تایلند

معبد پا کائو نوی تایلند

معبد پا کائو نوی تایلند

معبد پا کائو نوی تایلند از قدیمی ترین معابد تایلند به حساب می آید و در یک منطقه جنگلی در تامبون سامت قرار دارد. یک معبدی با چدی (پاگودای) چند مرتبه که نمای آن به رنگ قرمز است. این معبد نیز همانند اکثر معابد موجود در تایلند بر فراز یک تپه ای با شیب ملایم قرار داشته و از همین رو برای دسترسی به آن بایستی پلکان های متعددی را بالا رفت.

از آنجایی که این معبد در یک منطقه جنگلی واقع شده به همین دلیل نیز از جمله معابد آرام مخصوص انجام مدیتیشن تایلندی است. از جمله جاذبه های معبد پا کائو نوی نیز می توان به مجسمه اژدهای ناگا در ورودی معبد، کنده کاری های چوبی و فلزی با نقش و نگارهای متنوع، مجسمه بودا، اشیاء مذهبی و غیره اشاره کرد. در هر سفر داخلی و خارجی از طریق مشاوره های حرفه ای با سایت سفیران سفر، مسافرت شاد و مهیجی را رقم بزنید.

معبد پا کائو نوی؛ یک معبد جنگلی مدیتیشن تایلند

یکی از معابدی که بازدید از آن مورد توجه اغلب گردشگران خارجی است، معبد پا کائو نوی Wat Pa Khao Noi است. این معبد در تامبون سامت تایلند واقع شده است. در واقع معبد پا کائو نوی پس از تعالیم استاد لوآنگ پو مان پوریتاتو به عنوان یک معبد جنگلی مدیتیشن محسوب می شود. معبدی که با جنگل و کوهستان احاطه شده و از همین رو نیز مناسب کسانی است که علاقه مند مشاهده چشم اندازهای زیبا از طبیعت منطقه هستند.

یک معبد جنگلی مدیتیشن تایلند

در کل معبد پا کائو نوی تایلند به خاطر چدی یا پاگودای مرتفعی که دارد معروف است. این چدی به ارتفاع حدود 31 متر دارای 2 طبقه است. طبقه اولش به عنوان محل انجام مدتیشن و بخشی از آن هم برای نمایش عکس درباره بیوگرافی لوآنگ پو سوآت مورد استفاده قرار می گیرد. اما طبقه دوم این چدی میزبان مجسمه لوآنگ پو سوآت و خاکستر و استخوان های اش می باشد.

معبد پا کائو نوی؛ یک معبد جنگلی مدیتیشن تایلند

معبد پا کائو نوی از معابد قدیمی تایلند

کلا در کشور تایلند معابد بودایی بی شماری وجود دارد که در سراسر مناطق این کشور پخش شده اند. منتها از نظر قدمت ساخت، این معابد دارای تاریخ یکسانی نیستند. برخی از این معابد در دوره های تاریخی و حتی دوره باستان ساخته شده اند ولی برخی از آنها نیز که اکثریت معابد را هم تشکیل می دهند در عصر معاصر بنا شده اند. یکی از قدیمی ترین این معابد، معبد پا کائو نوی تایلند است. این معبد به خواست پرا پوتویتاماچانتن یا لوآنگ پو سوآت سواجو توسعه یافته است. کسی که معلم مدیتیشنی کبود که این معبد را برای مردم به عنوان یک مرکز آموزش مدیتیشن درآورد.

معبد پا کائو نوی از معابد قدیمی تایلند

بهترین زمان برای دیدن معبد پا کائو نوی تایلند

حالا که با مشخصات و جاذبه های دیدنی معبد پا کائو نوی آشنا شدیم بد نیست که در زمینه بهترین زمان جهت بازدید از این معبد نیز اطلاعاتی کسب کنیم. کلا بهترین تایم ممکن برای بازدید از تایلند و انواع جاذبه های دیدنی این کشور از جمله معبد پا کائو نوی از ماه نوامبر تا اوایل آوریل است. زمانی که هنوز بارش ها شدید نشده و آسمان نیز صاف است. در ضمن برای اینکه از گرمای طاقت فرسای تایلند خلاص شوید، توصیه می شود که از معبد پا کائو نوی تایلند در ابتدی صبح بازدید کنید.

بهترین زمان برای دیدن معبد پا کائو نوی تایلند

نحوه دسترسی به معبد پا کائو نوی تایلند

خیلی از گردشگران خارجی که به تایلند سفر می کنند، بازدید از معبد پا کائو نوی را در فهرست اولویت دار خودشان قرار می دهد. برای دسترسی به این مکان مذهبی نیز ابتدا شما بایستی به شهر بوری رام سفر کنید. سپس از آنجا بزرگراه شماره 2445 (بوری رام- پراکون چای) را در پیش گرفته و از ورودی پارک جنگلی پو کائو فای کرادونگ عبور کنید. دقیقا پس از 1 کیلومتر نیز به معبد پا کائو نوی می رسید. در واقع فاصله از خود شهر بوری رام تا معبد پا کائو نوی حدود 7 کیلومتری است. این معبد جذاب و تماشایی همه روزه در هفته از ساعت 2:30 شب تا 2:30 بعد از ظهر به روی بازدیدکنندگان باز است.

بی تردید تایلند Thailand یکی از بهترین مقاصد گردشگری و مسافرتی دنیا محسوب می شود. چرا که اولا شما در تایلند همه نوع جاذبه توریستی و انواع تفریحاتی که مدنظرتان است را می توانید پیدا کنید. دوما هزینه سفر توریستی به تایلند نیز چندان هم بالا نیست و اصلا همین امر سبب شده تا اکثر گردشگران تایلند را به عنوان مقصد سفرشان انتخاب کنند. شما از طریق ارتباط با مجموعه سفیران سروش سعادت می توانید در جریان کلیه موضوعات مربوط به سفر به تایلند 2024 قرار گیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *