تایلند

معبد بوا کوان تایلند

معبد بوا کوان تایلند

یکی از معابد بودایی منتسب به عصر رامای پنجم، معبد بوا کوان تایلند است. معبدی که جزء معابد سلطنتی دسته سوم تایلند محسوب می شود. در ضمن این معبد از جمله جاذبه های توریستی استان نونتابوری است. معبدی مقدس برای بوداییان که علاوه بر اینکه یک پرستشگاه است بلکه همچنین اولین مدرسه دامای استان نونتابوری بوده و ضمنا محلی برای انجام داما برای بوداییسم در تعطیلات محسوب می شود. از اهم جاذبه های این معبد می توان به معماری زیبای آن و نیز انواع مجسمه های بودا و اشیاء مذهبی و زینتی به کار رفته در آن اشاره کرد. با دریافت مشاوره های کامل و اطلاعات به روز از سایت سفیران سفر می توانید بهترین و شیرین ترین سفر را برای خود و خانواده اتان رقم بزنید.

معبد بوا کوان از معابد نونتابوری تایلند

یکی از معابد تاریخی تایلند، معبد بوا کوان یا Wat Bua Kwan است که یک معبد باستانی برجا مانده از عصر پادشاه رامای پنجم است. امروزه این معبد به عنوان معبد سلطنتی درجه سوم در کشور تایلند به حساب می آید. اصولا این معبد فقط خانه یک راهب بوده است. با این حال زمانی که تعداد راهبان افزایش یافت، خانه مذکور در تاریخ 24- ام ژوئن سال 1892 میلادی به یک معبدی با نام وات ساکای تبدیل شد. سپس این معبد با وقف زمین بازسازی شد. نهایتا نیز نام این معبد به افتخار واقفش به معبد بوا کوان تغییر کرد. معبدی که از سال 1963 تا 1977 نیز به عنوان یک معبد سلطنتی شناخته می شد.

معبد بوا کوان از معابد نونتابوری تایلند

همچنین درباره معبد بوا کوان بد نیست بدانید که این معبد اولین مدرسه دامای استان نونتابوری بوده و ضمنا محلی برای انجام داما برای بوداییسم در تعطیلات بوده است. ضمنا این معبد همواره آیین ها و فعالیت های بودایی در مراسمات مهم بوده است.

تاریخچه معبد بوا کوان تایلند

معبد بوا کوان دارای یک تاریخچه خاصی است. این معبد جزء بناهای بازمانده از عصر پادشاهی رامای پنجم است. جالب اینکه کاربری اولیه بنای این معبد اصلا پرستشگاه بوداییان نبوده بلکه محل اقامت یک راهب بوده است. که بعدا این معبد با تصمیم راهبان و مقامات محلی از خانه به معبد تغییر کاربری داد که زمان دقیق این تغییر هم به سال 1892 میلادی برمی گردد. که در ابتداء نیز به ابتکار راهبی به نام پراکرو پریچاچالرم با عنوان معبد ساکای شناخته می شد. در ادامه نیز بخش های مختلفی به این معبد اضافه شد و در سال 1994 میلادی نیز بازسازی شد.

تاریخچه معبد بوا کوان

جالب است بدانید که این معبد همچنین به محل تحصیل داما Dhamma تبدیل شد و در ادامه نیز به عنوان اولین مدرسه داما استان نونتابوری و محل انجام مراسم داما برای بودایسم در تعطیلات معروف شد. نکته آخر هم اینکه معبد بوا کوان در تاریخ 29- ام جوئن سال 2008 به عنوان معبد سلطنتی دسته سوم معرفی شد و از 14- ام دسامبر سال 2012 پست قائم مقامی استان نونتابوری نیز به رئیس راهبان و سرپرست معبد اعطاء شد.

دلایل بازدید از معبد بوا کوان تایلند

جاذبه های معبد بوا کوان فقط به جاذبه های بصری آن نیست. بلکه این معبد یک محل آرامش بخش و روحانی نیز محسوب می شود که بازدید از آن به گردشگران خارجی توصیه می شود. به همین دلیل نیز این معبد مناسب دعا و راز و نیاز و همچنین مدیتیشن و رسیدن به آرامش درونی است. ضمنا با بازدید از معبد بوا کوان تایلند می توان با فرهنگ و آداب و رسوم بوداییان این کشور آشنا شد. منتها اولین جاذبه هنگام ورود به این معبد همان معماری جذاب و پر نقش و نگارش است.

دلایل بازدید از معبد بوا کوان

اما اگر وارد این معبد شوید حتما و حتما اذعان می کنید که از نظر زیبایی، اندرونی این معبد دست کمی از نمای بیرونی آن ندارد. پس وقتی که وارد معبد بوا کوان تایلند می شوید می توانید انواع مجسمه های طلایی بودا و راهبان بودایی را مشاهده کنید که به طرز چشم نوازی در این معبد چیده شده اند. علاوه بر این می توان راهبان بودایی و مردم محلی را هم دید که همه روزه برای انجام مراسم مذهبی به این معبد مراجعه می کنند.

دلایل بازدید از معبد بوا کوان تایلند

پس با توجه به توضیحات فوق، در کل اگر بخواهیم دلایلی برای بازدید از معبد بوا کوان بایستی به موارد مهم زیر اشاره کنیم:

بازدید از معبد بوا کوان تایلند

ساعت بازدید از معبد بوا کوان تایلند

همان طوری که در مطالب قبلی هم عنوان شد، معبد بوا کون از جمله جاذبه های دیدنی استان نونتابوری تایلند محسوب می شود. پس برای دیدن این معبد و جاذبه های آن بایستی به استان نونتابوری، شهر بانگ کراسو، جاده 1 مو 9 نگام وونگ وان سفر کرد. این معبد همه روزه از ساعت 7 صبح تا 18 عصر به روی بازدیدکنندگان باز است. بازدید از معبد بوا کوان تایلند هم برای عموم گردشگران رایگان است.

ساعت بازدید از معبد بوا کوان تایلند

هتل ها و رستوران های اطراف معبد بوا کوان

امکانات خدماتی و رفاهی مختلفی در اطراف معبد بوا کوان قرار دارد. مثلا از نزدیکترین هتل ها به این معبد می توان به هتل های زیر اشاره کرد:

  • Mida Hotel Ngamwongwan (در فاصله 0.34 مایلی)
  • Nontharat Mansion (0.34 مایلی)
  • مهمانسرای Dmk Don Mueang Airport (0.10 مایلی)
  • Oakwood Suites Taiwanon Bangkok (1.45 مایلی)
  • The Quarter Ladprao (4.39 مایلی)

در ضمن از رستوران های نزدیک به این معبد نیز می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • رستوران Dhabkwan
  • کافه my castel
  • New Nai Bai Fish Ball
  • Meng Nua Nua
  • The Prestige At Homepro Chiyaprak

هتل ها و رستوران های اطراف معبد بوا کوان

معرفی جاذبه های اطراف معبد بوا کوان تایلند

اگر مشتاق گشت و گذار در اطراف معبد بوا کوان هستید و مایلید از دیگر جاذبه های توریستی در نزدیکی این معبد دیدن کنید، پس بایستی به این نکته توجه کنید که در فاصله 6 مایلی از همین معبد بودایی در حدود 107 جاذبه توریستی وجود دارد. که در بین آنها می توان به پارک ها، بازارهای آخر هفته، معابد، موزه ها و غیره اشاره کرد. در فهرست زیر می توان با برخی از نزدیکترین جاذبه های توریستی به معبد بوا کوان آشنا شد:

جاذبه توریستی فاصله از معبد بوا کوان
مرکز خرید Total VR 0 مایلی
بازار آخر هفته چاتوچاک 4.7 مایلی
راه آهن تایلند 0.8 مایلی
مدرسه آشپزی بایپای تای 3.7 مایلی
موزه عصر معاصر 3 مایل
بازار گل چاتوچاک 4.7 مایل
پارک چاتوچاک 4.5 مایل

در هر لحظه و هر مکانی که هستید از طریق برقراری ارتباط با مجموعه سفیرن سروش سعادت می توانید در جریان آخرین اخبار و اطلاعات توریستی و مسافرتی قرار گرفته و همچنین از خدمات مشاوره رایگان این مجموعه بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *