تایلند

معبد بوپارام تایلند

معبد بوپارام تایلند

معبد بوپارام تایلند معبدی معروف در چیانگ مای می باشد. این معبد با سبک معماری متاثر از بورمس و لانا متمایز از دیگر معابد بودایی است. معبدی پربازدید و معروف که در کنار جاده تاپی نزدیک دروازه تاپای قرار دارد که زمانی به عنوان ورودی قدیمی مرکز شهر چیانگ مای استفاده می شد. قدمت ساخت این معبد بودایی نیز به سال 1497 میلادی برمی گردد. معبدی دو طبقه که در طبقه اول آن می توان نقاشی های دیواری مختلفی را دید که نشان دهنده هنر مذهبی است. طبقه دوم متعلق به نقاشی های دیواری از شهر چیانگ مای به همراه معابد و چدی های مختلف است. از مهمترین جاذبه های معبد بوپارام نیز می توان به مجسمه طلایی بودا و نقاشی های دیواری آن اشاره کرد. برای آشنایی با مقاصد توریستی و جاذبه های گردشگری مختلف در سراسر جهان می توانید به وب سایت سفیران سفر مراجعه کنید.

همه چیز درباره معبد بوپارام

معبد بوپارام Wat Buppharam درست در مرکز شهر چیانگ مای تایلند و در کنار جاده تاپی واقع شده است. این معبد به خاطر چدی سبک بورمس و نیز تالار عبادت زیبای سبک لانایش که تماما از چوب و با دیتیل های موزاییک آیینه ای رنگارنگ ساخته شده، معروف است. بنایی که از معروفترین جاذبه های شهر چیانگ مای نیز قلمداد می شود. همانند معابد بودایی دیگر در تایلند، این معبد نیز از بناهای متعددی تشکیل شده است. چدی یا پاگودا از قدیمی ترین بناهای برجا مانده این معبد است. از دیگر بناهای آن می توان به ویهارن سبک لانا، ویهارن اصلی، تالار داما به همراه مورال ها (نقاشی های دیواری) آن و نیز مجسمه های بودا اشاره کرد.

درباره معبد بوپارام

تاریخچه معبد بوپارام تایلند

معبد بوپارام بیشتر از هر چیزی به خاطر اهمیت تاریخی اش مدنظر است. معبدی که آگاهانه در کنار جاده تاپی ساخته شده چرا که این جاده اغلب توسط تجار و بازرگانان برای رفت و آمد به شهر چیانگ مای استفاده می شد. بنای معبد بوپارام به سال 1497 میلادی توسط پادشاه موانگ کائو ساخته شده است. اما عمده بناهای این معبد متعلق به اواخر دهه 1800 میلادی است. اگرچه استوپای آن در سال 1958 میلادی بازمدلسازی شده تا معماری بورمس را نشان دهد. مثلا همان طوری که در تصور زیر هم ملاحظه می شود، در ورودی این معبد 4 شیر عظیم الجثه وجود دارد که به عنوان محافظ معبد محسوب می شوند.

تاریخچه معبد بوپارام تایلند

همچنین در سراسر این معبد می توان تاثیرات طراحی لانا و تایی را یافت. مثلا از آنجمله می توان به آیینه چوب ساج زیبا به همراه موزاییک درخشان در یکی از بناها اشاره کرد.

معرفی جاذبه های دیدنی معبد بوپارام تایلند

گذشته از نمای زیبا و جذابی که معبد بوپارام دارد، نمی توان مجسمه طلایی بودای نشسته را که از جنس چوب ساج ساخته شده از یاد برد. این مجسمه در تالار معبد اصلی که دارای دو طبقه است قرار دارد. در طبقه همکف این بنا نقاشی های دیواری متعددی وجود دارد که نشان دهنده هنر مذهبی است که اغلب آنها توسط هنرمندان با استعداد تایلندی ترسیم شده است. در اینجا نقاشی های دیواری دیگری هم وجود دارد که نشانگر سنت های لاناست. سنتی که در هر ماه از سال برگزار می شده است.

اما طبقه دوم این بنا نیز نقاشی های دیواری از شهر چیانگ مای را همراه با معابد مختلف و چدی های بودایی نشان می دهد. در این نقاشی ها حتی می توان آن معابد را شناسایی کرد. چرا که آنها شامل معبد پرا تات دوی سوتپ و نیز معبد سوآن دوک هستند.

جاذبه های دیدنی معبد بوپارام تایلند

بسته به زمانی که شما ز معبد بوپارام دیدن می کنید، احتمالا شما می توانید راهبان بودایی را در طبقه اول معبد ببینید که منتظر بازدیدکنندگان برای خوش آمد گویی هستند. ضمنا توقع دارند که آنها هم به معبد هدایایی کوچک اهداء کنند. ضمنا از دیگر جاذبه های دیدنی معبد بوپارام می توان به مجسمه های کوچک در محوطه باغ معبد اشاره کرد که به عنوان پیشکش به این معبد اهداء شده اند.

جاذبه های اطراف معبد بوپارام تایلند

اصولا چیانگ مای به لحاظ تنوع جاذبه های توریستی از جمله بهترین مقاصد گردشگری تایلند محسوب می شود. بنابراین پس از پایان بازدید از معبد بوپارام می توان از دیگر جاذبه های نزدیک به این معبد نیز دیدن کرد. درست در شعاع حدود 6 مایلی از همین معبد در حدود 254 جاذبه وجود دارد که از معروفترین آنها می توان به معبد سائن فانگ، بازار شبانه پلوئن رودی، معبد ماهاوان، استخر شنای چیانگ مای، معبد سی دون چای، بازار لی دتا وان، چای ماساژ 1، بازار شبانه پاویلون و غیره اشاره کرد.

جاذبه های اطراف معبد بوپارام تایلند

هتل ها و رستوران های اطراف معبد بوپارام

برخی از هتل هایی که در فاصله خیلی نزدیکی از این معبد قرار دارند می توان به رومپو بوتیک، مهمانسرای D-Well، بانتای ویلیج، استودیو 365 آپارتمان، لایوینگ پلس و غیره اشاره کرد. هتل هایی با درجات و بالتبع امکانات مختلف که سطح قیمت آنها نیز متفاوت از هم است. اما از رستوران های مجاور این معبد که با انواع غذاهای تایلندی و بین المللی معروف هستند می توان به رستوران در روم پو بوتیک، رامینگ تی هاوس سیام سلادون، رستوران ایتالیایی بیلی، آشپزخانه ناین، استدیو و آشپزخانه وسا وگان و غیره اشاره کرد. نکته مهم درباب هتل ها و رستوران های نزدیک به معبد بوپارام نیز این است که علاوه بر مزیت دسترسی آسان، سطح قیمتی این هتل ها و رستوران ها نیز بسیار مناسب است. به همین دلیل نیز اغلب گردشگراناز امکانات رفاهی نزدیک معبد بوپارام رضایت دارند.

هتل ها و رستوران های اطراف معبد بوپارام

شرایط بازدید از معبد بوپارام تایلند

پس برای بازدید از معبد بوپارام، شما باید به آدرس چیانگ مای، مویآنگ چیانگ مای، چانگ خلان، چاده تاپی 143 سفر کنید. اگر از شهر بانگوک قصد سفر به چیانگ مای و بازدید از این معبد را دارید، شما بایستی مسافت حدود 687 کیلومتری بین بانگوک تا چیانگ مای را در نظر بگیرید. مسافتی که امکان پیمودن آن در طی حدود 8 ساعت و 45 دقیقه میسر است. معمولا این معبد از روزهای دوشنبه تا شنبه هر هفته از ساعت 6 صبح تا ساعت 5 بعد از ظهر به روی بازدیدکنندگان باز است. در ضمن بازدید از معبد بوپارام تایلند برای عموم رایگان است. همواره برای مشاوره و اخذ اطلاعات به روز مسافرتی می توانید از خدمات مجموعه سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *