اسپانیا

مسیر آتش فشان لاپالما در اسپانیا

مسیر آتش فشان لاپالما در اسپانیا

مسیر آتش فشان لاپالما در اسپانیا یکی از طولانی ترین و در عین حال مهیج ترین مسیرهای پیاده روی و کوهنوردی در این کشور محسوب می شود. این مسیر که طول آن در حدود 24 کیلومتر نیز تخمین زده می شود از نقطه ال پیلار شروع شده و در نقطه لاس کاناریوس به پایان می رسد. درست است که این مسیر یک مسیر سخت و چالش برانگیزی محسوب می شود اما در طول این مسیر چند کیلومتری می توان انواع مناظر و چشم اندازهای طبیعی، دهانه های کوه آتش فشانی، مخروط های آتش فشانی، حیات وحش بومی منطقه و غیره را مشاهده کرد. برای اطلاع دقیق و کامل از صفر تا صد مراحل مهاجرت به اسپانیا و یا اخذ ویزای شنگن اسپانیا حتما با مشاورین مجرب ما در مجموعه سفیران سفر در تماس باشید.

لاپالما کجاست؟

در واقع لاپالما La Palma شمال غربی ترین جزیره و یکی از جزایر آتش فشانی از جزایر قناری اسپانیا است. این جزیره با مساحت حدود 708 کیلومتر مربع پنجمین جزیره از 8 جزیره قناری است. جمعیت کل لاپالما در اواخر سال 2020 حدود 85840 نفر بود که از این تعداد حدود 15715 نفر در پایتخت یعنی سانتا کروز دلا پالما و حدود 20467 نفر دیگر نیز در لاس لیانوس د آریدانه زندگی می کنند. بلندترین کوه لاپالما روکه د لاس موچاچوس به ارتفاع 2423 متر می باشد که دومین کوه مرتفع در جزایر قناری می باشد. تصویری از نقشه لاپالما از جزایر قناری اسپانیا را در زیر می بینید:

نقشه لاپالما از جزایر قناری اسپانیا

مسیر آتش فشان لاپالما؛ بهشت کوهنوردان در اسپانیا

جزیره لاپالما که به عنوان یکی از جزایر زیبای اسپانیا معروف است یک جزیره آتش فشانی است. اما چرا لاپالما به عنوان بهشت کوهنوردان محسوب می شود؟ این جزیره بدان سبب بهشت کوهنوردان است که اولا دارای مسیر پیاده روی طولانی تقریبا حدود 24 کیلومتری است. دوما جزیره لاپالما بیشتر به خاطر داشتن مناظر و چشم اندازهای گیاهی پر پشت و جذاب نیز معروف است. سوما کوهنوردان در طی مسیر آتش فشان لاپالما در اسپانیا علاوه بر دیدن دهانه های آتش فشانی همچنین می توانند سواحل، دریای ابرها، مخروط های آتش فشانی و نیز حیات وحش بومی مثل روکس و کسترل را ببینند.

مسیر آتش فشان لاپالما؛ بهشت کوهنوردان در اسپانیا

شروع و پایان مسیر آتش فشان لاپالما در اسپانیا

در جنوب جزیره لاپالما (جزء جزایر قناری)، گردشگران می توانند مسیر پیاده روی خود را از پارک ملی کومبرا ویجا شروع کنند. اگرچه این پیاده روی آنهم در یک جزیره آتش فشانی می تواند یک کار چالش برانگیزی محسوب شود اما به دلیل دیدن مناظر طبیعی، حیات وحش بومی و تشکیلات آتش فشانی دیدنی پیاده روی در این مسیر به زحمتش می ارزد. همان طوری که در تصویر پایین هم مشاهده می شود، نقطه ایده آل برای شروع سفر در مسیر آتش فشان لاپالما در اسپانیا ال پیلار می باشد:

نقطه ایده آل برای شروع سفر در مسیر آتش فشان لاپالما در اسپانیا

همان طوری که مشاهده شد، انتهای نقطه پیاده روی در مسیر آتش فشان لاپالما در اسپانیا، لاس کاناریوس می باشد. گردشگران در طول این مسیر جاهای دیدنی زیادی را مشاهده می کنند که ما در ادامه به توضیح کاملتر در این باب می پردازیم.

انتهای نقطه پیاده روی در مسیر آتش فشان لاپالما در اسپانیا

جاذبه های دیدنی مسیر آتش فشان لاپالما در اسپانیا

این مسیر با یک چشم انداز زیبایی از کاج های جزیره قناری شروع می شود. اولین توقفگاه در بریگویو می باشد که از این نقطه می توان دره لاس لیانوس د آریدانه و کوه آتش فشان بجنادو را مشاهده کرد. مناظر موجود در اینجا واقعا شگفت انگیز و عجیب می باشد. بلندی های روکه د لاس موچاچوس بر روی دهانه آتش فشان عظیم کالدرا و دریای ابرها صحنه های بس زیبایی را ایجاد می کنند. کمی آنطرف تر شما می توانید کوه تیده در جزیره تنریف را ببینید که بلندترین قله اسپانیاست. همچنین در طول مسیر می توانید کوه های آتش فشانی آیکونیک مثل ال دورانزرو را نیز مشاهده کنید. در مجموع، جاذبه های مسیر آتش فشان لاپالما در اسپانیا را می توان به صورت زیر معرفی کرد:

مخروط های آتش فشانی

مخروط های آتش فشانی لاپالما در اسپانیا

دهانه های آتش فشانی

دهانه های آتش فشانی

چشم اندازهای جنگلی وسیع و متراکم

چشم اندازهای جنگلی وسیع و متراکم در اسپانیا

دریای ابرها

دریای ابرها در اسپانیا

سواحل زیبا

سواحل زیبا در اسپانیا

راهنمای مسیر آتش فشان لاپالما در اسپانیا

همان طوری که گفته شد، نقطه شروع مسیر آتش فشان لاپالما در اسپانیا از پناهگاه کوهستانی ال پیلار El Pilar شروع می شود که با ماشین از سانتا کروز د لا پالما و لاس لیانوس د آریدانه حدود نیم ساعت فاصله دارد. با توجه به اینکه مسیر پیاده روی یک مسیر خطی مستقیم است بنابراین اغلب گردشگران خارجی ترجیح می دهند که ابتداء ماشین خود را در لاس کاناریوس گذاشته و خود را با تاکسی به نقطه شروع یعنی ال پیلار می رسانند. از نکات مهم دیگر درباب پیاده روی در مسیر آتش فشان لاپالما در اسپانیا تهیه ملزومات ضروری این سفر از جمله موارد ذیل می باشد:

  • بارانی و لباس های گرم
  • عینک آفتابی
  • غذا و آب
  • کفش مناسب کوهنوردی

معمولا جهت اجتناب از گرما، صبح زود بهترین زمان برای شروع این سفر می باشد. لازم به ذکر است که جزایر قناری در تمام طول سال از آب و هوای مطلوبی برخوردار است، اما توصیه می شود که از سفر به این جزایر در طول ایام تابستانی خیلی گرم پرهیز شود.

راهنمای مسیر آتش فشان لاپالما در اسپانیا

جاذبه های نزدیک مسیر آتش فشان لاپالما در اسپانیا

گردشگران به محض اتمام پیاده روی خود در این مسیر می توانند از نزدیکترین جاذبه های توریستی هم دیدن کنند. یکی از این جاذبه های دیدنی شهر ساحلی لاس لیانوس د آریدانه می باشد. این شهر یک شهر مدرن و بسیار زیبا واقع در غرب لاپالما می باشد. جاذبه دیگر ذخیره گاه طبیعی لاپالما ست که کلکسیونی از حیات گیاهی و جانوری بومی جزایر قناری را نشان می دهد. همچنین شهر سانتا کروز د لا پالما با اینکه شهر کوچکی است اما از جذابترین شهرهای ساحلی جزیر قناری نیز محسوب می شود. در آخر پارک ملی کالدیرا تابورینته قرار دارد که به جزیره سبز معروف است. تصاویری از این 4 جاذبه نزدیک جزیره لاپالما را در زیر مشاهده می کنید:

4 جاذبه نزدیک جزیره لاپالما

همکاران عزیز ما در مجموعه سفیران سفر با انرژی و توان هر چه تمامتر آماده ارائه مشاوره های تخصصی درباب انواع ویزای اسپانیا 2023 از جمله ویزای کاری، ویزای سرمایه گذار (ویزای طلایی اسپانیا) و ویزای تحصیلی اسپانیا می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *