تایلند

موزه ملی بان چیانگ تایلند

موزه ملی بان چیانگ تایلند

موزه ملی بان چیانگ تایلند از جمله موزه های باستانی و از جاذبه های توریستی کشور تایلند برای گردشگران محسوب می شود. موزه ای که به دلیل اهمیت باستان شناسی اش از سال 1992 میلادی نیز در لیست سایت میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است. این موزه متشکل از 2 بخش مجزاست. بخش اول شامل کلکسیون های اشیاء باستانی و بخش دوم مربوط به موزه رو باز است. به هر حال از جمله آیتم های به نمایش درآمده در همین موزه می توان به ابزارهای باستانی، وسایل خانگی، صنایع دستی، کوزه، سفال، تابلوهای نقاشی، پترن ‌های بافتنی، اشیا سفالی و کاشی‌ های قدیمی چینی و تایلندی، انواع مجسمه ها و جواهرآلات اشاره نمود. پس با بازدید از این موزه می توان به خوبی با تاریخ، فرهنگ و هنر باستانی تایلند آشنا شد. در ادامه نیز با ما در سایت سفیران سفر همراه باشید.

درباره موزه ملی بان چیانگ تایلند

موزه ملی بان چیانگ در تایلند یک مقصد فرهنگی مهم است و شامل مجموعه ‌های منحصر به فردی است که به تاریخ، هنر و فرهنگ تایلندی مربوط می ‌شود. این موزه در شمال شهر بانکوک و در سراسر مجموعه تاریخی و فرهنگی بان چیانگ قرار دارد و میزبان بیش از 8000 آثار هنری، تاریخی و باستان ‌شناسی است.

درباره موزه ملی بان چیانگ

در طول بازدید از موزه ملی بان چیانگ، شما می ‌توانید با انواع آثار هنری مانند تابلوهای نقاشی، پترن ‌های بافتنی، اشیا سفالی و کاشی‌ های قدیمی چینی و تایلندی آشنا شوید. همچنین مجسمه ‌ها، سنگ ‌نگاری ‌ها، زینت آلات و جواهرات تاریخی نیز در کلکسیون این موزه به نمایش گذاشته شده اند.

درباره موزه ملی بان چیانگ تایلند

همچنین برخی از بخش‌ های موزه به تاریخچه، زندگی روزمره و فرهنگ مردم تایلند اختصاص داده شده است. شما می ‌توانید در این بخش ‌ها درباره آداب و رسوم، لباس‌ ها، طرز آشپزی و زندگی اجتماعی در تایلند اطلاعات خوبی کسب کنید.

دلایل بازدید از موزه ملی بان چیانگ تایلند

موزه ملی بان چیانگ تایلند در سراسر جهان معروف است چرا که شهر باستانی بان چیانگ پیشرو تمامی تمدن های پیش از تاریخ جهان است. به نظر باستان شناسان و مورخان نیز کوزه های یافت شده در سایت باستان شناسی بان چیانگ قدیمی ترین کوزه ها در سراسر جهان است! بنابراین همین قدمت زیاد موزه و سایت باستان شناسی بان چیانگ سبب شده تا این سایت مورد توجه گردشگران مخصوصا فرهنگ دوستان و علاقه مندان تاریخ قرار گیرد.

دلایل بازدید از موزه ملی بان چیانگ تایلند

جاذبه های موزه ملی بان چیانگ تایلند چیست؟

موزه ملی بان چیانگ Ban Chiang National Museum همچنین معروف به سایت باستان شناسی در منطقه نونگ هان استان اودون تانی تایلند واقع شده است. جالب است بدانید که این سایت از دسامبر سال 1992 میلادی به سایت میراث جهانی یونسکو UNESCO درآمده است. پس توصیه می شود که بازدید از این موزه را حتما در اولویت خود قرار دهید. کلا این موزه شامل 2 بخش جذاب به شرح زیر است:

جاذبه های موزه ملی بان چیانگ تایلند

در بخش اول موزه می توان هر چیزی در رابطه با فرهنگ باستنی بان چیانگ را پیدا کرد. از آنجمله می توان به ابزارهای باستانی، وسایل خانگی، صنایع دستی، کوزه و سفال اشاره کرد که قدمت اغلب آنها به بیش از 4000 سال پیش هم می رسد. تمامی اشیاء در این موزه طوری چیده شده اند تا بازدیدکننده بتواند حدالامکان به اطلاعات زیادی درباره فرهنگ باستانی تایلند دست یابد. بخش دوم هم که یک موزه رو باز بوده و در اینجا می توان سایت های حفاری باستان شناسی را مشاهده کرد. همین سایت ها به شما نشان می دهد که چگونه همراه با مردگان اشیاء باستانی دفن می شدند.

شرایط دسترسی به موزه ملی بان چیانگ تایلند

موزه ملی بان چیانگ در شهر بان چیانگ، تامبول بان چیانگ، آمفوئه نهونگ هارن، استان اودون تانی قرار دارد و از جاذبه های توریستی معروف اودون تانی نیز به حساب می آید. این موزه به فاصله 55 کیلومتری از مرکز شهر بان چیانگ قرار دارد. از همین رو نیز می توان با خودرو یا اتوبوس شهری نیز به این موزه رسید. ضمنا اگر در شهر بانگوک قرار داشته و قصد بازدید از این موزه را دارید، شما بایستی مسیر بانگوک به بان چیانگ را طی کنید.

دسترسی به موزه ملی بان چیانگ تایلند

برای انجام این سفر ماجراجویانه و کمی هم زمانبر چند روش نیز در اختیار شماست:

روش انجام سفر مسافت به کیلومتر مدت زمان سفر هزینه به دلار
خودرو شخصی 592.7 کیلومتر 8 ساعت و 30 دقیقه 68$ تا 98$
تاکسی 592.7 کیلومتر 8 ساعت و 30 دقیقه 110$ تا 140$
اتوبوس 10 ساعت و 18 دقیقه 18$ تا 19$
پرواز دون موانگ به ساکون ناکون، اتوبوس 5 ساعت و 32 دقیقه 37$ تا 113$
پرواز سووانبومی به وینتیان، خودرو 5 ساعت و 32 دقیقه 111$ تا 243$
پرواز دون مائونگ به اودون تانی، تاکسی 3 ساعت و 40 دقیقه 36$ تا 117$

نحوه بازدید از موزه ملی بان چیانگ تایلند

موزه ملی بان چیانگ در شهری به همین نام در استان اودون تانی تایلند قرار گرفته است و دسترسی به آن هم کار چندان سختی نیست. این موزه باستان شناسی در کشور تایلند، همه روزه از ساعت 9 صبح تا ساعت 16 بعد از ظهر به روی بازدیدکنندگان باز است. منتها بازدید از این موزه رایگان نبوده و هر گردشگر خارجی برای ورود به موزه بایستی حدود THB20 (بات تایلند) پرداخت بکند. در ضمن برای بازدید از موزه ملی بان چیانگ هم می توان به صورت فردی و هم در قالب تور راهنما نیز اقدام کرد.

نحوه بازدید از موزه ملی بان چیانگ تایلند

معرفی جاذبه های اطراف موزه ملی بان چیانگ تایلند

در ادامه بازدید از جاذبه های شهر اودون تانی می توان علاوه بر بازدید از موزه ملی بان چیانگ همچنین از دیگر جاذبه های توریستی این منطقه نیز دیدن کرد. مثلا از جاذبه های نزدیک به موزه ملی بان چیانگ می توان به جاذبه های زیر اشاره نمود:

  • معبد بانتی چامر (در فاصله حدود 371.3 کیلومتری)
  • پارک تاریخی پو پرا بات تایلند ( 99.8 کیلومتر)
  • موزه بان سائو ناک تایلند (406 کیلومتر)
  • پارک تاریخی پیمای تایلند (255.7 کیلومتر) و غیره

اگر مایل به انجام یک سفر آسان و پرماجرا به تایلند 2024 هستید. پس شما بایستی از قبل برنامه ریزی خوبی داشته باشید. یعنی اینکه ویزای توریستی تایلند را دریافت کنید، بیمه سفرتان را تهیه بکنید، هتل محل اقامتتان را رزرو بکنید، تور راهنمای مناسبی را پیدا کنید و نیز مقاصد سفرتان در تایلند را هم مشخص کنید. برای انجام این برنامه ریزی می توانید از خدمات مسافرتی مجموعه سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *