ترکیه

موزه پرا ترکیه

موزه پرا ترکیه

موزه پرا ترکیه یا پرا موزسی (Pera Müzesi) از جمله موزه های هنری معروف در کل کشور ترکیه برای علاقه مندان محسوب می شود. موزه ای که در سال 2005 میلادی توسط بنیاد سونا و اینان کیراچ در منطقه بی اوغلو شهر استانبول پایه گذاری شد. موزه ای که دارای نمایشگاه های موقت و دائمی است. کلکسیون موقتی موزه پرا مربوط به نمایشگاه هایی از موزه های بین المللی است. در واقع این موزه میزبان نمایشگاه های بین المللی از موزه های معروفی مثل موزه سنت پترزبورگ، موزه ویکتوریا و آلبرت، تات بریتین، کلکسیون جی پی مورگان و غیره نیز بوده است.

بنابراین موزه پرا در معرفی و شناساندن هنر و هنرمندان معروف دیگر کشورها به مخاطبینش نیز تلاش می کند. اما کلکسیون های دائمی این موزه شامل تابلوهای نقاشی شرق گرایانه، اوزان و ابزارهای سنجش آناتولیایی و نیز کاشی ها و سرامیک های کوتایاست. با این حال تمرکز اصلی این موزه بر روی شرقی گرایی در هنر قرن 19- ام است. با ما در سایت سفیران سفر می توانید به اطلاعات مسافرتی به روز و کامل در خصوص هر مقصد توریستی دست یابید.

تاریخچه موزه پرا ترکیه

موزه پرا Pera Museum موزه ای هنری در محله تپه باشی منطقه بی اوغلو شهر استانبول است. این نامگذاری نیز بدان سبب است که قبل از فتح استانبول به دست عثمانیان، منطقه بی اوغلو با عنوان منطقه پرا شناخته می شد! موزه ای که با نگاه به کلکسیون هنری آن می توان نتیجه گرفت که یک موزه شرق گرایانه است. چرا که تاکید عمده آثار ارایه شده بر روی هنر شرقی است. این موزه به سال 2005 میلادی توسط سونا و اینان کیراچ پایه گذاری شد. موزه ای که در ساختمان تاریخی هتل بریستول سابق برپاست. خود هتل نیز توسط معمار آکیله مانوسوس طراحی شده و در سال 1893 میلادی ساخته شده و در طی سال های 2003 و 2005 میلادی نیز توسط معمار سنان گنیم با حفظ نما و تغییر اندرونی بنا به یک موزه مدرن و مجهز نوسازی شده است.

چرا بازدید از موزه پرا مهم است؟

موزه پرا یک موزه خصوصی است که در تاریخ 8 ژوئن سال 2005 توسط بنیاد سونا و اینان کیراچ پایه گذاری شد. از همان زمان تاکنون نیز این موزه به عنوان یکی از اصلی ترین جاذبه های توریستی شهر استانبول به حساب می آید. موزه ای که توانسته است گردشگران زیادی مخصوصا از اهالی هنر و هنر دوستان را به سوی خود جلب کند. هدف اصلی از برپایی موزه پرا ترکیه نیز ارایه دامنه گسترده ای از هنر و فرهنگ کیفیت بالا مخصوصا شناساندن هنر شرقی به مخاطبین است. علاوه بر این گردشگران از طریق بازدید از موزه پرا می توانند ضمن آشنایی با هنر شرقی هنرمندان ترک/ عثمانی همچنین با صنایع دستی و سنتی مردم ترکیه مخصوصا در زمینه کاشی و سرامیک نیز آشنا شوند.

چرا بازدید از موزه پرا

کلکسیون دایمی موزه پرا در ترکیه

کلکسیون های موزه پرا شامل کلکسیون موقتی از نمایشگاه های بین المللی و نیز کلکسیون های دایمی است. خود کلکسیون های دائمی موزه پرا نیز به 3 بخش شامل نقاشی های اورینتالیست یا شرق گرایانه، اوزان و ابزارهای سنجش آناتولیایی و نیز کاشی ها و سرامیک های کوتایاست. مثلا در بخش نقاشی های شرق گرایانه می توان آثاری از هنرمندان اروپایی و ترک شامل آثاری از عثمان حمید بی و نقاشی معروفش به نام مربی لاک پشت را دید.

نقاشی های شرق گرایانه در موزه پرا ترکیه

در کلکسیون اوزان و ابزارهای سنجش آناتولی می توان بیش از 10 هزار قطعه شامل اشیاء مربوط به دوره پیش تاریخ تا اشیاء مورد استفاده در آناتولی امروزی را دید. اینها شامل انواع اصلی سنجشگرها و ابزارهای اندازه گیری مورد استفاده برای اندازه گیری وزن، طول و حجم است.

انواع اصلی سنجشگرها و ابزارهای اندازه گیری در موزه پرا

بخش سوم موزه پرا در ترکیه مربوط به کلکسیون کاشی و سرامیک است. کلکسیونی که کار جمع آوری و نمایش آنها حتی به دهه 1980 میلادی نیز برمی گردد. امروزه این کلکسیون هم شامل بیش از 800 قطعه از دوره های تاریخی مختلف مخصوصا قرن های18- ام و 20- ام است. در اینجا فقط تعداد محدودی از قطعات به نمایش درآمده مربوط به صنعت سرامیک کوتایا می باشد.

کلکسیون کاشی و سرامیک در موزه پرا

تقریبا تمامی نمایشگاه های موزه پرا همراه با کتاب، کاتالوگ، بروشور، فیلم، برنامه های آموزشی و حتی کنسرت است. همین امر نیز جذابیت موزه را برای مخاطبین اش دو چندان می کند.

کلکسیون موقت موزه پرا

نمایشگاه های موقت بخشی از موزه پرا ترکیه استو در واقع موزه پرا پروژه های نمایشگاهی مشترکی با سایر بنیادها، کلکسیون ها و موزه های بین المللی معروف مثل تات بریتین، موزه ویکتوریا و آلبرت، موزه دولتی سنت پترزبورگ روسیه، کلکسیون جی پی مورگان، مدرسه هنرهای بصری نیویورک و غیره دارد. موزه پرا از همین طریق توانسته است هنرمندان معروف زیادی مثل رامبرانت، دوبوف، جیاکومتی، جان میرو، پابلو پیکاسو، گویا، فرناندو بوترو، آکیرا کوروسوا و غیره را به مخاطبین اش معرفی کند. این نمایشگاه موقتی در موزه پرا تقریبا به طور سالانه برپا می شود.

کلکسیون موقت موزه پرا

شرایط بازدید از موزه پرا ترکیه

بهترین روش برای دسترسی به موزه پرا استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی است. نزدیکترین ایستگاه ها به موزه پرا در منطقه بی اوغلو استانبول نیز شامل اتوبوس (ایستگاه های 32T، 46C، 46 T، 66، 76D، 89C و 93T )، مترو (خط M2)، ترن (B1) و تراموای برقی (D-11) است. موزه پرا یک موزه هنری است که تقریبا همه روزه از ساعت 10 صبح تا ساعت 7 عصر به روی علاقه مندان و بازدیدکنندکان باز است. هزینه بلیط ورودی به موزه پرا برای هر نفر نیز در حدود TL80 (لیره ترکیه) است. در ضمن مدت زمان توصیه شده برای بازدید از موزه پرا حداکثر 1 ساعت است.

شرایط بازدید از موزه پرا ترکیه

رستوران ها و هتل های اطراف موزه پرا ترکیه

کلا منطقه بی اوغلو به مروارید گردشگری شهر استانبول معروف است. جایی که علاوه بر داشتن انواع جاذبه های توریستی همچنین از انواع امکانات رفاهی مدرنو پیشرفته از جمله هتل ها و رستوران های مختلف برخوردار است. مثلا از جمله هتل های نزدیک به موزه پرا در ترکیه می توان به هتل های زیر اشاره کرد:

  • اینفو آپارت (0.03 مایل از موزه پرا)
  • اقامتگاه تفریحی و هتل ایستی لب (0.02 مایل)
  • استکلال جیهانگیر تومتومدا لوکس دایره (0.02 مایل)
  • گراند هتل پرا (0.03 مایل)
  • هتل و آبگرم وستیست (0.07 مایل)

از رستوران های نزدیک به موزه پرا نیز می توان به رستوران های زیر اشاره نمود:

  • کافه موزه پرا (0.01 مایلی از موزه پرا)
  • تراس 6 (0.01 مایل)
  • لوکو دی پرا (0.02 مایل)
  • نوتراس (0.02 مایل)
  • اسپرسولاب اوداکول (0.02 مایل)

گروه کارشناسان و مشاورین مجموعه سفیران سروش سعادت در تلاش هستند تا ضمن ارایه آخرین اطلاعات گردشگری همچنین با ارایه مشاوره ها و خدمات مسافرتی حرفه ای شما عزیزان را در سفر به مقصد دلخواهتان یاری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *