تایلند

معبد تام سائنگ فت در تایلند

معبد تام سائنگ فت در تایلند

معبد تام سائنگ فت در تایلند از معابدی با ظاهر خاص می باشد که از همان ابتداء محلی برای تعالیم بودایی به راهبان جوان و انجام مدیتیشن بوده است. جالب است بدانید که معبد مذکور به عنوان پنجمین مرکز انجام مدیتیشن تحت نظر مدرسه پرا آچان چا سوپاتو محسوب می شود. ضمنا از جمله جاذبه های دیدنی این معبد می توان به استوپا (گنبد بودایی)، تالارهای غاری داخل معبد، مجسمه طلایی زیبای بودا موسوم به بودای نشسته، سنگ نگاره بودای خوابیده، مجسمه های راهبان بودایی، اشیاء مذهبی مختلف و نیز چشم اندازهای زیبای اطراف معبد اشاره نمود. در ادامه نیز با سایت سفیران سفر همراه باشید تا با جزییات بیشتری در خصوص این معبد تایلندی آشنا شوید.

ویژگی معبد تام سائنگ فت تایلند

ابتداء امر از دلیل نامگذاری معبد تام سائنگ فت تایلند شروع می کنیم. نام این معبد از سنگ های درخشان اطراف گرفته شده است. سنگ هایی که هنگام تابش آفتاب نور خورشید را منعکس می کنند. به همین علت نیز این سنگ ها مثل یک الماس و یا به زبان تایلندی فت Phet به نظر می رسد. این معبد نه تنها یک جاذبه توریستی در شهر آمنات چارئون تایلند محسوب می شود. بلکه به عنوان یکی از اصلی ترین مراکز مدیتیشن نیز به حساب می آید.

موقعیت معبد تام سائنگ فت

معبد تام سائنگ فت Wat Tham Saeng Phet در بخش موآنگ از استان آمنات چاروئن قرار دارد. این معبد در یک دشت جنگلی بسیار خلوتی بنا شده است. معبدی که هم به عنوان یک مقصد توریستی معروف در منطقه و هم به عنوان یک مکان مذهبی برای مدتیشن و انجام مراسمات مذهبی بوداییان محسوب می شود. ورودی معبد یک طاق از جنس بامبو است که سایه بان زیبایی هم تشکیل داده است. اگر داخل معبد بروید مطمئنا شما هم احساس معنویت توام با آرامش می کنید.

در اینجا مساحت وسیعی برای معبد درنظر گرفته شده است که این شامل عبادتگاهی بر روی یک کوه بلند، یک غار بزرگ، مجسمه های بودا و سایر مجسمه ها و نیز اشیاء مقدس است. پس با ورود به معبد تام سائنگ فت می توان در تالارهای غاری قدم زد و بر روی سایبان های احاطه شده با درختان بزرگ و کوچک استراحت کرد.

موقعیت معبد تام سائنگ فت

معبد تام سائنگ فت؛ معبدی چادر شکل در تایلند

به لحاظ معماری و ساختاری، معابد در تایلند شبیه هم نیستند. مثلا معبد تام سائنگ فت از نظر ظاهری شبیه یک چادر بزرگ است. این را می توان در تصویر زیر نیز مشاهده کرد. جالبتر اینکه بنای این معبد در یک دشتی پهناور بنا شده منتها برای دسترسی به آن، شما بایستی از یک مسیر درختی نسبتا طولانی عبور کنید. پس از ورود به داخل معبد نیز برای مشاهده جاذبه های این معبد مثل تصاویر سنگی و مجسمه بودا بایستی به داخل یک تالار غاری وارد شوید.

معبد تام سائنگ فت؛ معبدی چادر شکل در تایلند

معرفی جاذبه های معبد تام سائنگ فت

مثل هر معبد دیگری در تایلند، معبد تام سائنگ فت نیز دارای یکسری جاذبه های دیدنی است که نمی توان به سادگی از آنها گذشت. از جمله جاذبه های دیدنی این معبد می توان به استوپا (گنبد بودایی)، تالارهای غاری داخل معبد، مجسمه طلایی زیبای بودا موسوم به بودای نشسته، مجسمه بزرگ بودای خوابیده، مجسمه های راهبان بودایی، اشیاء مذهبی مختلف و نیز چشم اندازهای زیبای اطراف معبد اشاره نمود.

معرفی جاذبه های معبد تام سائنگ فت

نحوه دسترسی به معبد تام سائنگ فت در تایلند

معبد تام سائنگ فت معبد زیبایی نزدیک آمنات چارئون تایلند است. این معبد در 18 کیلومتری آمنت چارئون قرار داشته و برای دسترسی به آن نیز بایستی از جاده آمنت چارئون به خمارات استفاده کرد. معبدی که در یک دشت ماسه سنگی بزرگ واقع شده و دارای ویهارا، پاگودا (گنبد) مجسمه بودای نشسته و یک مجسمه بزرگ از بودای خوابیده است. پس برای بازدید از معبد تام سائنگ فت، شما حتما خودتان را بایستی به شهر آمنات چارئون برسانید. از آمنات چارئون تا معبد تام سائنگ فت نیز 9 کیلومتر فاصاه هست که این مسافت را می توان با وسیله نقلیه در عرض 16 دقیقه ای طی کرد.

نحوه دسترسی به معبد تام سائنگ فت در تایلند

شرایط بازدید از معبد تام سائنگ فت در تایلند

اگر علاقه مند مدیتیشن از نوع تایلندی هستید و مشتاق دیدن مراسم دسته جمعی راهبان بودایی هستید، پس توصیه می شود که حتما از معبد تام سائنگ فت در تایلند دیدن کنید. این معبد همه روزه و به صورت 24 ساعته به روی بازدیدکنندگان باز است. در کل، مدت زمان توصیه شده به منظور بازدید از این معبد بودایی در تایلند 1 تا 2 ساعت است. نکته آخر اینکه بهترین زمان جهت بازدید از این معبد بودایی نیز در طی فصل خنک سال در کشور تایلند یعنی از ماه نوامبر تا فوریه است. بازدید از معبد تام سائنگ فت در تایلند برای عموم بازدید کنندگان رایگان است.

تایلند از بهترین مقاصد توریستی آسیا و جهان به شمار می رود. کشوری که به لحاظ تاریخی به عنوان کشور بودایسم معروف است و به همبین دلیل بی شمار معابد و مکان های مذهبی در این کشور یافت می شود. ضمنا تایلند برای گردشگران به خاطر جزایر، جنگل ها، کوه ها و شهرهای زیبایش زبانزد است. پس برای اطلاع از شرایط و هزینه سفر به تایلند 2024 و نیز انواع تورهای تایلند حتما با ما در مجموعه سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *