپارت تارا- مئو کو فی فی Hat Noppharat Thara – Mu Ko Phi Phi National Park می باشد که یک پارک دریایی معروف در استان کرابی تایلند محسوب می شود. بنابراین این پارک ملی دو منطقه را شامل می شود که یکی از آنها خط ساحلی از شهر کرابی تا سمت شرقی استان (هات نوپارت تارا) و منطقه دوم نیز جزایر فی فی (مو کو فی فی) تا مناطق دور دست جنوبی می باشد. جدا از جنگل های حرا و چند ساحل، پارک ملی هات نوپارت تارا تایلند شامل مناطق دیگری در سرزمین های داخلی نیست.

جغرافیای پارک ملی هات نوپارت تارا

از معروفترین مقاصد گردشگران در این پارک می توان به جزایر اطراف فی فی و نیز سواحل موجود در امتدد ساحل کرابی اشاره کرد. اما نزدیکترین مقاصد توریستی به این پارک ملی شامل جزایر کو لانتا در شرق، جزیره پوکت در غرب و پارک ملی آو فانگ نگا در شمال غربی می باشد. بدین ترتیب پارک ملی هات نوپارت تارا از کو لانتا حدود 30، از کرابی 35 و از پوکت نیز حدود 40 کیلومتری فاصله دارد.

جغرافیای پارک ملی هات نوپارت تارا تایلند

بهترین زمان برای بازدید از پارک ملی هات نوپارت تارا تایلند

از مهمترین سوالات در خصوص سفر و بازدید از پارک ملی هات نوپارت تارا تایلند، اطلاع دقیق از زمان این سفر می باشد. مخصوصا اینکه گردشگران درصدد هستند تا با شرایط اقلیمی منطقه نیز آشنا شده و سپس برای سفرشان برنامه ریزی کنند. کلا این پارک از شرایط آب و هوایی مانسون گرمسیری یا تروپیکال تاثیر می پذیرد و همین امر موجب شکل گیری دو فصل در آن می شود:

  • فصل بارانی پارک ملی هات نوپارت تارا: از ماه می تا دسامبر با بالاترین سطح بارش در جولای
  • فصل خشک پارک ملی هات نوپارت تارا: از ماه ژانویه تا آوریل

بنابراین بهترین زمان برای سفر به پارک ملی هات نوپارت تارا همان فصل خشک سال است. ضمنا بد نیست ین را هم بدانید که متوسط دمای هوا در این پارک همواره بین 17 تا 37 درجه سانتیگراد متغیر است.

بهترین زمان برای بازدید از پارک ملی هات نوپارت تارا تایلند

جاذبه های تفریحی گردشگران در پارک ملی هات نوپارت تارا

از جمله رایج ترین فعالیت های تفریحی گردشگران در پارک ملی هات نوپارت تارا شامل شنا، غواصی، اسنورکلینگ، پیاده روی و لذت بردن از سواحل ماسه سفید، صخره نوردی و کایاک دریایی می باشد. در این بین غواصی یا اسنورکلینگ در آب های کریستالی در اطراف جزایر کوچک برای گردشگران معنای دیگری دارد. برای این منظور نیز آنها می توانند از قبل با تورهای راهنمای محلی از جمله تورهای اسنورکلینگ هماهنگ شده و با آموزش کافی و تجهیزات کامل به غواصی در این منطقه بپردازند. فلذا بهترین زمان برای اسنورکلینگ یا غواصی در جزایر پارک ملی هات نوپارت تارا از حوالی ماه نوامبر/ دسامبر تا ماه می است یعنی درست زمانی که امولج کمی در دریا دیده می شود و آب کاملا تمیز و شفاف است.

جاذبه های تفریحی گردشگران در پارک ملی هات نوپارت تارا

نحوه دسترسی به پارک ملی هات نوپارت تارا تایلند

برای دسترسی به پارک ملی هات نوپارت تارا تایلند راه های مختلفی وجود دارد. اولین روش استفاده از هواپیما و پرواز از هر نقطه ای از تایلند مثلا از بانکوک به فرودگاه های نزدیک از جمله فرودگاه کرابی و پوکت می باشد و یا پرواز و فرود در فرودگاه سورات تانی است که یک گزینه ارزانی است. در این میان تنها روش برای دسترسی به جزایر فی فی از طریق قایق از اسکله های نزدیک در پوکت، کرابی، کو لانتا و فانگ نگا می باشد. معمولا نیز هزینه سفر مذکور حدود THB400 الی THB500 (بات تایلند) است.

نحوه دسترسی به پارک ملی هات نوپارت تارا

از دیگر موارد مهمی که در زمینه شرایط بازدید از پارک ملی هات نوپارت تارا تایلند بایستی بدان توجه کرد اطلاع از زمان بازدید و نیز هزینه ورودی این پارک می باشد. تا ژوئن سال 2022، هزینه ورودی به جزایر فی فی برای هر بزرگسال حدود THB200 (بات تایلند) و برای کودکان سنین 3 تا 14 ساله نیز در حدود THB100 (بات تایلند) بود ولی شهروندان تایلندی ملزم به پرداخت فقط THB20 (بات) بودند. اما برای کسانی که مایل به غواصی اسکوبا نیز بودند هزینه اضافی THB200 (بات) دیگری نیز اخذ می شد. ضمنا ناگفته نماند که این پارک ملی همه ساله از 1- ام جوئن تا 31- ام جولای به روی بازدیدکنندگان بسته است.

نحوه دسترسی به پارک ملی هات نوپارت تارا تایلند

جاذبه های متنوع پارک ملی هات نوپارت تارا تایلند

اکنون به بحث شیرین جاذبه های معروف پارک ملی هات نوپارت تارا تایلند می رسیم. یکی از اصلی ترین و معروفترین این جاذبه ها، جزایر فی فی می باشد. که نام محلی آن مو کو فی فی می باشد که یک شبه جزیره کوچکی از 6 جزیره واقع در 42 کیلومتری ساحل کرابی و در حدود 50 کیلومتری پوکت در غرب می باشد. این جزایر شامل فی فی دون، فی فی له، بیا نوک، بیدا نای، کو یونگ و مای فای می باشد. تصویر زیر نشانگر این جزایر در شبه جزیره مو کو فی فی می باشد:

جزایر در شبه جزیره مو کو فی فی

جزایری که بیشتر پس از اکران فیلم سینمایی ساحل (Beach) با هنرنمایی لئوناردو دی کاپریو معروف شدند. در بین این جزایر نیز بزرگترین و تنها جزیره مسکونی آن نیز جزیره فی فی دون می باشد که از قطب های گردشگری منطقه محسوب شده و با انواع امکانات تفریحی و رفاهی از گردشگران پذیرایی می کند.

جزیره فی فی دون می

از دیگر جاذبه های پارک ملی هات نوپارت تارا تایلند می توان به غار وایکینگ اشاره کرد که نام تایلندی آن تام فایا ناک می باشد. غاری به طول 170 متر که در ته یک صخره آهکی در لبه شمال شرقی جزیره فی فی له قرار دارد. غاری که درای نقاشی های دیواری است که قدمت آنها به 1900 پیش از میلاد می رسد. از آنجایی هم که این نقاشی ها شبیه دراکار اسکاندیناویایی است به همین دلیل به این غار نیز تاملا روئا نیز گفته می شود.

غار وایکینگ

و در نهایت از دیگر جاهای دیدنی پارک ملی هات نوپارت تارا تایلند می توان به جزیره بامبو اشاره کرد یکی از دو جزیره شرقی فی فی دون می باشد که از هر سمنی با تپه های مرجانی رنگارنگی احاطه شده است و برای همین نیز این جزیره ایده آل غواصی و اسنورکلینگ محسوب می شود. در ادامه برای طرح سوالات بیشتر درباره سفر به کشور تایلند و بازدید از پارک ملی هات نوپارت تارا تایلند می توانید با ما در مجموعه سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *