تایلند

مجسمه بودای بزرگ پوکت تایلند

مجسمه بودای بزرگ پوکت تایلند

مجسمه بودای بزرگ پوکت تایلند در واقع مجسمه نشسته بوداست که ارتفاع آن به 45 متر میرسد و از نظر بزرگی سومین مجسمه بزرگ تایلند محسوب می شود. مجسمه ای که طراحی و ساخت آن نیز بین سال های 2002 و 2004 طول کشید. معمولا بازدید از این مجسمه بصورت همه روزه و از ساعت 6 صبح تا 6:30 عصر برای کلیه گردشگران امکان پذیر است. نکته مهم دیگر پیرامون بازدید از این مجسمه اینکه مجسمه بودای بزرگ در تایلند جزء جاذبه های رایگان یا Free Attractions این کشور محسوب می شود. پس برای کسب اطلاعات تکمیلی درباب این اثر هنری زیبا در کشور تایلند با ما در سایت سفیران سفر همراه باشید.

درباره مجسمه بودای بزرگ پوکت تایلند

مجسمه بودای بزرگ Phuket Big Buddha یکی از مهمترین و جذاب ترین جاذبه های توریستی موجود در جزیره پوکت تایلند قلمداد می شود. یک مجسمه بتنی که نمای آن با سنگ مرمر سفید تزیین شده است. از یکسو این مجسمه به ارتفاع 45 متری بر روی تپه های ناکرد بین چالونگ و کاتا واقع شده است و از فواصل خیلی دور مثلا از شهر پوکت و ساحل کارن نیز قابل مشاهده است. از سوی دیگر گردشگران با صعود بر سکوی این مشاهده نیز می توانند ویوهای 360 درجه ای از جزیره پوکت به همراه چشم اندازهای زیبایی از شهر پوکت، کاتا، کارن، خلیج چالونگ و غیره را مشاهده کنند.

درباره مجسمه بودای بزرگ پوکت تایلند

تاریخچه ساخت مجسمه بودای بزرگ پوکت

کار ساخت مجسمه بودای بزرگ پوکت تایلند از سال 2002 شروع شده و در سال 2004 میلادی نیز به اتمام رسید. اما کار توسعه محوطه اطراف آن در سال 2015 کلید خورد و تا سال 2017 نیز در حدود 80% از کل پروژه به اتمام رسیده بود. مجسمه ای که با هزینه تقریبی 30 میلیون بات تایلند ساخته شد و تمام این بودجه نیز از طریق اعانات مردمی جمع آوری شده بود. کل بدنه این مجسمه از بتن آرمه ساخته شده و با سنگ مرمر سفید رنگی نیز لایه بندی شده است به طوری که به هنگام تابش آفتاب بر روی آن، این مجسمه می درخشد. مجددا نمایی دیگر از مجسمه بودای برگ پوکت را در زیر مشاهده می کنید:

ساخت مجسمه بودای بزرگ پوکت

درباره مجسمه بودای بزرگ پوکت بد نیست این را هم بدانید که این مجسمه بعد از مجسمه های بودای بزرگ تایلند (ارتفاع: 92 متر) و لوانگ پو یای (ارتفاع: 59.2 متر) به عنوان سومین مجسمه بزرگ کشور تایلند به حساب می آید. مجسمه ای که سیدارتا گائوتاما را در حالت نشسته نشان می دهد. همان طوری که گفته شد، ارتفاع آن به حدود 45 متر و عرض آن نیز به حدود 25.45 متر می رسد. ضمنا این مجسمه از سال 2008 میلادی نیز به عنوان گنجنه بودایست پوکت اعلام شده است.

تاریخچه ساخت مجسمه بودای بزرگ پوکت

جاذبه های مجسمه بودای بزرگ پوکت تایلند

علاوه بر مجسمه 45 متری بودای بزرگ و نیز چشم اندازهای زیبای قابل رویت از پایه این مجسمه، این مکان توریستی جاذبه های دیدنی دیگری نیز در خود جای داده است. درست در کنار مجسمه بودای بزرگ پوکت یک مجسمه بودای کوچکتر به رنگ طلایی وجود دارد که حقیقتا از 20 تن فلز برنج ساخته شده است. علاوه بر این همچنین چند مجسمه کوچکتر از بودا و تعدادی مجسمه از راهبان بودایی نیز در همین جا قابل مشاهده است.

جاذبه های مجسمه بودای بزرگ پوکت تایلند

علاوه بر این در کنار پایه مجسمه بودای بزرگ تالاری برای نمایش تاریخچه پروژه، برخی آموزه های بودایی و نیز تعدادی صندوق های هدایا وجود دارد. در واقع کلیه امور مربوط به مرمت و نگهداری از این مجسمه نیز از طریق پول های جمع آوری شده از همین صندوق ها انجام می شود. نکته آخر اینکه معمولا در یک روز خوب بیش از 1000 نفر از مجسمه بودای بزرگ پوکت دیدن می کنند.

بازدید از مجسمه بودای بزرگ پوکت تایلند

شرایط بازدید از مجسمه بودای بزرگ پوکت تایلند

مجسمه بودای بزرگ پوکت تایلند جزء جاذبه هایی است که گردشگران به صورت رایگان می توانند از آن دیدن کنند. غالبا نیز امکان بازدید از این مجسمه بزرگ در طول ایام هفته از ساعت 6 صبح تا 18:30 عصر برای عموم گردشگران فراهم است. گردشگران برای دسترسی به مجسمه بودای بزرگ بایستی مسیر 6 کیلومتری از جاده های اصلی شهر پوکت را طی کنند. نکته پایانی در اینباره نیز اینکه مدت زمان توصیه شده جهت بازدید از مجسمه بودای بزرگ در پوکت حدود 1 ساعت می باشد.

برای سفر به تایلند فقط به همراه داشتن پاسپورت ملی و ویزای گردشگری تایلند اکتفا نمی کند بلکه گردشگران برای انجام آسان و راحت این سفر نیازمند یک بسته مسافرتی کامل هستند. این بسته مسافرتی نیز بایستی شامل کلیه مدارک شناسایی لازم، سیم کارت بین المللی برای برقراری آسان ارتباط، کارت اعتباری معتبر مثل ویزا کارت یا مستر کارت برای انجام تراکنش ها و پرداخت ها در تایلند و نیز کلیه وسایل و لوازم شخصی برای سفر باشد. بمنظور کسب آخرین اطلاعات و اخبار درباب شرایط و مقررات سفر به کشور تایلند با مشاورین برترمان در مجموعه سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *