تایلند

معبد راتچا مارام تایلند

معبد راتچا مارام تایلند

معبد راتچا مارام تایلند با نمایی سرخ فام یکی از معابد بودایی معروف در جزیره کو ساموی محسوب می شود که مورد توجه گردشگران است. معبدی که با مجسمه هایی از غول های دریایی و قهرمانان آراسته شده و چشم هر بیننده ای را به خود خیره می سازد. از دیگر جاذبه های معماری و هنری به کار رفته در این معبد می توان به مجسمه طلایی بودای نشسته، حجاری های سنگی و نقش برجسته های زیبا، درخت ارواح و غیره اشاره نمود. معبدی که در طول ایام هفته از ساعت 9 صبح تا ساعت 5 عصر باز بوده و بازدید از آن برای عموم رایگان می باشد. به منظور آشنایی بیشتر با این معبد دعوت می شود تا انتهای این مقاله نیز با ما در سایت سفیران سفر همراه باشید.

درباره معبد راتچا مارام تایلند

معبد راتچا مارام یا به زبان محلی وات راتچا مارام Wat Ratchammaram از جاذبه های معروف و پر بازدید کو ساموی تایلند به حساب می آید. این معبد که نامش در زبان تایلندی به معنای سنگ مار است دارای تالار معبد ساخته شده با خاک رس قرمز رنگ است که با مجسمه ها و نقوش برجسته زیبایی نیز تزیین شده است. بنایی که در مقابل آسمان آبی دارای یک چشم انداز زیبایی است. پاگودای طلایی این معبد شامل آثار ساکیامونی و یک درخت بودایی مقدسی است که از دل زمین روییده است. از پاگودا نیز پله ها به سمت کلکسیونی از استوپاها می آید که یادگاری از راهبان قبلی است. در تصویر زیر نمای بیرونی از معبد راتچا مارام تایلند را مشاهده می کنید:

درباره معبد راتچا مارام تایلند

معماری معبد راتچا مارام تایلند

معبد راتچا مارام یا وات سیلا نگو در کنار یک ساحل پرشیب در منطقه کو ساموی تایلند قرار دارد و با نمای سرخ رنگ خود توجه گردشگران را به خود جلب می کند. همان طوری که در تصاویر نیز پیداست، دیوارها و سقف این معبد سرخ فام مشحون از نقش برجسته ها و مجسمه های هنری زیباست. اما این توصیفی از نمای بیرونی این معبد می باشد و با ورود به داخل معبد با دنیای دیگری آشنا می شوید. با نقش برجسته ها و مجسمه هایی که منحصر بفرد بوده و در هیچ معبدی نمی توان سراغ آنها را گرفت. مثلا در اینجا درست بالای ورودی معبد، راهو Rahu (مجسمه غول افسانه ای) وجود دارد که در حال خوردن آفتاب است.

معماری معبد راتچا مارام

و یا در سمت راست، جنگجویان الهه میمون های هانومان (Hanuman) هستند که در حال نبرد می باشند. بر روی پشت دری چوبی کنده کاری شده، یک مرد سلحشور وجود دارد که در حال رفتن به جنگل است. از دیگر المان های زیبایی که در طراحی داخلی این معبد استفاده شده می توان به مجسمه طلایی بودای نشسته اشاره کرد که گل سر سبد جاذبه های معبد راتچا مارام تایلند می باشد و اما روبروی معبد جدید، در ورودی به سمت محوطه این مجموعه یک درخت عجیبی وجود دارد که درخت ارواح نامیده می شود. درختی که با پارچه سفید و طلایی تزیین شده است. نکته آخر اینکه در طراحی پلکان این معبد نیز از ناگا (مجسمه اژدهای چند سر) استفاده شده است.

جلوه های هنری و معماری معبد راتچا مارام تایلند

در نقطه نقطه معبد رانچا مارام تایلند می توان جلوه ای از معماری و هنر تایلندی را مشاهده کرد و این امر نیز از اختصاصات معابد بودایی تایلند می باشد. چرا که تایلندی ها که اکثریتشان را هم بودایی ها تشکیل می دهند احترام زیادی برای معابدشان قائلند. مثلا از جمله این جلوه های هنری و معماری در معبد رانچا مارام تایلند می توان به بکارگیری المان هایی مختلف از معماری اصیل تایلندی شامل سقف چند لایه به همراه ستون های مختلف با نمایی قرمز رنگ و یا تزیین معبد رانچا مارام با کنده کاری های نقوش برجسته و مجسمه های طلایی بودا و نیز مجسمه هایی از غول های دریایی و قهرمانان قدیمی اشاره نمود.

جلوه های هنری و معماری معبد راتچا مارام تایلند

نحوه دسترسی و بازدید از معبد رانچا مارام تایلند

پس با توجه به توصیفات فوق اکنون مشخص می شود که معبد راتچا مارام از جمله جاذبه های معروف و پر بازدید در کو ساموی تایلند محسوب می شود. بازدیدکنندگان برای دسترسی به این معبد بایستی خودشان را به هر وسیله ای که شده به تایلند، استان سورات تانی، منطقه کو ساموی برسانند. این معبد بودایی نیز همه روزه از ساعت 9 صبح تا ساعت 17 عصر به روی بازدیدکنندگان از سراسر جهان باز است. نکته مهم دیگر درباره معبد مذکور اینکه بازدید از معبد رانچا مارام برای همگان رایگان می باشد.

زیباترین نقاط گردشگری تایلند

کشور تایلند که با نام سرزمین لبخندها نیز شناخته می شود دارای جاذبه های بی شماری است. جاذبه هایی که باعث جذب همه نوع سلیقه ای می شود و از همین رو نیز تایلند به قطب گردشگری در جهان تبدیل شده است. تایلندی که در آن می توان شهرهای رنگارنگ، سواحل زیبا، معابد باستانی، بازارهای شناور، واکینگ استریت ها و حتی پارتی های شبانه را یافت. به همین دلیل نیز ما در این بخش به معرفی بهترین جاهای دیدنی تایلند می پردازیم:

  • بانکوک: پایتخت کشور
  • پوکت: از پربازدیدترین مکان ها در تایلند آنهم به خاطر دروازه های ساحلی
  • چیانگ مای: محل بیش از 500 معبد
  • آیوتایا: دارای برخی از زیباترین جاذبه های معماری و تاریخی
  • پاتایا: جای عالی برای پارتی ها
  • شهر کرابی: دارای جزایر زیبا و غروب های بی نظیر
  • جزایر فی فی: دارای جزایر فوق العاده زیبا مخصوصا برای غواصی
  • چیانگ رای: محل معابد باستانی
  • کانچانابوری: محل آبشارهای بزرگ، پارک های ملی و حیات وحش متنوع و غیره

برای طرح سوالات خودتان در خصوص بهترین جاهای تایلند برای اقامت نیز می توانید همچنان با ما در مجموعه سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *