تایلند

معبد توا سانپگکارام تایلند

معبد توا سانپگکارام تایلند

معبد توا سانپگکارام تایلند را می توان نمونه ای از معابد جذاب و پر بازدید کانچانابوری برای گردشگران به حساب آورد. معبدی با یک استوپای زنگوله ای شکل و چندین زیارتگاه مزین که از مهمترین جاذبه های تماشایی آن نیز می توان به مجسمه های بودا و راهبان بودایی و نیز مورال ها یا نقاشی های دیواری زیبا اشاره کرد. این معبد هنوز هم جزء معابد فعال بوداییان محسوب می شود و در آنجا می توان دید که مردم محلی برای انجام مراسمات مذهبی اشان می آیند.

جاذبه های فرهنگی مثل معابد و زیارتگاه ها بخش جدایی ناپذیری از گردشگری تایلند محسوب می شود. جاذبه هایی که به شما اجازه می دهد تا به صورت عمیقی با تاریخ، فرهنگ و تمدن مردمان تایی آشنا شوید. اما گذشته از اینها همچنین می توان از جاذبه های مدرنی مثل موزه ها، مراکز فرهنگی، باشگاه های شبانه و غیره نیز نام برد که جذابیت تایلند را مخصوصا برای جوانان مضاعف می کند. همچنان با ما در سایت سفیران سفر همراه باشید تا با برترین مقاصد گردشگری در جهان آشنا شوید.

درباره معبد توا سانپگکارام تایلند

معبد توا سانپگکارام Wat Thewa Sangkharam از جاذبه های معروف استان کانچانابوری تایلند است. این معبد از جمله معابد متوسط در کانچانابوری تایلند به حساب می آید. این معبد در واقع یک مجموعه مذهبی متشکل از یک استوپای زنگوله ای شکل نزدیک رودخانه و چندین زیارتگاه سبک تایی است. از اهم جاذبه های این معبد می توان به مجسمه های زیبا و پر نقش و نگار از بودا، راهبان بودایی و نیز موجودات افسانه ای در محوطه و داخل معبد اشاره کرد. علی الخصوص مورال ها (نقاشی های دیواری) در پرستشگاه قدیمی یا همان اوبوست جذابیت خاصی به معبد توا سانپگکارام داده است و آن را از دیگر معابد تایلندی مجزا کرده است.

درباره معبد توا سانپگکارام تایلند

جالب است بدانید که قدمت این نقاشی ها نیز به عصر پادشاه رامای سوم یعنی سال های 1824 تا 1851 میلادی برمی گردد. با این حال هنوز هم در شرایط خوبی قرار دارند. مضمون و موضوع اغلب این نقاشی ها نیز صحنه های جذابی از زندگی مردم محلی است.

شرایط بازدید از معبد توا سانپگکارام تایلند

معبد توا سانپگکارام در طول ایام هفته به مدت 24 ساعته به روی بازدیدکنندگان باز است و بازدید از این معبد نیز مثل دیگر معابد تایلندی رایگان است. در ضمن مدت زمان توصیه شده جهت بازدید از این معبد بودایی در تایلند تا 1 ساعت است. اما به منظور ورود و بازدید از این معبد بایستی یکسری قوانین و مقررات را رعایت کرد. مثلا برای ورود به معبد توا سانپگکارام حتما باید لباس پوشید و یا از سیگار کشیدن در این معبد و یا محوطه آن جدا خودداری کرد. ضمنا رعایت سکوت در کلیه معابد تایلندی از جمله معبد توا سانپگکارام نیز الزامی است.

شرایط بازدید از معبد توا سانپگکارام تایلند

نحوه دسترسی به معبد توا سانپگکرام در تایلند

برای دسترسی به معبد سانپگکرام ابتداء امر بایستی با موقعیت مکانی این معبد آشنا شوید. این معبد در شهر بان تای Ban Tai از توابع استان کانچانابوری Kanchanaburi قرار دارد. معبدی که در نزدیکی تقاطع رودخانه های خوای نوی و یای قرار دارد و برای دسترسی به آن می توان از تاکسی یا قایق های محلی استفاده کرد. اما اگر از بانگوک (پایتخت تایلند) قصد سفر و بازدید از معبد توا سانپگکرام را داشته باشید بایستی بدانید که فاصله ای که با وسیله نقلیه طی کنید در حدود 124 کیلومتر است. که برای پیمودن این مسافت نیز بایستی حدود 2 ساعت و 15 دقیقه صبر کنید تا اینکه به معبد توا سانپگکارام برسید.

نحوه دسترسی به معبد توا سانپگکرام در تایلند

جاذبه های اطراف معبد توا سانپگکارام تایلند

پس از بازدید از این معبد می توان از جاذبه های نزدیک به آن نیز دیدن کرد. جاذبه هایی که هم از نوع توریستی و هم از نوع تفریحی بوده و از نظر مسافتی نیز متغیر هستند. وجه اشتراک همه آنها نیز این است که هکگی جزء جاذبه های استان کانچانابوری محسوب می شوند. برخی از معروفترین این جاذبه ها عبارتند از:

  • قبرستان چینی (در فاصله 0.24 مایلی)
  • دروازه شهر (0.49 مایلی)
  • دریاچه موانگ (0.5 مایل)
  • موزه جیات واک (0.75 مایلی)
  • معبد چایچومپون (0.84 مایلی)

جاذبه های اطراف معبد توا سانپگکارام تایلند

هتل های اطراف معبد توا سانپگکارام تایلند

در نزدیکی معبد توا سانپگکارام تایلند در حدود 11 هتل خوب وجود دارد. هتل هایی که از یک ستاره تا 3 ستاره متغیر بوده و از خدمات و امکانات متفاوتی نیز برخوردارند. معمولا نیز متوسط هزینه اجاره هتل 3 ستاره در نزدیکی این معبد در حدود $18 (دلار) است. این هتل ها به همراه قیمت اقامت شبانه آنها از قرار زیر است:

نام هتل درجه متوسط هزینه اقامت شبانه (دلار)
Sky resort kanchanaburi هتل 3 ستاره 22$
River kwai hotel هتل 3 ستاره 33$
WesTory هتل 3 ستاره 33$
VN Guesthouse Kanchanburi هتل 2 ستاره
Siam Guesthouse هتل 2 ستاره 26$
Riverkwai Cottage هتل 3 ستاره 33$
هتل و رستوران 9 تخته هتل 3 ستاره 20$
Tara Raft Kanchanaburi Guest House هتل 3 ستاره 24$
Nita Raft House هتل 1 ستاره 12$
Thyme Xeriscape Hostel هتل 2 ستاره
Sky Resort Kanchanaburi هتل 3 ستاره 22$

همواره برای انجام یک سفر مطمئن و آسوده می توانید از خدمات مشاوره توریستی و مسافرتی ما در مجموعه سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *