ترکیه

پارک امیرگان استانبول

پارک امیرگان استانبول

پارک امیرگان استانبول پارکی بزرگ به مساحت 47 هکتار است که بر روی تپه ها و دامنه ها ساحل بسفر در محله رشیدپاشا این شهر قرار دارد. پارکی بسیار زیبا که مخصوصا در اوایل بهار جذابیت خاصی دارد و برای همین نیز مقصد تفریحی اغلب ساکنان استانبول در هنگام بهار، پارک امیرگان است. پس پارک امیرگان از بهترین پارک های استانبول برای پیک نیک خانوادگی محسوب می شود. از جاذبه های دیدنی این پارک می توان به وجود 3 عمارت زرد، سفید و صورتی با سبک های معماری مختلف اشاره کرد. در این عمارت ها نیز برای گردشگران صبحانه مفصل سرو می شود.

علاوه بر فضای سبز وسیع، این پارک دارای برکه های مصنوعی و آبشارهایی است که زیبایی پارک را دو چندان کرده است. در این پارک مسیرهای پیاده روی و دو و میدانی هم وجود دارد که عاشقان ورزش می توانند از این امکانات استفاده کنند و ضمنا زمین بازی مخصوص کودکان هم پیش بینی شده است. همچنین پارک امیرگان به خاطر برگزاری فستیوال بین المللی لاله نیز شهرت دارد. این فستیوال جذاب نیز معمولا در ماه آوریل هر سال در پارک امیرگان برگزار می شود. ما در سایت سفیران سفر آماده ایم تا آخرین اطلاعات گردشگری و بهترین خدمات مشاوره مسافرتی را با شما عزیزان به اشتراک گذاریم.

پارک امیرگان از زیباترین و بزرگترین پارک های استانبول

اگر مایلید در استانبول یک پیک نیک خانوادگی شاد و دورهمی به یادماندنی داشته باشید، پس حتما از پارک امیرگان Emirgan Park دیدن کنید. پارک امیرگان یا به قول خود ترکها Emirgan Korusu یکی از بزرگترین پارک های تفریحی و گردشگری در شهر استانبول بوده و به عنوان یک واحه ای از طبیعت آنهم در داخل شهر دائما در حال توسعه استانبول شناخته می شود. نام این پارک نیز از نام نجیب زاده ایرانی یعنی امیر گون خان گرفته شده است. کسی که سلطان مراد پنجم املاک این پارک را به او هدیه داد.

پارک امیرگان از زیباترین و بزرگترین پارک های استانبول

تاریخچه احداث پارک امیرگان استانبول

پارک امیرگان در قرن 19- ام به حاکم عثمانی مصر و سودان تعلق داشت. حاکم عثمانی نیز 3 عمارت چوبی در داخل این پارک ساخت. این عمارت ها در دهه 1970 میلادی بازسازی شد. این 3 عمارت با نام های عمارت زرد، عمارت سفید و عمارت صورتی شناخته می شود. عمارت زرد نشانگر معماری سنتی عثمانی و اندرونی پر نقش و نگار است، عمارت سفید به سبک نوکلاسیک ساخته شده ولی عمارت صورتی جای معروفی برای انجام مراسمات ازدواج می باشد.

عمارت زرد: این عمارت توسط خدیو اسماعیل پاشا و بین سال های 1871 تا 1878 میلادی ساخته شده و توسط مالک قبلی اش به عنوان اقامتگاه و مهمانپذیر استفاده می شد. برای تزیین این عمارت زیبا از دیتیل های مختلفی نیز استفاده شده است و در سال های 1996 تا 1997 میلادی بازسازی شده و حالا از آن به عنوان رستوران و کافه تریا استفاده می شود. این عمارت روزهای هفته از ساعت 9 صبح تا 13 بعد از ظهر و آخر هفته ها نیز از 9 صبح تا 13:30 ظهر صبحانه مفصل با هزینه TL40 (لیره) برای هر نفر در روزهای هفته و TL50 (لیره) در آخر هفته ها سرو می کند.

عمارت زرد

عمارت صورتی: یک خانه سبک عثمانی 2 طبقه ای که در سال 1878 میلادی در طی زمان خدیو عباس هلمی پاشا به عنوان مکانی جهت دیدار با پاشاهای آن زمان استفاده می شد. حالا این عمارت همه روزه از ساعت 9 صبح تا 14 بعد از ظهر صبحانه مفصل با هزینه TL40 (لیره) برای هر نفر سرو می کند.

عمارت صورتی

عمارت سفید: این عمارت دارای فضای خاصی در بین لاله های رنگی و درختانی است که معمولا در بهار شکوفه می دهند. این عمارت نیز همه روزه از ساعت 9 صبح تا 14 بعد از ظهر صبحانه مفصل با هزینه TL40 (لیره) برای هر نفر سرو می کند.

عمارت سفید

جاذبه های پارک امیرگان استانبول چیست؟

پارک امیرگان استانبول برای استراحت، پیک نیک و تفریح خانوادگی یک پارک ایده آلی است. علاوه بر فضای سبز وسیع، این پارک دارای برکه های مصنوعی، مجسمه های مختلف و آبشارهایی است که زیبایی پارک را دو چندان کرده است. در این میان وجود 3 عمارت زیبا نیز رونق خاصی به این پارک داده است. ضمنا در این پارک مسیرهای پیاده روی و دو و میدانی هم وجود دارد که عاشقان ورزش می توانند از این امکانات استفاده کنند و ضمنا زمین بازی مخصوص کودکان هم پیش بینی شده است.

جاذبه های پارک امیرگان استانبول

فستیوال بین المللی لاله در پارک امیرگان استانبول

یکی از بهترین زمان ها جهت بازدید از پارک امیرگان ترکیه، زمان برگزاری فستیوال بین المللی لاله International Tulip Festival است. فستیولی که تماما در داخل پارک امیرگان برگزار می شود. این فستیوال جذاب و تماشایی در طی ماه آوریل در پارک امیرگان برگزار می شود. تاریخچه این فستیوال نیز به سال 2005 میلادی می رسد. یعنی از سال 2005، فستیوال بین المللی لاله به طور سالانه در این پارک برگزار می شود و سبب رنگارنگی و جذابیت بیشتر پارک امیرگان می شود.

فستیوال بین المللی لاله در پارک امیرگان استانبول

شرایط بازدید از پارک امیرگان استانبول

پارک امیرگان استانبول همه روزه از ساعت 7 صبح الی ساعت 22:30 شب به روی تمام گردشگران باز است و ضمنا بازدید از این پارک برای همه رایگان است. پارک امیرگان در شمال پل دوم در طرف اروپایی استانبول قرار دارد. پس ابتداء باید خودتان را به ایستگاه تراموای کاباتاش برسانید. سپس از ایستگاه تراموای کاباتاش سوار تاکسی و یا اتوبوس 25E شده و در پارک امیرگان پیاده می شوید. برای حداکثر راحتی نیز می توانید از قایق هاپ- آن هاپ- آف بسفر و یا تورهای دیگر که شامل حمل و نقل نیز است بهره گیرید.

شرایط بازدید از پارک امیرگان استانبول

هتل ها و رستوران های اطراف پارک امیرگان استانبول

در کنار پارک امیرگان استانبول هتل ها و رستوران های مختلفی وجود دارد. که گردشگران در صورت نیاز و بسته به فاصله و نیز قیمت خدمات می توانند از این هتل ها و رستوران ها بهره گیرند. از جمله هتل های نزدیک به پارک امیرگان می توان به هتل های زیر اشاره کرد:

  • امیرگانلی سوئیت (0.30 مایل)
  • هیلتون استانبول مسلک (1.60 مایلی)
  • گراند تارابیا (2.38 مایلی)
  • رویال ویلای بسفر (0.43 مایلی)

از کافه ها و رستوران های نزدیک به پارک امیرگان نیز می توان به رستوران های زیر اشاره کرد:

  • کافه شیشا (0.05 مایلی)
  • استاربوکس (0.09 مایلی)
  • کاردشیم مانتی (0.12 مایلی)
  • کیفی امیرگان (0.12 مایلی)
  • کلوب عاشقان پیتزا (0.13 مایلی)

هتل ها و رستوران های اطراف پارک امیرگان استانبول

جاذبه های اطراف پارک امیرگان استانبول

کل مدت زمان توصیه شده برای بازدید از پارک امیرگان استانبول بین 1 تا 2 ساعت متغیر است. پس از اتمام بازدید از این پارک می توان از دیگر جاذبه های توریستی نزدیک به آن هم دیدن کرد. در این مورد لازم است یادآوری شود که در فاصله 6 مایلی از همین پارک حدود 386 جاذبه وجود دارد که معروفترین آنها شامل:

  • موزه خودروهای کلاسیک (در فاصله 1.6 مایلی از پارک امیرگان استانبول)
  • مسجد سلیمانیه (7.7 مایلی)
  • منطقه سلطان احمد (8 مایلی)
  • مسجد ایا صوفیه (7.7 مایلی)
  • قلعه روملی (1.4 مایلی)
  • پارک ببک (2.1 مایلی)
  • آب انبار باسیلیکا (7.8 مایلی) و غیره

اگر مقصد سفرتان را مشخص کردید و حالا به فکر برنامه ریزی برای سفرتان هستید. پس برای کسب اطلاعات به روز گردشگری و نیز دریافت بهترین خدمات مسافرتی برای مقصد دلخواهتان توصیه می شود حتما با تیم کارشناسان و مشاورین مجموعه سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *