تایلند

پارک ملی سی هانگ نگا در تایلند

پارک ملی سی هانگ نگا در تایلند

در گستره کشور تایلند، پارک های ملی زیادی برای گردشگران وجود دارد که یکی از آنها پارک ملی سی هانگ نگا در تایلند می باشد. پارکی با جاذبه های توریستی و تفریحی متنوع که در سال 1981 میلادی نیز پایه گذاری شده است. این پارک ملی در امتداد ساحل استان هانگ نگا تایلند در دریای آندامان قرار دارد و از پوکت حدود 35، کرابی بین 50 تا 65 و از خائو لاک نیز حدود 70 کیلومتری فاصله دارد. از معروفترین جاذبه های این پارک نیز می توان به جزیره جیمز باند، دیگر جزایر کارستی آهکی زیبا، یک تعداد سواحل ماسه سفید و چند تا غار اشاره کرد.

در ضمن آب های اطراف جزایر پارک ملی سی هانگ نگا کاملا آرام است و از همین رو نیز اینجا ایده آل کانو یا کایاک سواری است. علاوه بر این گردشگران در این پارک ملی می توانند به تفریحاتی مثل اسنورکلینگ، غار نوردی، مشاهده حیات وحش منطقه، کمپ زنی و تماشای پرندگان و غیره بپردازند. در ادامه همین مطالب تیم کارشناسان سایت سفیران سفر شما را با جزییات کاملتری از بازدید از پارک ملی سی هانگ نگا آشنا خواهند کرد.

درباره پارک ملی سی هانگ نگا بیشتر بدانید!

پارک ملی سی هانگ نگا Si Phang-nga National Park با طبیعت بس شگفت انگیز یکی از بهترین پارک های ملی کشور تایلند محسوب می شود. منطقه ای که بخش هایی از آمفوئه خورا بوری و آمفوئه تاکوآ پا را پوشش داده و در فاصله 100 کیلومتری از شهر فانگ- نگا قرار دارد. این منطقه جنگلی- ساحلی در سال 1981 میلادی و به افتخار 60- امین سالگرد تولد پادشاه تایلند تاسیس شد. پارکی به مساحت 400 کیلومتر مربع که شامل بزرگترین جنگل های مانگروو بومی در تایلند به همراه اراضی داخلی و نیز جزایر مختلف می باشد.

درباره پارک ملی سی هانگ نگا

حیات وحش جذاب در پارک ملی سی هانگ نگا در تایلند

یکی از اولین موارد جذابی که درباره پارک ملی سی هانگ نگا گفته می شود، تنوع بیولوژیکی این پارک می باشد. ابتداء امر بایستی بدانید که نوع جنگل های پارک ملی سی هانگ نگا در تایلند از نوع جنگل های مانگروو Mangrove Forest می باشد. جنگل هایی که زیستگاه منحصر بفردی برای گونه های مختلف حیات وحش تایلند به حساب می آید. بر طبق گزارشات مختلف در این پارک ملی در حدود 180 گونه پرنده کمیاب و در حدود 18 گونه از خزندگان زیست می کنند. از این گذشته پارک ملی سی هانگ نگا تایلند زیستگاه پستانداران مختلفی مثل گیبون های سفید دست، ماکاک ها، میمون های کوچک و سمورها می باشد.

حیات وحش جذاب در پارک ملی سی هانگ نگا در تایلند

تفریحات پارک ملی سی هانگ نگا در تایلند

همانگونه که قبلا هم گفته شد، بی شک معروفترین جاذبه این پارک همان جزیره جیمز باند است. یک جزیره کارستی آهکی زیبا و جذاب که بین دو جزیره ارتفاع یافته و معرف اصلی آن برای گردشگران خارجی نیز فیلم جیمز باندی مردی با اسلحه طلایی محصول سال 1974 میلادی است. جایی که در سفر به پارک ملی سی هانگ نگا در تایلند حتما بایستی ز آن دیدن کنید.

تفریحات پارک ملی سی هانگ نگا

در کل آب های تمیز کریستالی این پارک مکان ایده آلی برای کانو و اسنورکلینگ (غواصی) محسوب می شود. فعالیت هایی که جزء معروفترین و پرطرفدارترین فعالیت های گردشگران در این پارک ملی محسوب می شود. از همین رو نیز پارک ملی سی هانگ نگا از بهترین مقاصد کانو در کشور تایلند به حساب می آید. در اینجا یک تعداد دریاچه هایی در جزایر مختلف وجود دارد که دسترسی به آنها از طریق کانو امکان پذیر است. همچنین در پارک ملی سی هانگ نگا یک تعداد جزایری با غارهای مختلف وجود دارد که مناسب غار نوردی است.

معرفی جاذبه های پارک ملی سی هانگ نگا تایلند

همان طوری که در مطالب قبلی نیز گفته شد، جزیره جیمز باند زیباترین و معروفترین جاذبه دیدنی سی هانگ نگا می باشد. جزیره ای که با فیلم جیمز باندی مردی با تفنگ طلایی 1974 سر زبانها افتاد. این جزیره یک کارست آهکی 20 متری باریک است که از جزیره خائو فینگ کان فقط 40 متر فاصله دارد. بازدید از این کارست آهکی در برنامه اکثر تورهای گروهی و یا خصوصی قرار دارد. از دیگر جاذبه های پارک ملی سی هانگ نگا تایلند می توان به جزیره پاناک اشاره کرد که یکی از جرایز بزرگ در خلیج آو نانگ محسوب می شود. جزیره که نقطه ایده آلی برای کانو، شنا، غار نوردی و نیز تماشای حیات وحش محسوب می شود.

جاذبه های پارک ملی سی هانگ نگا

از نکات جالب توجه دیگر درباره جزیره پاناک اینکه در همین جزیره حداقل 11 غار زیبا وجود دارد که اکثرا هم در نوک شمالی جزیره قرار دارد برخی ها به آسانی قابل دسترس بوده و برخی ها نیز در سطح دریاست. از جمله این غارها می توان به غار آیس کریم (به طول 120 متر)، غار فاناک (به طول 253 متر)، غار دایموند (به طول 70 متر)، غار اویستر (به طول 50 متر)، غار خانگ خائو (به طول 150 متر) و غار مانگروو (یه طول 100 متر) اشاره کرد.

غارهای زیبای جزایر پاناک

جزیره هونگ از دیگر مقاصد معروف در پارک ملی سی هانگ نگا تایلند برای کانو سواری و لذت بردن از زیبایی های این پارک می باشد. در این جزیره جزایر/ کارست های آهکی کوچک زیادی نیز وجود دارد که گردشگران در مسیر سفرشان می توانند از آنها دیدن کنند.

معرفی جاذبه های پارک ملی سی هانگ نگا تایلند

شرایط بازدید از پارک ملی سی هانگ نگا تایلند

این پارک ملی در کشور تایلند، هانگ نگا، منطقه خورا بوری، بانگ وان قرار دارد و گردشگران از طرق مختلفی مثل هواپیما، قایق، خودرو، موتورسیکلت و اتوبوس می توانند خودشان را به این پارک برسانند. پارکی که همه روزه از ساعت 8 صبح تا ساعت 4:30 عصر به روی گردشگران باز است. بعلاوه هزینه ورودی این پارک برای بزرگسالان نیز در حدود THB 300 (بات تایلند) و برای کودکان 3 تا 14 سال نیز در حدود THB150 (بات تایلند) می باشد. ضمنا ذکر این نکته نیز مهم است که این پارک ملی در طی فصل گرم سال از 15- ام اکتبر تا 15- ام می باز است و در فصل بارانی نیز همه ساله از 16- ام می تا 14- ام اکتبر بسته است.

شرایط بازدید از پارک ملی سی هانگ نگا تایلند

معرفی تورهای راهنمای پارک ملی سی هانگ نگا

برای بازدید از جای جای این پارک ملی بهترین شیوه ممکن همراهی با تورهای راهنمای زیر می باشد:

تور یکروزه آمازون کوچک و آبشار سی هانگ نگا از خائو لاک: یک تور ماجراجویانه برای بازدید از جاذبه های مختلف پارک ملی سی هانگ نگا که هزینه رزرو آن از $82.67 (دلار) شروع می شود.

تور یکروزه آمازون کوچک و آبشار سی هانگ نگا از خائو لاک

تور ماهیگیری در دریاچه آب شیرین در سی هانگ نگا: این تور با قایق و تحت نظر رهنمایان محلی انجام شده و در قالب آن نیز به گردشگران تجهیزات ماهیگیری و آموزش های لازم نیز داده می شود. توری که هزینه رزرو آن از $448.55 (دلار) آغاز می شود.

تور ماهیگیری در دریاچه آب شیرین در سی هانگ نگا

تور سفر به خلیج هانگ نگا با قایق تندرو: از نوع تورهای یکروزه که هزینه رزرو آن برای هر گردشگر از $105 (دلار) شروع می شود.

تور سفر به خلیج هانگ نگا با قایق تندرو

سفر کانویی دریایی خلیج هانگ نگا همراه با ناهار: از تورهای لاکچری برای بازدید از پارک ملی سی هانگ نگا که هزینه رزرو آن از $99 (دلار) شروع می شود. این تور شامل بازدید از جزایر و غارهای مختلف پارک ملی هانگ نگا می باشد.

سفر کانویی دریایی خلیج هانگ نگا همراه با ناهار

تور جزیره جیمز باند خلیج هانگ نگا با قایق تندرو: این تور مختص بازدید از جزیره جیمز باند در پارک ملی هانگ نگا بوده و یک تور ماجراجویانه و مهیجی محسوب می شود. ضمنا هزینه رزرو تور مذکور برای هر گردشگر بزرگسال از $110 (دلار) شروع می شود. تور 8 ساعته که با توضیحات راهنمای تور همراه است.

تور جزیره جیمز باند خلیج هانگ نگا با قایق تندرو

تورهای گردشگری؛ بهترین شیوه برای بازدید از تایلند

بی تردید تایلند از بهترین مقاصد توریستی در آسیا و جهان محسوب می شود و سالانه میلیون ها توریست و جهانگرد خارجی برای بازدید از این کشور روانه تایلند می شوند. چرا که آنها می دانند که تایلند تقریبا همه نوع جاذبه توریستی و یا جاذبه تفریحی که بخواهند در اختیار آنها قرار می دهد و از این گذشته بهترین مزه غذاهای شرقی را نیز می توانند در تایلند امتحان کنند. از همین رو نیز خیلی از گردشگران مایلند تا قبل از سفر به تایلند درباره جاذبه های توریستی معروف این کشور و نیز تورهای راهنمای تایلند بیشتر بدانند.

تورهای گردشگری؛ بهترین شیوه برای بازدید از تایلند

در این میان تورهای راهنمای تایلند به دلیل ارزان بودن، شبانه روزی بودن، برگزاری با راهنمایان مجرب، توضیحات به زبان انگلیسی، امکان انجام فعالیت های مهیج و شاد، آشنایی بهتر با تاریخ و فرهنگ تایلندی ها و غیره مورد توجه گردشگران قرار دارد. تورهایی که گردشگران را تقریبا با تمام جاذبه های معروف و نقاط دیدنی تایلند مثل جزایر، سواحل، جنگل ها، کاخ ها، معابد و موزه ها آشنا می کند. در این میان برخی از تورهای تایلند به عنوان برترین تورهای این کشور محسوب می شود که عبارتند از:

  • تور جت اسکی پوکت به 7 جزیره شامل ترنسفر پیکاپ: تور 5 ساعته با هزینه $214.24 (دلار) برای هر گروه
  • پارک ملی دوی اینتانون، آبشار و پروژه سلطنتی- چیانگ مای: تور 7 تا 8 ساعته با هزینه $39.77 (دلار)
  • تور کانو غار دریایی خلیج فانگ نگا و جزیره جیمز باند به همراه ناهار بوسیله قایق بزرگ: تور 6 ساعته با هزینه $99.44 (دلار)

شما عزیزان از طریق تماس با کارشناسان مجموعه سفیران سروش سعادت می توانید با نحوه و شرایط سفر و نیز رزرو تورهای راهنمای گردشگران در تایلند آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *