تایلند

معبد پاتاما اوتایان تایلند

معبد پاتاما اوتایان تایلند

معبد پاتاما اوتایان تایلند از نوع معابد بودایی تایلند بوده و در فاصله حدود 10 کیلومتری شمال شهر خون کائن واقع شده است. معبدی که دارای وسعت زیادی بوده و به سبب داشتن بناهای یادبود متعدد نیز معروف است از جمله این جاذبه ها می توان به مجسمه بودای سفید 23 متری اشاره و نیز مجسمه های دیگر مجسمه کودکی بودا اشاره کرد. از این گذشته به خاطر یک مکان شبه جنگلی و آرام معبد پاتاما اوتایان حالا به یک مرکز مدیتیشن مشهوری تبدیل شده است.

اصولا معابد از جمله بهترین جاذبه های توریستی کشور تایلند محسوب می شود. معابدی که نه تنها جاذبه های مذهبی و تاریخی محسوب شده بلکه همچنین آیینه تمام نمایی از فرهنگ و تمدن کشور تایلند و مردمان آن نیز محسوب می شود. بناهایی که به خاطر شدت به کارگیری المان های هنری و معماری کارکردی همانند موزه ها داشته و سبب جلب توجه طیف وسیعی از گردشگران می شود. به همین دلیل نیز برای آشنایی با لیست معروفترین معابد تایلندی و جاذبه های آنها می توانید با ما در سایت سفیران سفر همراه باشید.

معبد پاتاما اوتایان تایلند؛ معبدی شبیه پارک موضوعی!

معبد پاتاما اوتایان تایلند Wat Pa Thama Uthayan معبدی بودایی در نزدیکی بان سامران در خون کائن تایلند می باشد که با این شهر نیز حدود 10 کیلومتری فاصله دارد. با وجود اینکه د کور تالند نیز معابد خیلی زیادی وجود دارد ولی شکل و شمایل معبد پاتاما اوتایان کاملا متفاوت از معابد دیگر است. چرا که این معبد بودایی با داشتن فضای سبز وسیع و انواع المان های زیبا مثل فواره و آبشار مصنوعی شبیه یک پارک موضوعی است تا یک معبد! و به همین دلیل نیز بازدیدکنندگان به هنگام ورود به این معبد احساس می کنند که وارد یک پارک موضوعی (پارک تم) شده اند.

معبدی شبیه پارک موضوعی

پس در محوطه این معبد هزاران درخت سایه گستر، عمارت های کنار آبی و حتی حیوانات مختلف داخل حصار مثل طاووس، مرغ، خرگوش، تمساح و حیوانات دیگر نیز وجود دارد. همچنین در بخشی از این پارک فیگورهای حیوانی فانتزی مثل الهه میمون در قالب میکی ماوس وجود دارد.

معبد پاتاما اوتایان تایلند؛ معبدی شبیه پارک موضوعی

از این گذشته آنچه که سبب شهرت بیش از پیش این معبد شده وجود انواع و اقسام مجسمه های مذهبی در این معبد می باشد که از معروفترین آنها می توان به مجسمه های مختلف بودا مثل بودای کوچک و بودای ایستاده یا بودای سفید اشاره نمود که در ادامه به توضیح بیشتر در اینباره می پردازیم.

معرفی جاذبه های معبد پاتاما اوتایان تایلند

زیبایی های هنری و معماری معبد پاتاما اوتایان تایلند تقریبا متفاوت از دیگر معابد کشور تایلند می باشد. چرا که این معبد با داشتن فضی سبز وسیع، انواع فواره ها و آبشارهای مصنوعی بیشتر از هر چیز دیگری شبیه یک پارک موضوعی است. علاوه بر این در تزیین و زیباسازی این معبد نه تنها از مجسمه های مختلف بودا بلکه از تابلوهای نقاشی و تصاویر و مجسمه های کوچک و بزرگ نیز استفاده شده است و برای سرگرمی کودکان حتی در محوطه این معبد یک شهربازی نیز وجود دارد. بخشی از جاذبه های این معبد را می توان در تصویر پایین مشاهده کرد. در واقع طراحی داخلی معبد پاتاما اوتایان تایلند به گونه ای انجام شده که این معبد بیش از هر چیز دیگری شبیه یک موزه جذاب است:

جاذبه های معبد پاتاما اوتایان تایلند

در واقع مهمترین جاذبه معبد پاتاما اوتایان تایلند مجسمه های کوچک و بزرگ داخل این معبد می باشد که از جمله آنها می توان به مجسمه های زیر اشاره کرد:

مجسمه بودای نشسته یا لوانگ پو یای

مجسمه بودای نشسته یا لوانگ پو یای

مجسمه کودکی بودا

مجسمه کودکی بودا

مجسمه الهه بودایی گوانین

مجسمه الهه بودایی گوانین

مجسمه بودای سفید یا بودای ایستاده

مجسمه بودای سفید یا بودای ایستاده

نحوه بازدید از معبد پاتاما اوتایان تایلند

همانگونه که در مطالب فوق نیز بیان شد، معبد پاتاما اوتایان در شهر سامران تایلند واقع شده است و بازدیدکنندگان برای دسترسی به شهر سامران نیز بایستی به کشور تایلند، خون کائن 40000، منطقه مویانگ خون کائن، سامران سفر کنند. بازدید از این معبد بودایی نیز از ساعت 87 صبح تا ساعت 20 شب برای عموم امکان پذیر بوده و در ضمن مدت زمان توصیه شده برای بازدید از این معبد برای هر گردشگر نیز بین یک تا دو ساعت می باشد.

نحوه بازدید از معبد پاتاما اوتایان تایلند

هتل های اطراف معبد پاتاما اوتایان تایلند

برخی از گردشگران خارجی مخصوصا کسانی که بعد از ظهر از معبد پاتاما اوتایان تایلند دیدن کرده اند مایلند تا شب را در یکی از هتل های اطراف این معبد سپری کنند. آنها بایستی در جریان باشند که در نزدیکی این معبد هتل ها و اقامتگاه های زیادی وجود دارد که از آن جمله می توان به هتل های زیر اشاره کرد:

  • هتل و استراحتگاه نادی 10 (8.85 مایل)
  • هتل و استراحتگاه آوانی خون کائن (7.14 مایل)
  • پولمان خون کائن راجا اورکید (7.66 مایل)
  • مهمانخانه مای تای (8.47 مایل)
  • هتل آمنویوسک (2.41 مایل) و غیره

هتل های اطراف معبد پاتاما اوتایان تایلند

رستوران های اطراف معبد پاتاما اوتایان تایلند

برخی از گردشگران نیز پس از گشت و گذار و بازدید از معبد پاتاما اوتایان تایلند سعی می کنند با مراجعه به رستوران ها و کافه های اطراف این معبد غذا و یا نوشیدنی محلی سرو کرده و از آن لذت ببرند. برای این منظور نیز آشنایی با برخی از نزدیکترین و معروفترین رستوران های اطراف معبد پاتاما اوتایان ضروری است:

  • سو جنگ (0.31 مایل)
  • پومودورو (7.69 مایل)
  • پریچا چیکن گریل (2.41 مایل)
  • کافه د فارست (6.88 مایل)
  • بار و رستوران بلوز اسپورتز (7.67 مایل) و غیره

در تایلند بیش از 40000 معبد بودایی وجود دارد. معابدی که همگی شاهکار معماری و هنری مردمان تایلند محسوب می شود. اگر مایل به آشنایی با زیباترین و معروفترین معابد تایلند هستید پس حتما با ما در مجموعه سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *