پرتغال

پارک ملی سینترا کاسکایس در پرتغال

پارک ملی سینترا کاسکایس در پرتغال

پارک ملی سینترا کاسکایس در پرتغال یک پارک طبیعی در منطقه ریویرا پرتغال با گردشگران و علاقه مندان بسیار می باشد. پارکی که با مساحتی در حدود 145 کیلومتر مربع در سال 1994 میلادی پایه گذاری شده و به عنوان یکی از 13 پارک طبیعی کشور پرتغال به حساب می آید. این پارک هم از نظر پوشش گیاهی و هم از نظر حیاط جانوری جزء بهترین پارک های طبیعی کشور پرتغال محسوب می شود. به همین دلیل نیز این پارک از سال 1981 میلادی نیز به عنوان یک منطقه محافظت شده اعلام شد. در ادامه نیز با ما در سایت سفیران سفر همراه باشید تا با انواع جاذبه های پارک ملی سینترا کاسکایس آشنا شوید.

درباره پارک ملی سینترا کاسکایس در پرتغال

یکی از 13 پارک طبیعی پرتغال، پارک ملی سینترا کاسکایس Sintra- Cascais Natural Park می باشد. پارک مذکور در سال 1994 میلادی توسط دولت پرتغال به عنوان یک پارک طبیعی تاسیس شد و از سال 1981 میلادی تحت محافظت قرار گرفت. پارکی که مساحت آن در حدود 145 کیلومتر مربع بوده و شامل رشته کوه سیرا دی سینترا می باشد و تا ساحل کابو دا روکا (غربی ترین نقطه قاره اروپا) توسعه یافته است. حداکثر ارتفاع این پارک ملی در حدود 528 متر و حداقل ارتفاع آن نیز در سطح دریاست.

درباره پارک ملی سینترا کاسکایس در پرتغال

این پارک طبیعی دارای جاذبه های زیادی است و به همین دلیل نیز پارک طبیعی سینترا کاسکایس جزء معروفترین جاذبه های توریستی کشور پرتغال محسوب می شود و سالانه حدود 10000 گردشگر از این پارک دیدن می کنند.

جاذبه های پارک ملی سینترا کاسکایس در پرتغال

جاذبه های پارک ملی سینترا کاسکایس در پرتغال

این پارک ملی شامل قلعه مورس می باشد. قلعه ای که در فاصله 25 کیلومتری شهر لیسبون قرار دارد. در کل پارک ملی سینترا کاسکایس یک منطقه توریستی معروف می باشد. پارکی که دارای جاذبه های طبیعی و تاریخی و نیز جاذبه های مختلفی است. از اهم جاذبه های این پارک ملی در کشور پرتغال نیز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

آنتا دی آدرینونس: یک محل باستانی از نوع مگالیتیک که در بالای تپه ای در ارتفاع 426 متری از سطح دریا قرار دارد و عقیده بر این است که آنتا دی آدرینوس یک گورستان مربوط به عصر سنگ و یا یادبودی از دوره نوسنگی محسوب می شود.

آنتا دی آدرینونس

آزنهاس دو مار: یک شهر ساحلی زیبا در منطقه سینترا پرتغال می باشد. از مهمترین جاذبه های آزنهاس دو مار می توان به خانه هایی با نمای سفید رنگ، سواحای زیبا مثل پرایا داس ماچاس، غار نوسنگی، یادبودهای پیش از تاریخ و نیز تماشای غروب آفتاب اشاره کرد.

آزنهاس دو مار

کابو دا روکا: دماغه ای است که غربی ترین نقطه از رشته کوه سینترا از سرزمین پرتغال و قاره اروپا را تشکیل می دهد. این دماغه در داخل محدوده پارک ملی سینترا کاسکایس در پرتغال و در 42 کیلومتری غرب شهر لیسبون قرار دارد. از اهم جاذبه های دیدنی در کابو دا روکا می توان به یادبود اعلام کابو دا روکا به عنوان غربی ترین نقطه از قاره اروپا، فانوس دریایی کابو دا روکا، خط ساحلی کابو دا روکا و غیره اشاره کرد.

کابو دا روکا

قلعه مورس: مهمترین و شاید معروفترین جاذبه توریستی پارک ملی سینترا کاسکایس در پرتغال قلعه مورس یا Castle of the Moors باشد. یک قلعه قرون وسطایی واقع در قصبه سانتا ماریا ای سائو میگوئل که در فاصله حدود 25 کیلومتری از شمال غربی لیسبون قرار دارد. در قرون 8- ام و 9- ام میلادی توسط مورها ساخته شده است.

قلعه مورس

صومعه کاپوچوس: صومعه مذکور که با عنوان رسمی صومعه صلیب مقدس کوهستان سینترا نیز شناخته می شود یک صومعه تاریخی شامل بخش های کوچک و فضاهای عمومی واقع در قصبه سائو پدرو دی پنافریم می باشد.

صومعه کاپوچوس

تپه کرسمینا: این تپه شنی مساحتی در حدود 66 هکتار از پارک ملی سینترا کاسکایس در پرتغال را دربر گرفته و بخشی از سیستم تپه ای گووینچو- اویتاوس محسوب می شود. این سیستم تپه شنی به عنوان تپه شنی نسبتا منحصر بفردی محسوب می شود چرا که این تپه شنی بر اثر ورزش بادهای غالب شمال غربی تشکیل شده است.

تپه کرسمینا

کاخ سینترا: یکی دیگر از جاذبه های پارک ملی سینترا کاسکایس در پرتغال کاخ سینترا می باشد. این کاخ با نمای یکدست سفید رنگ در شهر سینترا واقع شده است و به عنوان یک اقامتگاه سلطنتی قرون وسطایی محسوب می شود.

کاخ سینترا

کاخ پنا: از کاخ های معروف کشور پرتغال محسوب می شود که در محدوده پارک ملی سینترا کاسکایس در پرتغال قرار دارد. کاخی که در بالای تپه ی در کوهستان سینترا بالاتر از شهر سینترا قرار دارد و بیشتر به عنوان یک یادبود ملی به حساب آمده و در لیست سایت میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است.

کاخ پنا

ساحل گوینچو: ساحلی زیباست که در ساحل اقیانوس اطلس واقع شده و مقصدی محبوب برای علاقه مندان موجسواری، موجسواری با بادبان و موجسواری با کایت می باشد.

ساحل گوینچو

کاخ مونسراته: یکی دیگر از جاذبه های دیدنی پارک ملی سینترا کاسکایس پرتغال نیز کاخ مونسرانه می باشد که در واقع یک ویلای مسکونی نزدیک سینترا می باشد. جالب است بدانید که بر طبق افسانه ای این کاخ در ابتدا کلیسای کوچکی بوده که توسط آفوریسو هنریکوئس ساخته شده است.

کاخ مونسراته

کوینتا دا ریگالیرا: یک کاخ سلطنتی است که در مرکز تاریخی سینترا واقع شده و با عنوان چشم انداز فرهنگی سینترا در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

کوینتا دا ریگالیرا

کوینتا دا ریبافریا: قلعه ای است که نزدیک سینترا در منطقه لیسبون پرتغال قرار دارد. این قلعه از سال 1536 میلادی تا 1541 میلادی توسط گاسپار گونچالوس ساخته شده است.

کوینتا دا ریبافریا

کاخ رامالهائو: یک کاخ نو کلاسیمکی در سینترای کشور پرتغال می باشد و از آن به عنوان یکی از معروفترین جاذبه های پارک ملی سینترا کاسکایس محسوب می شود.

زیارتگاه پنینها: این زیارتگاه در کوهستان سینترا در پارک طبیعی سینترا کاسکایس محسوب می شود. زیارتگاهی ه در ارتفاع 448 متری بر بالای صخره ای قرار دارد.

زیارتگاه پنینها

کاخ ستیایس: این کاخ یک کاخ نوکلاسیکی واقع در سینتراست و حالا نیز به عنوان یک هتل لاکچری با نام هتل تیولی پالاسیو دی ستیایس شناخته می شود.

کاخ ستیایس

برای دریافت هر نوع اطلاعات توریستی و مسافرتی در خصوص مقصد مورد نظرتان می توانید با تیم کارشناسان و مشاوران مجرب مجموعه سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *