استرالیا

موزه مهاجرت در استرالیا

موزه مهاجرت در استرالیا

موزه مهاجرت در استرالیا در واقع موزه نمایش تاریخ ملبورن اینبار از نظر مردمی است که از سراسر جهان به ایالت ویکتوریا مهاجرت کرده اند. شما در این موزه و با توجه به بازدید از گالری های مختلف به دلایل این مهاجرت و تاثیر آن بر روی جوامع بومی پی می برید. این داستان ها گاها غمگین و گاها نیز بامزه و خنده دار است. بالاخره نتیجه بازدید از این موزه نیز ایجاد تفکر و نیز کسب تجربه می باشد. در پایان نیز شما به معنا و مفهوم حس تعلق خاطر و عدم تعلق خاطر به استرالیا پی برده و می فهمید که چه کسی استرالیایی است و چه کسانی هم مثل استرالیایی ها فکر می کنند. برای اطلاع از شرایط سفر به استرالیا 2023 می توانید از مشاوره های به روز کارشناسان مجموعه سفیران سفر بهره مند شوید.

تاریخچه تاسیس موزه مهاجرت در استرالیا

موزه مهاجرت یا Immigration Museum از جاذبه های توریستی مهم شهر ملبورن استرالیا محسوب می شود. این بنا در سال 1998 میلادی افتتاح شده است. موزه ای که از داستان های واقعی افرادی پر است که از سراسر جهان به کشور استرالیا مهاجرت کرده اند. این موزه ساختمانی سه طبقه بوده و گالری های نمایشگاه در دو طبقه آن برپا بوده و به روی بازدیدکنندگان باز است. اما هدف از برپایی این نمایشگاه نیز یافتن پاسخ به این سوالات است که چرا افراد به ملبورن مهاجرت کرده اند، آنها چگونه به اینجا رسیده اند، آنها در این مهاجرت چه چیزی یافته اند؟ نمایی از ساختمان موزه مهاجرت استرالیا را در زیر مشاهده می کنید:

نمایی از ساختمان موزه مهاجرت استرالیا

موزه مهاجرت استرالیا بازگوکننده تاریخچه مهاجرت به استرالیا

همچنین این موزه کنکاشی برای درک مفهوم هویت بوده و در پی معنا کردن حس تعلق و عدم تعلق به استرالیاست. جالب است بدانید که این موزه از زمان تاسیس اش در ساختمان گراند کاستومز هاوس برپا شده است که اصولا بر کشتی های لنگر انداخته مجاور مرکز تجاری- تفریحی کوئین وارف اشراف دارد. این موزه همه روزه به جز روزهای جمعه روز کریسمس به روی بازدیدکنندگان باز است. پس با اینکه این موزه یکی از جذاب ترین موزه های استرالیا به شمار نمی رود اما اطلاعات مهمی درباره تاریخچه مهاجرت به استرالیا تهیه می کند. همچنین این موزه بازگو کننده برخی داستان هایی است که تا به حال گفته نشده است. مجددا تصاویری از گالری موزه مهاجرت در استرالیا را در زیر مشاهده می کنید:

تصاویری از گالری موزه مهاجرت در استرالیا

هزینه بلیط موزه مهاجرت در استرالیا

یکی از سوالات متداول گردشگران در بازدید از موزه مهاجرت در استرالیا هزینه بلیط ورودی یا entrance ticket این موزه می باشد. در حال حاضر، هزینه بلیط بازدید از موزه مهاجرت در استرالیا در حدود $21.95 (دلار استرالیا) می باشد. از دیگر نکات مهم در خصوص تهیه بلیط این موزه آن است که امکان اخذ بلیط این موزه به صورت آنلاین نیز برای گردشگران فراهم است و آنها برای رزرو بلیط خود می توانند به وب سایت این موزه به نشانی https://museumsvictoria.com.au/immigrationmuseum/ مراجعه نمایند. به علاقه مندان توصیه می شود که حداقل 24 ساعت قبل از مراجعه به موزه مهاجرت در استرالیا بلیط آنرا رزرو نمایند. ضمنا ساعت بازدید از موزه مذکور نیز همه روزه از ساعت 10 صبح تا 5 عصر می باشد.

هزینه بلیط موزه مهاجرت در استرالیا

جاذبه های توریستی اطراف موزه مهاجرت در استرالیا

همان طوری که در مطالب قبلی هم گفته شد، موزه مهاجرت در استرالیا در شهر ملبورن واقع است و به همین دلیل نیز بازدیدکنندگان از این موزه علاوه بر بازدید کامل از موزه مهاجرت همچنین می توانند از جاذبه های اطراف این موزه نیز دیدن کنند. از جمله برخی از جاذبه های معروف در اطراف این موزه می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

باغ های سلطنتی ویکتوریا، زمین کریکت ملبورن (MCG) و نیز گالری ملی ویکتوریا

باغ های سلطنتی ویکتوریا، زمین کریکت ملبورن (MCG) و نیز گالری ملی ویکتوریا

موزه هنری ArtVo، برج های یورکا اسکای دک و نیز پارک ملی رشته کوه های داندنونگ

موزه هنری ArtVo، برج های یورکا اسکای دک و نیز پارک ملی رشته کوه های داندنونگ

تراموای سیتی سیرکل، باغ وحش ملبورن و بازار ملبورن جنوبی

تراموای سیتی سیرکل، باغ وحش ملبورن و بازار ملبورن جنوبی

علاوه بر این فقط در فاصله 3 مایلی از موزه مهاجرت در استرالیا حدود 5325 رستوران و بار وجود دارد که از جمله آنها می توان به رستوران های استریت کافه ملبورن، رستوران دهلی استریت، پیتزای 11 اینچ و غیره اشاره نمود. همچنین هتل ها و مهمانپذیرهای زیادی نیز در اطراف موزه مهاجرت وجود دارد که برخی از معروفترین و برترین اینها شامل لانگهام، کیو تی ملبورن، پارک حیات ملبورن، کرون تاورز ملبورن، هتل ویکتوریا و غیره می باشد.

جاذبه های توریستی اطراف موزه مهاجرت در استرالیا

هزینه زندگی در ملبورن استرالیا چقدر است؟

به هر حال گردشگران در سفر به ملبورن بایستی از هزینه و مخارج روزمره خود با خبر باشند. اول از همه بایستی بدانید که ارز رایج در سراسر استرالیا دلار این کشور می باشد که برای تمییز با دلار آمریکا به صورت AU$نمایش داده می شود. اما بر طبق آمار سال 2022 متوسط ماهیانه هزینه زندگی در شهر ملبورن کلا حدود $1911 (دلار) می باشد و از این نظر ملبورن در بین 64 شهر استرالیا در رده هفتم گرانترین شهرهای این کشور قرار دارد. اما با وجود این هزینه بالای زندگی بایستی بدانید که متوسط درآمدی در این شهر نیز بسیار بالاست و همین امر باعث افزایش قدرت خرید مردم ملبورن می شود. در نمودار زیر می توان با دخل و خرج یک نفر در استرالیا آشنا شد:

متوسط هزینه و درآمد هر شخص در ملبورن

اما خود هزینه های زندگی در استرالیا (شهر ملبورن) به انواع هزینه ها دسته بندی می شود. برخی از انواع هزینه های زندگی در ملبورن استرالیا را در زیر مشاهده می کنید:

آیتم ها هزینه ها به دلار
اجاره خانه و هزینه اشتراک $1053
هزینه حمل و نقل یا کرایه جابجایی $263
هزینه خورد و خوراک $471
سایر هزینه ها $124

همان طوری که در جدول فوق نیز مشاهده می شود، بیشترین مخارج هر نفر در شهر ملبورن به هزینه اجاره خانه مربوط می شود و در واقع این بخش از هزینه ها حدود 55% از بودجه هر نفر را در ملبورن به خود اختصاص می دهد. کار در استرالیا و اخذ اقامت کاری این کشور برای متخصصان ایرانی فراهم است و آنها حتی از این طریق می توانند به اقامت دائم استرالیا هم دست یابند. به این دسته از متقاضیان توصیه می شود که اطلاعات کامل درباب شرایط سفر به استرالیا را از کارشناسان ما در مجموعه سفیران سفر جویا شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *