تایلند

موزه ملی زمین شناسی تایلند

موزه ملی زمین شناسی تایلند

در صنعت گردشگری تایلند، موزه ها نقش مهمی در جذب گردشگران از سراسر جهان دارند و یکی از این موزه های مهم نیز موزه ملی زمین شناسی تایلند می باشد. موزه ای که ساختمان آن در سال 2000 میلادی توسط وزارت منابع معدنی تایلند ساخته شد ولی خود این موزه در 6 می سال 2011 افتتاح شد. به همین دلیل نیز موزه مذکور اولین موزه ملی زمین شناسی در سراسر کشور تایلند به حساب می آید. از همان زمان تا بحال نیز این موزه به یکی از معروفترین موزه های تایلند تبدیل شده است. این موزه ملی همه روزه از ساعت 6 صبح الی ساعت 22 شب به روی کلیه بازدیدکنندگان باز است. در ادامه نیز با ما در سایت سفیران سفر همراه باشید تا با آخرین اطلاعات در خصوص شرایط بازدید از این موزه در کشور تایلند باخبر شوید.

درباره موزه ملی زمین شناسی تایلند

موزه ملی زمین شناسی یا National Geological Museum از موزه های علمی و پژوهشی و بسیار جذاب کشور تایلند محسوب می شود. موزه ای که تحت نظارت وزارت منابع معدنی تایلند عمل کرده و یکی از 12 پروژه موسسه هنر، فرهنگ و علوم محسوب می شود. هدف از ساخت این موزه نیز گرامیداشت 50- امین سالگرد تاسیس وزارت منابع معدنی تایلند و نیز ایجاد مرکزی برای نگهداری داده های مرجع و نیز نمونه های مهم در رشته زمین شناسی بود. مردمان تایلند و گردشگران خارجی در این موزه می توانند درباره علم زمین شناسی و نقش مهم آن در زندگی انسانی و توسعه کشور تایلند تحقیق کنند.

تاریخچه موزه ملی زمین شناسی تایلند

همان طوری که گفته شد، یکی از جذاب ترین موزه های کشور تایلند، همین موزه ملی زمین شناسی می باشد؛ موزه ای که در سال 2000 میلادی و توسط وزارت منابع معدنی تایلند ساخته شده است. بنایی 4.5 طبقه در فضایی به مساحت 140000 متر مربع که برای طراحی و ساخت آن نیز هزینه ای در حدود THB419.5 میلیون بات تایلند خرج شده است. این موزه هم اکنون اولین موزه ملی زمین شناسی در کل کشور تایلند محسوب می شود.

طرح های مدیریت و اجرای این پروژه نیز شامل دیتیل نمایشگاه، نمایش ها و نیز متریال هایی که برای تکمیل موزه لازم است می باشد. لازم به یاد آوری است که مراسم افتتاح آزمایشی همین موزه در 6 می سال 2011 برگزار شد و از همان تاریخ نیز رسما افتتاح شد. از همان تاریخ تا به حال نیز موزه ملی زمین شناسی تایلند نه تنها به عنوان یک موزه معروف بلکه به عنوان یک مرکز تحقیقاتی نیز به حساب می آید.

تاریخچه موزه ملی زمین شناسی تایلند

بخش های مختلف موزه ملی زمین شناسی تایلند

موزه ملی زمین شناسی کلکسیونی از جنبه های کشاورزی، علمی، پزشکی، فناوری، زیست و نیز طبیعت است. از جمله معروفترین جاذبه های این موزه نیز می توان به باغ باستان اشاره نمود که محیط زیست چیش از تاریخ و دایناسورها و نیز فسیل های دایناسوری یافت شده در تایلند، ماکت های دایناسوری و نیز سایر حیوانات اولیه را نمایش می دهد. فی المجموع نیز این موزه از 4 طبقه شامل نمایشگاه های زیر تشکیل شده است:

  • نمایشگاه طبقه اول: پس زمینه وزارت منابع معدنی و درباره 50- امین سالگرد تاسیس این وزارت و نمایشگاه دائمی در اتاق 1 شامل زمین شناسی عمومی
  • طبقه دوم: اتاق نمایشگاهی 2 که دربرگیرنده زمین شناسی تایلند از دوره پرکامبرین و عصر آهن و شامل ماکت های زیادی از مکان ها و جاذبه های زمین شناسی در تایلند، محیط زیست و توپوگرافی در گذشته و نیز جاذبه های سنگی در دوره های مختلف و نیز شامل انواع فسیل هی کشف شده در کشور تایلند
  • طبقه سوم: اتاق نمایش 3 درباره منابع زمین شناسی و اتاق نمایش 5 درباره زمین شناسی کاربردی
  • طبقه چهارم: اتاق نمایش 4- ام درباره زمین شناسسسییی کاربردییی

بخش های مختلف موزه ملی زمین شناسی تایلند

امکانات پیشرفته در موزه ملی زمین شناسی تایلند

جالب است برای جذابیت بیشتر و نیز راحتی بازدیدکنندگان تکنولوژی های زیادی در همین موزه به کار گرفته شد. مثلا اکثر اتاق های این موزه مجهز به سیستم های سنسوری هستند که زمانی که آنها بازدیدکننده ای را شناسایی کنند شروع به توضیح می کنند. از دیگر امکانات مدرن در این موزه می توان به Dinosaur VDO ها اشاره کرد که توضیحات درباره هر نمایش را ارائه می دهد. ایجاد فاکتورها به نحو زیبایی انجم شده و بازدیدکنندگان بایستی از معدن آهن عبور کنند درست همانند معادنی که در فیلم ها دیده می شودو سپس وارد باغ دایناسورها شده و از نمایش 3 بعدی درباره دایناسورها نیز لذت ببرند.

هزینه بازدید از موزه ملی زمین شناسی تایلند

ابتداء امر از آدرس این موزه شروع می کنیم. موزه ملی زمین شناسی در تایلند، تانی، پاتوم، کلونگ لوانگ واقع شده است. گردشگران برای بازدید از همین موزه نیز می توانند از خودور، اتوبوس و یا موتورسیکلت استفاده کنند. موزه ای که در طول ایام هفته همه روزه از ساعت 6 صبح تا ساعت 22 شب به روی بازدیدکنندگان باز است. در ضمن خبر خوش اینکه بازدید از موزه ملی زمین شناسی تایلند نیز برای همه بازدیدکنندگان رایگان است. جهت آشنایی تکمیلی با هر مرحله از اخذ ویزای توریستی میتوانید با تیم مشاورین مجموعه سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *