ترکیه

منطقه باکرکوی ترکیه

منطقه باکرکوی ترکیه

منطقه باکرکوی ترکیه از جمله اصلی ترین مقاصد توریستی این کشور محسوب می شود. باکرکوی در بخش اروپایی استانبول واقع شده است و مساحت آن در حدود 29 کیلومتر مریع و جمعیت آن بیش از 250000 نفر است. جالب است بدانید که باکرکوی یا به ترکی Bakırköy در سال 384 میلادی توسط امپراطور کنستانتین و به عنوان اقامتگاه تفریحی و تابستانی سیاستمداران و نظامیان پایه گذاری شد. در واقع در دوره امپراطوری بیزانسی، باکرکوی با نام هبدومون (مرکز سیاسی و نظامی) شناخته می شد و از اهمیت بالایی هم برخوردار بود.

امروزه منطقه باکرکوی یک منطقه تجاری بسیار مهمی در ترکیه است. در همین جا یک منطقه خرید بسیار بزرگ شامل یکسری فروشگاه های برند، یک تعداد سینما، رستوران و بارها و کافه های مختلف وجود دارد. از این گذشته در اینجا اکثر خیابان ها نیز به پاساژ عابرپیاده تبدیل شده اند! ضمنا از معروفترین جاذبه های باکرکوی نیز می توان به آکواریوم استانبول، فوریوم مرمره، موزه هوانوردی استانبول، پارک ساحلی فلوریا، بازار مصری ها، کاخ دلمه باغچه و غیره اشاره کرد. در ادامه نیز با ما در سایت سفیران سفر همراه باشید تا با تفریحات مهیج گردشگران در باکرکوی نیز آشنا شوید.

منطقه باکرکوی ترکیه کجاست

منطقه باکرکوی ترکیه کجاست؟

باکرکوی که در زمان های مختلف با نام های جپتیموم، ماکروهوری و ماکری کوی هم شناخته می شد حالا با عنوان منطقه باکرکوی معروف است. منطقه ای در بخش اروپایی استان استانبول ترکیه که در بین بزرگراه D.100 و ساحل دریای مرمره قرار دارد. همان طوری که در تصویر زیر هم مشاهده می شود، باکرکوی با مناطقی مثل آوجیلار، زیتون بورنو و نیز کوچوک اکمجه مجاور بوده و در امتداد ساحل دریای مرمره نیز ادامه می یابد:

منطقه باکرکوی

مساحت منطقه باکرکوی در حدود 29 کیلومتر مریع و جمعیت آن بیش از 250000 نفر است. منطقه ای خوش آب و هوا که دارای جاذبه های توریستی مختلفی است. علاوه بر این باکرکوی دارای یک بیمارستان روانپزشکی بزرگ و نیز یک مرکز خرید معروفی است. لازم است این را هم بدانید که باکرکوی از 15 محله به شرح زیر تشکیل شده است:

  • آتاکوی 1
  • آتاکوی 2
  • آتا کوی 3
  • آتاکوی 4
  • باسین کوی
  • چورلیک
  • کارتال تپه
  • عثمانیه
  • ساکیزآغاجی
  • شنلیک کوی
  • ینی ماحالا
  • یشیل کوی
  • یشیل یورت
  • زیتنلیک
  • زوهورات بابا

جاهای دیدنی منطقه باکرکوی ترکیه

تاریخ باکرکوی معادل تاریخ استانبول!

قدمت پایه گذاری باکرکوی به دوره امپراطوری بیزانس برمی گردد. در دوره بیزانسی، باکرکوی یک منطقه مجزایی از شهر کنستانتینوپل بود و به عنوان یک تفریحگاه ساحلی شناخته می شد و ز همین رو نیز به آن هبدومون Hebdomon می گفتند. در همین منطقه بود که امپراطوری های رومی مثل والنوس و جاستینیان کاخ های امپراطوری را بنا کردند. در ادامه چند کلیسا و بنای یادبودی نیز در همین منطقه ایجاد شد. ضمنا هبدمون در دوره بیزانسی مکانی برای مشق نظامی و تجمع در اردوگاه بود که در آنجا چند تن از امپراطورهای روم شرقی مثل والنوس و تئودوسیوس انتخاب شدند. نام این منطقه بعدا ماکروهوری شد و برای همین در دوره عثمانی با عنوان ماکریکوی شناخته می شد. سپس در سال 1925 میلادی به باکرکوی ( به معنی روستای مس) تغییر نام داد.

تاریخ باکرکوی معادل تاریخ استانبول

امروزه منطقه باکرکوی یکی از مهمترین مراکز تجاری و از توریست پذیرترین مناطق استانبول به شمار می رود. با اینکه منطقه باکرکوی بوسیله مناطق مجاورش مثل آوجیلار، زیتون بورنو و نیز کوچوک اکمجه از مرکز شهر استانبول جدا افتاده است. ولی به دلیل قرار گیری در نزدیکی بزرگراه ساحلی D-100 خودش به تنهایی یک مرکز تجاری محسوب می شود. پس در باکرکوی انواع برج های تجاری، مراکز خرید، مجتمع های مسکونی، بازارچه ها و پاساژها، هتل ها و رستوران ها، بارها و کافه ها به وفور دیده می شود.

تاریخ باکرکوی

جاهای دیدنی منطقه باکرکوی ترکیه

اولین و شاید مهمترین جاذبه دیدنی در باکرکوی ترکیه، طبیعت زیبا و بسیار جذاب این منطقه به همراه آب و هوای ملایم آن است. پس شما در باکرکوی می توانید مستقیما از چشم اندازهای دریایی زیبا و نیز آب و هوای معتدل این منطقه لذت ببرید.

طبیعت منطقه باکرکوی ترکیه

فلوریا Florya یکی از زیباترین محلات باکرکوی ترکیه است. جایی که شما می توانید ویوهای بسیار جذابی از دریای مدیترانه را از پارک فلوریا ببینید. این پارک در امتداد ساحل مرمره گسترش یافته و دارای چشم انداز بی نظیری مخصوصا از غروب آفتاب است.

فلوریا از زیباترین محلات باکرکوی

از دیگر جاهای دیدنی و معروف در منطقه باکرکوی ترکیه می توان به آکواریم استانبول در بخش فلوریا باکرکوی اشاره کرد که به ساحل و نیز فرودگاه بین المللی آتاتورک نیز نزدیک است. این آکواریوم با حدود 7000 لیتر مکعب و مساحتی در حدود 22000 متر مربع بزرگترین آکواریوم خاورمیانه به شمار می رود. آکواریومی که شامل انواع ماهی مثل کوسه ها و دلفین ها و نیز میکروارگانیسم های نادر است. در این پارک آبی حدود 15000 جانور دریایی و حدود 1500 گونه ماهی و خزندگان و دو زیستان است.

آکواریم استانبول در بخش فلوریا باکرکوی

از دیگر جاهای دیدنی منطقه باکرکوی می توان به باغ گیاه شناسی باکرکوی اشاره کرد. باغی که میزبان انواع گیاهان همیشه سبز به همراه دریاچه های مصنوعی، فواره ها و مجسمه هایی از گونه های مختلف دایناسوری و همچنین زمین بازی آبی و شنی برای کودکان است.

باغ گیاه شناسی باکرکوی

اما اگر عاشق خرید هستید و به دنبال یک مرکز خرید شیک و مجلل در منطقه باکرکوی می گردید پس حتما از گالریا مال Galleria mall در آتاکوی دیدن کنید. بازارچه ای که در دهه 1980 میلادی به پیشنهاد نخست وزیر تورگوت اوزال ساخته شد و در واقع از ایده مجموعه گالریا هوستون در تگزاس کپی برداری شده است. در این بازارچه بیش از 130 فروشگاه برای برندهای محلی و بین المللی و همچنین رستوران ها، سینماها، کافه ها، لانژهای اسکی و بولینک و محوطه بازی کودکان نیز وجود دارد.

گالریا مال

تفریح در باکرکوی

همان طوری که در مطالب فوق نیز گفته شد، باکرکوی استانبول همه نوع تفریح و سرگرمی برای جذب گردشگران دارد. شما می توانید در باکرکوی از دیدن باغ گیاه شناسی باکرکوی به مساحت 96000 متر مربع با انواع گل و گیاه و المانهای زیبای دیگر لذت ببرید. باغی که به 11 بخش تم دار تقسیم شده و محل نگهداری بیش از 262000 درخت، بوته، گل و گیاه است. همچنین برای خرید از یک برند معروف می توانید به گالریا مال و یا فوریوم مرمره سری بزنید. مراکز خریدی که نه تنها مخصوص خرید بلکه همچنین به خاطر داشتن سینما، بار، رستوران، زمین بولینگ و غیره گزینه خوبی برای تفریح و سرگرمی کل اعضای خانواده است.

دیدن باغ گیاه شناسی باکرکوی

همچنین در منطقه باکرکوی می توانید در جاده ابوضیاء که یک خیابان بدون ترافیک است قدم زده و از مناظر ساحلی زیبا و مخصوصا چشم انداز غروب آفتاب دیدن کنید و اگر اهل ورزش هستید نیز به پارک ساحلی یشیل کوی رفته و در آنجا به ورزش های مفرحی مثل تنیس، والیبال، دو و میدانی و دوچرخه سواری بپردازید. ضمنا از طریق تورهای کشتی نیز می توانید از منطقه باکرکوی به طرف بخش آسیایی حرکت کرده و در طول این سفر نیز از جاذبه های مختلف لذت ببرید.

تفریح در باکرکوی

همواره با ما در مجموعه سفیران سروش سعادت همراه باشید تا به بهترین و مطمئن ترین خدمات مسافرتی و نیز به روزترین اطلاعات گردشگری دست یابید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *