تایلند

موزه پزشکی تایلند

موزه پزشکی تایلند

موزه پزشکی تایلند نام دیگر موزه معروفی به نام موزه مرگ می باشد. موزه ای که بیشتر بر روی موضوع تکامل حیات در کشور تایلند می پردازد. موزه ای که بازدید از آن برای افرادی که قلب ضعیفی دارند توصیه نمی شود. یک موزه منحصر بفرد که در قلب پایتخت تایلند یعنی شهر بانکوک واقع شده است. موزه ای که برای دانشجویان و متخصصان رشته پزشکی یک منبع ارزشمندی به حساب می آید. خود این موزه نیز از 7 موزه پزشکی کوچک تشکیل شده است که کارشناسان مجموعه سفیران سفر در ادامه به معرفی آنها می پردازند. موزه ای که هر روزه از ساعت 10 صبح الی ساعت 4:30 عصر باز بوده و هزینه رزرو بلیط ورودی آن برای هر گردشگر از ฿200 (باهات) می باشد.

تاریخچه موزه پزشکی تایلند

موزه پزشکی تایلند یا Siriraj Medical Museum در بیمارستان سیریراج برپاست که خود این بیمارستان نیز از قدیمی ترین موسسات پزشکی تایلند محسوب می شود. بیمارستانی که در سال 1886 میلادی توسط پادشاه راما پایه گذاری شد. در واقع پایه گذاران اصلی موزه پزشکی نیز دانشجویان همین دانشگاه بودند. که با جمع آوری تجهیزات و مدارک مختلف پزشکی موزه ای را تاسیس کردند تا محلی برای آموزش و مطالعه دانشجویان پزشکی باشد. تصویر زیر نشانگر نمایی از ساختمان موزه پزشکی تایلند می باشد:

تاریخچه موزه پزشکی تایلند

موزه های مختلف موزه پزشکی تایلند

حقیقتا موزه پزشکی تایلند از 6 موزه مجزا تشکیل شده است. منتها اکثر این موزه ها در طبقه دوم ساختمان آدولیادجیویکروم واقع شده اند. بازدید از این موزه ها متلزم پرداخت هزینه ورودی بوده و در ضمن عکسبرداری از کلکسیون نمایشگاهی این موزه ممنوع می باشد. این موزه ها عبارتند از:

  • موزه پاتولوژی الیس: اولین موزه ای که بازدیدکنندگان در موزه پزشکی تایلند می بینند موزه پاتولوژی الیس می باشد که نامش را هم از پروفسور ای. جی. الیس گرفته است. که به خاطر پایه گذاری پاتولوژی در کشور تایلند معروف است. این موزه مهمترین قاتلین مردم تایلند شامل بیماری قلبی، سرطان و انواع ناهنجاری های مادر زادی را به همراه درمان مناسب آنها نشان می دهد.
  • موزه آناتومیکی کانگدون: کلکسیون این موزه نیز توسط دکتر ادگار داویدسون کانگدون جمع آوری شده و شامل بیش از 2000 اندام برای آموزش آناتومیکی است. در این موزه می توان از نزدیک با ساختار آناتومیکی کل سیستم های بدن انسان آشنا شد.
  • موزه و آزمایشگاه پیش تاریخی سود سانگویچین: این موزه نیز از نام دکتر سود سانگویچین گرفته شده کسی که به ماموریت حفاری در محل باستان شناسی در چوراخه فویاک در استان کانچانا بوری ملحق شد. او در این مکان باستانی فرصت آن را یافت که به مطالعه ابزارها، وسایل، تزیینات و دیگر وسایل کشف شده به همراه اسکلت ها بپردازد. او این اشیاء را جمع آوری و آنها را به اولین نمایشگاه ها در موزه اش تبدیل کرد. در واقع این موزه بازدیدکنندگان را به تایلند پیش از تاریخ می برد.
  • موزه انگل شناسی: پایه گذار و موسس اصلی این موزه دکتر ویچیتر چایاپورن کشس بود که انگل ها را از بیماران جمع آوری کرد. این انگل ها در اینجا همراه با نمایشی از چرخه حیاتشان و نیز زیستگاه طبیعی اشان نمایش داده می شود
  • موزه پزشکی قانونی سونگکران نیوماسان: موزه پزشکی قانونی در واقع کاربرد روش های علمی و پزشکی برای شناخت دلایل مرگ غیر طبیعی می باشد. نمایشگاه های این موزه شامل نمایش جمجمه ها و سایر اندام های بدن در ظروف شیشه ای است. که بسیاری از آنها از قربانیان قتل جمع آوری شده است. این موزه به همت دکتر سونگکران نیوماسان برپا شده و شامل بقایای مومیایی شده اولین قاتل سریالی در تاریخ مدرن تایلند می باشد.
  • موزه نمایشگاه های لمس: این موزه و نمایشگاه جذاب آن برای افرادی بر پا شده است که دچار آسیب بینایی هستند. اتاق داخل این موزه تاریک بوده و به بازدیدکنندگان اجازه می دهد تا با اشیائی که آنها می توانند لمس کنند ولی نمی توانند ببینند ارتباط برقرار کنند.

موزه های مختلف موزه پزشکی تایلند

جاذبه های اطراف موزه پزشکی تایلند

در کل مدت زمان توصیه شده جهت بازدید از موزه پزشکی تایلند بین 1 تا 2 ساعت متغیر است و گردشگران پس از اتمام بازدیدشان می توانند به سراغ نزدیکترین جاذبه ها به این موزه علمی بروند که لیست آنها از این قرار است:

  • بازار وانگ لانگ (0.21 مایل)
  • موزه ملی رویال بارگس (0.22 مایل)
  • معبد بودای سبز زمردی (0.70 مایل)
  • تور پیاده روی روستای آرتیزانس (0.19 مایل)
  • معبد وات فرا چتوفون (0.96 مایل) و غیره

جاذبه های اطراف موزه پزشکی تایلند

شرایط بازدید از موزه پزشکی تایلند

پیش از اینکه اصلا به سراغ موزه پزشکی تایلند یا همان موزه پزشکی سیریراج بروید بهتر است با شرایط بازدید از این موزه بیشتر آشنا شوید. خود این موزه در ساختمان آدولیادجیویکروم واقع در شهر بانکوک، تانون وانگ لانگ قرار دارد. این موزه جذاب در کشور تایلند همه روزه به جز ایام تعطیلات رسمی نیز از ساعت 10 صبح تا ساعت 4:30 عصر به روی عموم بازدیدکنندگان باز است. شما مسافران و گردشگران عزیز برای شروع پروسه درخواست ویزای توریستی خود می توانید از خدمت مشاوره ارائه شده توسط مشاورین و کارشناسان ما در مجموعه سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *