آلمان

مراکز تاریخی نورنبرگ آلمان

مراکز تاریخی نورنبرگ آلمان

نورنبرگ شهری تاریخی- توریستی در ایالت باوریا است و مراکز تاریخی نورنبرگ آلمان مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار میگیرد. از مراکز تاریخی نورنبرگ می توان به قلعه های سه گانه قلعه معروف امپراطوری، قلعه دوم ساختمان های رایش آزاد در شرق و قلعه بورگراو مرکزی، بیمارستان قرون وسطایی هیلیگ گیست اسپیتال، کلیسای سنت لورنز و غیره اشاره نمود. اما تمام جذابیت های نورنبرگ به واسطه داشتن مراکز تاریخی نیست بلکه در این شهر انواع موزه ها، پارک ها و شهربازی ها برای تفریح و سرگرمی گردشگران و اعضای خانواده آنها وجود دارد. به همین دلیل ما در مجموعه سفیران سفر مناسب دیدیم تا در مقاله حاضر ضمن معرفی مراکز تاریخی نورنبرگ آلمان همچنین شما را با انواع جاذبه ها و تفریحات گردشگران و نیز شرایط سفر و بالاخره هزینه گردش در این شهر آلمانی آشنا کنیم.

درباره شهر نورنبرگ و تاریخچه آن

نورنبرگ Nuremberg یکی از شهرهای بزرگ آلمان و در حقیقت شهر دوم ایالت باوریا پس از مونیخ می باشد. این شهر آلمانی با جمعیتی بیش از 500000 نفر چهاردهمین شهر بزرگ آلمان محسوب می شود. این شهر در کنار رودخانه پگنیتز و کانال راین- ماین- دانوب در منطقه اداری فرانکونیای وسطی باوریا قرار داشته و ضمنا بزرگترین شهر و مرکز غیر رسمی فرانکونیا نیز محسوب می شود. جالب است بدانید که اولین اسناد اشاره کننده به نام شهر در سال 1050 به اسم نورنبرگ به عنوان محل قلعه امپراطوری بین فرانک های شرقی و پادشاهی باوریایی نوردگائو اشاره می کند.

از سال 1050 تا 1571 نیز شهر توسعه یافت و اهمیت آن نیز به واسطه موقعیتش بر سر راه مسیرهای تجاری افزایش چشمگیری یافت. پادشاه کونراد سوم از سال 1138 تا 1152 ایالت نورنبرگ را تاسیس کرد. تا اینکه این شهر به تصرف رومیان افتاد و از آن پس اغلب از نورنبرگ به عنوان پایتخت غیر رسمی امپراطوری روم مقدس یاد می شد و دلیل این امر نیز وجود مجلس امپراطوری و دادگاه های برگزار شده در قلعه نورنبرگ بود. اما بیشترین رشد نورنبرگ در قرن 14 یعنی زمان پادشاهی چارلز پنجم رخ داد.

جاذبه های توریستی و مراکز تاریخی نورنبرگ آلمان

جاذبه های توریستی و مراکز تاریخی نورنبرگ آلمان

نورنبرگ شهری تاریخی است و سه دوره متفاوت تاریخی باستان، قرون وسطی و عصر مدرن را پشت سرگذاشته است. پس طبیعی است که ما در این شهر از انواع جاذبه های تاریخی و فرهنگی بازید کنیم. جدا از جاذبه های اصلی شهر شامل قلعه امپراطوری، کلیسای سنت لورنز و دادگاه محاکمه سران حزب نازی حدود 54 موزه مختلف در زمینه های هنری، فرهنگی، تاریخی، علمی، فناوری، کودک و خانواده در شهر نورنبرگ وجود دارد. موزه هایی که گردشگران می توانند در آنجا قدیمی ترین کره زمین (ساخت 1492)، مادونا 500 سال پیش و هنر آلمانی عصر رنسانس را مشاهده کنند.

ضمنا نورنبرگ همچنین دارای پارک ها و فضای سبز مختلفی هست و نیز فعالیت های تفریحی مختلفی مثل بولینگ، صعود از صخره، اسکیپ روم یا اتاق فرار، مسابقه ماشین سواری، مینی گلف، تئاترها، سینماها و چشمه های آب گرم را به گردشگران عرضه می کند. از دیگر جاذبه های این شهر می توان به 6 شهر بازی جذاب نیز اشاره کرد. لازم به یادآوری است که برای بازدید بهتر گردشگران از این شهر و مراکز تاریخی نورنبرگ آلمان همچنین تورهای مختلفی شامل تورهای تاریخی، تورهای متمرکز بر موضوع نازی، تورهای شبانه و زیرزمینی، تورهای پیاده روی، اتوبوس های گردش در شهر، تورهای خود راهنما و تور شهر قدیمی با مینی ترن وجود دارد. تصاویری از تورهای مختلف نورنبرگ را در زیر مشاهده می کنید:

تورهای مختلف نورنبرگ

معرفی مراکز تاریخی نورنبرگ آلمان

نورنبرگ نیز جزء شهرهای تاریخی آلمان محسوب شده و بالتبع جاذبه ها و آثار تاریخی فراوانی در این شهر را می تواتن یافت. به همین دلیل نیز ما در این بخش قصد داریم تا مراکز تاریخی نورنبرگ آلمان را برای شما معرفی کنیم. از مهمترین و معروفترین مراکز تاریخی نورنبرگ آلمان برای بازدید گردشگران خارجی می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • قلعه نورنبرگ: کلا در شهر نورنبرگ 3 قلعه وجود دارد که برج آنها از هر نقطه ای از شهر قابل مشاهده است. قلعه اول همان قلعه معروف امپراطوری، قلعه دوم ساختمان های رایش آزاد در شرق و قلعه بورگراو مرکزی می باشد.
  • بیمارستان هیلیگ- گیست- اسپیتال: این بیمارستان در مرکز شهر و کنار رودخانه پگنیتز می باشد که نشان دهنده بیمارستان روح مقدس است. این بیمارستان در سال 1332 میلادی بنا شده و یکی از بزرگترین بیمارستان های قرون وسطی محسوب می شود.
  • میدان هاپت مارکت: میدانی مشرف بر کلیسای بانوی ما است که چشم انداز زیبا و جذابی برای بازار کریسمس معروف فراهم می کند.
  • کلیسای سنت لورنز: جزء کلیساهای توریستی مهم در نورنبرگ می باشد که در حدود 1270 الی 1350 بنا شده است. اما از دیگر کلیساهای تاریخی نورنبرگ می توان به کلیساهای سنت لورنز، سنت کلار، سنت مارتا، سنت جیمز و سنت الیزابت اشاره نمود.
  • موزه ملی آلمانی ها: از بزرگترین موزه های تاریخ فرهنگی آلمان می باشد که به نمایش آثار نقاشان معروف مثل آلبرخت دورر، رمبرانت و ارنست لودویک کیرشنر و غیره اختصاص دارد.
  • پل زنجیری یا کتنستک: که به عنوان اولین پل زنجیری در قاره اروپا شناخته می شود.
  • موزه راه آهن ملی آلمان: که در نورنبرگ آلمان قرار دارد.
  • مرکز گردهمایی حزب نازی همراه با مرکز اسناد

معرفی مراکز تاریخی نورنبرگ آلمان

هزینه زندگی در نورنبرگ برای گردشگران چقدر است؟

قبل از پرداختن به این بحث بایستی به اطلاع رساند که موضوع هزینه زندگی در آلمان بیش از هر چیز دیگری به نحوه مدیریت شما بستگی دارد. پس از آن می توان سطح هزینه ها را با فاکتورهای دیگر مثل درصد تورم، نوع اقامت، محل اقامت و غیره مورد ارزیابی قرار داد. با این توضیح اکنون به بحث هزینه زندگی در نورنبرگ آلمان در سال 2023 می پردازیم. بر طبق آمار، متوسط هزینه زندگی ماهیانه در نورنبرگ حدود 1500€ (یورو) برای هر شهروند یا مقیم نورنبرگ می باشد اما این هزینه برای هر گردشگر حدود 3200€ (یورو) برآورد می شود. از بین کل آیتم های هزینه ای نیز هزینه بازارها با 28.8% بیشترین هزینه را به خود اختصاص می دهد:

درصد هزینه های زندگی در نورنبرگ

در حقیقت با یک مقایسه آماری می توان متوجه این نکته مهم شد که نورنبرگ 76.84% گرانتر از تهران بوده و حتی آیتم هزینه اجاره خانه در نورتبرگ بطور متوسط 13.48% بالاتر از تهران می باشد. برای اطلاع از برخی هزینه های گردشگران در نورنبرگ 2023 به جدول زیر توجه نمایید:

آیتم ها هزینه ها به یورو
یک وعده غذایی در رستوران ارزان 10€
یک لیتر شیر 0.83€
یک عدد نان تازه 500 گرمی 1.12€
یک کیلو برنج 1.92€
یک کیلو گوشت مرغ 7.25€
بلیط یک طرفه 3.10€
رفت و آمد ماهانه 83€
بنزین 1 لیتر 1.39€
آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر 750.59€

شرایط لازم برای دریافت ویزای مسافرتی آلمان

جهت انجام سفر توریستی به کشور آلمان دریافت ویزای مسافرتی یا همان ویزای توریستی آلمان یا به تعبیر دیگر شنگن ویزا یک ضرورت مهم محسوب می شود. این ویزا ویزای تایپ C یا اقامت کوتاه مدت آلمان به حساب می آید و به فرد گردشگر اجازه می دهد تا حدود 3 ماه را در کشور آلمان به سیاحت بپردازد. شما برای تهیه ویزای شنگن آلمان به یکسری شرایط و مدارک مهم نیازمند هستید که توصیه می شود برای تکمیل پرونده خود به مجموعه سفیران سفر مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *