اسپانیا

معبد قلب مقدس عیسی در اسپانیا

معبد قلب مقدس عیسی در اسپانیا

معبد قلب مقدس عیسی در اسپانیا از جاذبه هایی است که گردشگران در سفر به شهر بارسلون می توانند آن را از نزدیک ببینند و زیبایی و شکوه آن را در ذهن خود ثبت کنند. معبدی که نه تنها طراحی و ساخت آن بلکه حتی انتخاب محل آن هم به نوعی هوشمندانه انجام شده است. چرا که این معبد در قله کوه تیبیدابد در منطقه کاتالونیا بارسلون احداث شده است و به زائرین و بازدیدکنندگان حس نزدیکی و قرب به خدا را القاء می کند. بنایی که ساخت آن از سال 1902 شروع شده و بالاخره در سال 1961 افتتاح شده است.

این بنای مذهبی نوعی کلیسای کاتولیک رومی است که توسط معمار انریک ساگنیر و فرزندش به سبک گوتیک ساخته شده است. ارتفاع معبد قلب مقدس حدود 60 متر و عرض آن 70 متر بوده و همچنین دارای 5 برج می باشد. این معبد علاوه بر داشتن معماری داخلی و خارجی زیبا و تحسین برانگیزی که دارد همچنین از جاذبه های دیدنی دیگری مثل مجسمه حضرت عیسی، پنجره های رنگارنگ، پنجره های رز و نیز مجسمه هایی از حواریون و قدیسین و نیز تابلوهای نقاشی برخوردار است. جهت اطلاع از برترین مقاصد گردشگری جهان در سال 2023 و یا بهترین جاذبه های توریستی جهان می توانید با مجموعه سفیران سفر در تماس باشید.

درباره معبد قلب مقدس عیسی در اسپانیا

یکی از بناهای یادبود مذهبی بسیار معروف در اسپانیا، معبد قلب مقدس عیسی Sacred Heart of Jesus می باشد. این معبد در زبان اسپانیایی نیز تحت عنوان Temple Expiatori del Sagrat Cor شناخته می شود. بنایی که نخستین بار در منطقه کاتالونیا احداث شد و در 1961 افتتاح گردید. این معبد در اصل یک کلیسای کاتولیک رومی کوچک واقع در قله کوه تیبیدابد در منطقه کاتالونیا بارسلون می باشد. بنایی که اثر معمار اسپانیایی انریک ساگنیر بوده اما او نتوانسته اثرش را تکمیل کند و اثین کار توسط پسرش جوزپ ماریا ساگنیر ویدال به اتمام رسیده است. نمایی دیدنی از این معبد را در زیر ملاحظه می کنید:

درباره معبد قلب مقدس عیسی در اسپانیا

تاریخچه معبد قلب مقدس عیسی در اسپانیا

ایده ساخت یک کلیسای کاتولیک بر فراز قله کوه تیبیدابو در اواخر قرن 19 و در میان شایعاتی درباره ساخت کلیسای پروتستان و یک هتل کازینو در همان محل شکل گرفت. این باعث شد که هیئت علمای کاتولیک مالکیت زمین را به دست آورده و آن را در سال 1886 میلادی به سنت جان بوسکو واگذار نماید. از این تاریخ بود که ایده ساخت یک بنای وقفی به قلب مقدس حضرت عیسی مطرح شد. پس در سال 1886 ابتداء یک خلوتگاه نئوگوتیکی ساخته شد و دو سال بعد به علت توسعه کلی، جاده والویدررا نیز مسکونی شد و عمارتی در کنار خلوتگاه ساخته شد. برای مدتی هم پروژه ساخت کلیسا به دلیل توسعه یک پروژه جدید جهت ساخت یک رصدخانه در قله تیبیدابو به تاخیر انداخته شد.

اما نهایتا در 28 دسامبر سال 1902 میلادی اولین سنگ بنای معبد قلب مقدس عیسی در اسپانیا در طی مراسمی با حضور اسقف بارسلونا بر زمین گذاشته شد. سردابه کلیسا بین سال های 1903 و 1911 سخته شد و کلیسای اصلی نیز بین سال های 1915 و 1951 بنا شد. این کلیسا در سال 1952 توسط اسقف جورجیو موندرگو کاسائوس تقدیس شد. بد نیست بدانید که برج های آن بعدا تکمیل شد و بالاخره در 29 اکتبر سال 1961 این کلیسا عنوان باسیلیکای کوچک را از پاپ دریافت کرد.

تاریخچه معبد قلب مقدس عیسی در اسپانیا

معماری بیرونی معبد قلب مقدس عیسی در اسپانیا

آنچه که در نگاه اول باعث جلب توجه گردشگران می شود طراحی جذاب معبد قلب مقدس عیسی در اسپانیا می باشد. نمای خارجی کلیسا به شکل یک قلعه سنگی رومانسکی می باشد. بنایی که به سبک نئو گوتیکی بر بالای کوه ساخته شده و دسترسی به آن از طریق دو پلکان بزرگ امکان پذیر می شود. این بنا از دو قسمت کلیسای بالایی و سردابه زیرین ساخته شده و کلیسای بالایی دارای یک طبقه مرکزی با یک گنبد هشت ضلعی روی 8 ستون می باشد. بر بالای گنبد نیز تندیسی از قلب مقدس اثر فردریک مارس قرار داشت که در سال 1936 تخریب شد و در سال 1950 با مجسمه دیگری از جوزپ میرت جایگزین شد. در تصویر زیر می توان نمایی از کلیسای اصلی و سردابه زیرین آن را مشاهده کرد:

کلیسای اصلی معبد قلب مقدس عیسی و سردابه زیرین آن

کلیسای بالایی مربعی با 3 برآمدگی، یک برج مرکزی بزرگ و چهار برج کوچک است که نشانگر چهار گوشه این مربع می باشد. مجسمه های دوازده گانه از قدیسین نیز در بالای کلیسا قرار دارد. اگر به تصویر فوق خوب نگاه کنید متوجه می شوید که نمای بیرونی سردابه معبد قلب مقدس عیسی نیز با نقاشی دیواری قدیسین و نیز مجسمه های سنت جورج، سنت جیمز و ویرجین مرسی اثر آلفونس جویل باخ تزیین شده است.

معماری بیرونی معبد قلب مقدس عیسی در اسپانیا

معماری داخلی معبد قلب مقدس عیسی در اسپانیا

پس از بازدید از زیبایی های نمای بیرونی این معبد اکنون قدم به داخل بنا می گذاریم. داخل معبد قلب مقدس به یک تالار و دو راهرو با برآمدگی های نیم دایره ای همراه با پنجره های رنگارنگ (ارسی) و 4 پنجره رز تقسیم می شود. همان طوری که در تصویر زیر هم مشاهده می شود، در محراب اصلی صلیب عیسی قرار دارد که اثری از جان پیگدولرز می باشد. محراب سمت چپ دارای 5 پنجره رنگارنگ است که به هدایای ماریانا مختلف اختصاص دارد. محراب سمت راست نیز با عیسی قیام کرده اثر جان پیگدولرز مشخص می شود و پنجره های رنگارنگ نیز به هدایای ماریانا اسپانیایی اختصاص دارد. تصویری از داخل معبد به همراه پنجره های رنگی، مجسمه عیسی مسیح، صلیب مسیح و غیره را در زیر مشاهده می کنید:

معماری داخلی معبد قلب مقدس عیسی در اسپانیا

راه های منجر به اخذ اقامت اسپانیا شامل تحصیل، کار و نیز سرمایه گذاری در اسپانیا (مخصوصا برنامه خرید ملک در اسپانیا) می باشد. ما در مجموعه سفیران سفر آماده ارایه بهترین و تخصصی ترین مشاوره ها درباب این روش های مهاجرتی هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *