تایلند

معبد چالوم پراکیات تایلند

معبد چالوم پراکیات تایلند

اگر مایل به دیدن یک معماری اصیل شرقی در کشور تایلند هستید، پس توصیه می شود حتما از معبد چالوم پراکیات تایلند دیدن کنید. معبدی بودایی که در ساخت آن آمیزه ای از معماری چینی و تایلندی مورد استفاده قرار گرفته است. معبدی که از نظر شکل و ساختار خیلی شبیه کاخ بزرگ تایلند است. با اینکه قدمت ساخت این معبد به زمان پادشاه نانگ کلائو برمی گردد ولی معبد مذکور در سال 1858 میلادی تکمیل شد. علاوه بر معماری جذاب، این معبد دارای جاذبه های مختلفی از جمله مجسمه طلایی بزرگ از بودا و نیز یادبود پادشاه نانگ کلائو است.

در مجموع، کشور تایلند به سبب رواج دین بودایی بیشترین تعداد معابد بودایی را در اختیار دارد. معابدی که نه تنها محل دعا و انجام مراسمات مذهبی بلکه به سبب به کار بردن هنر و سبک معماری خاص تایلندی از بهترین جاذبه های توریستی این کشور به حساب می آیند. از معروفترین این معابد نیز می توان به معبد چایواتانارام، پرا تت دوی سوتپ، رونگ کون (معبد سفید)، معبد ساکت، معبد ماها تات و غیره اشاره کرد. با ما در سایت سفیران سفر می توانید به آخرین و به روزترین اخبار و اطلاعات توریستی و مسافرتی دست یابید.

قدمت ساخت معبد چالوم پراکیات تایلند

معبد چالوم پراکیات Wat Chaloem Phra Kiat معبد بودایی در منطقه ای موسوم به بانگ سی موئانگ، بخش موئانگ نوتابوری، استان نوتابوری در کنار رودخانه چائو پرایا قرار دارد. این معبد که بیشتر شبیه یک کاخ است و بمانند یک معبد باستانی در نظر گرفته می شود که قدمت بنای آن به 160 سال پیش برمی گردد. این معبد به عنوان دومین معبد پادشاهی استان نوتابوری شناخته می شود و ساخت آن در سال 1849 میلادی توسط پادشاه نانگ کلائو شروع شد و پادشاه این معبد را به مادر فقیدش وقف کرد.

قدمت ساخت معبد چالوم پراکیات

اما جالب است بدانید که ساخت این معبد در زمان پادشاهی نانگ کلائو به خاطر مرگش به اتمام نرسید. کل این بنا در زمان فرزند دومش یعنی چائوپرایا تیپاکوراوونگ تکمیل شد.

قدمت ساخت معبد چالوم پراکیات تایلند

معبد چالوم پراکیات تایلند؛ یک معبد استثنائی!

کلا معبد چالوم پراکیات دارای یک مشخصه منحصر بفردی است. این معبد برخلاف معابد دیگر در تایلند دارای دیوارهای مرزی است که این دیوارها نیز مثل دیوار کاخ بزرگ مستحکم سازی شده است. جالب است بدانید که این منطقه زمانی محل قلعه قدیمی موسوم به پوم تاپتیم بوده است. این کاخ معابد در سال 1992 میلادی بازسازی شده است. نمایی زیبا از ورودی معبد چالوم پراکیات تایلند را در تصویر زیر مشاهده می کنید:

معبد چالوم پراکیات تایلند؛ یک معبد استثنائی

معرفی جاذبه های معبد چالوم پراکیات

معبد چالوم پراکیات از معروفترین معابد بودایی در ستان نونتابوری در نزدیکی بانگوک تایلند است. معبدی که به لحاظ موقعیت جغرافیایی نیز در کنار رودخانه چائو پرایا واقع شده است. این معبد با شکوه بیشتر به واسطه سبک معماری زیبا و چشم نوازی که دارد معروف است. به همین دلیل نیز هر توریستی که از این معبد دیدن کرده اذهان می کند که معبد چالوم پراکیات از دیگر معابد تایلند متفاوت است. از مهمترین جاذبه های دیدنی این معبد نیز می توان به نقاشی دیواری، معماری خاص، مجسمه هایی از بودا و کاهنان، مجسمه یادبود پادشاه نانگ کلائو، دیوار شیشه ای، باغی بزرگ و دنج، ساحل زیبای رودخانه چائو پرایا و غیره اشاره نمود.

معرفی جاذبه های معبد چالوم پراکیات

شرایط بازدید از معبد چالوم پراکیات

معبد چالوم پراکیات از جمله معابد بودایی پربازدید در کشور تایلند محسوب می شود. این معبد تاریخی و بسیار جذاب همه روزه از ساعت 6 صبح تا 18 عصر به روی کلیه بازدیدکنندگان باز است. بازدید تمامی گردشگران و جهانگردان نیز از این معبد رایگان است. نکته آخر اینکه شما برای دسترسی به این معبد و بازدید از آن بایستی به استان نونتابوری تایلند، بخش موئانگ نونتابوری، بانگ سی موانگ، کوی وات چالوم پراکیات سفر کنید. معبد چالوم پراکیات با شهر بانگوک حدود 20 کیلومتری فاصله دارد. گردشگران با خودرو شخصی می توانند این مسیر را در عرض 22 دقیقه طی کنند.

شرایط بازدید از معبد چالوم پراکیات

هتل های اطراف معبد چالوم پراکیات

گردشگران از نظر اسکان در اطراف معبد چالوم پراکیات نگرانی خاصی ندارند. چرا که در نزدیکی این معبد هتل های یک، دو و سه ستاره مختلفی وجود دارد. هتل هایی که با امکانات مختلف از جمله حمام، استخر، جکوزی، پارکینگ اختصاصی و غیره از گردشگران خارجی استقبال می کنند. نکته بعدی در رابطه با هزینه اقامت شبانه در این هتل هاست که حقیقتا ارزان می باشد. از جمله این هتل ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

هتل ستاره فاصله تا معبد هزینه اقامت شبانه به دلار
V Resotel 2 ستاره 2.43 کیلومتر 18$
Nammon Place 2 ستاره 1.99 کیلومتر 14$
Riverine Place Hotel 3 ستاره 3.13 کیلومتر 58$
Beyt Boutique Hotel 1 ستاره 865 متر 16$
Vali Villa Bangkok 2 ستاره 9.89 کیلومتر 38$
TK Place Hotel 4 ستاره 9.82 کیلومتر 24$
Double D Hotel 3 ستاره 7.88 کیلومتر 25$

همکاران ما در مجموعه سفیران سروش سعادت آمادگی دارند تا به سوالات تخصصی شما در باب موضوع سفر خارجی مخصوصا سفر به کشور تایلند پاسخ دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *