بلغارستان

قصر باغ و گیاه شناسی بالچیک بلغارستان

قصر باغ و گیاه شناسی بالچیک بلغارستان

موضوع قصر باغ و گیاه شناسی بالچیک بلغارستان موضوع جذابی است که به تشریح آن پرداخته و شما را با جذابیت های این جاذبه توریستی آشنا میکنیم. قدمت احداث این قصر که جاذبه اصلی مجموعه مذکور نیز محسوب می شود به دوره تسلط رومانی ها بر شهر بالچیک برمی گردد. اما این مجموعه علاوه بر داشتن این قصر زیبا دارای جاذبه های دیگری مثل باغ گیاه شناسی با بیش از 2000 گونه گیاهی است. پس برای آشنایی کامل با این مجموعه زیبا در کشور بلغارستان با ما در مجموعه سفیران سفر همراه باشید.

درباره قصر باغ و گیاه شناسی بالچیک بلغارستان

یکی از جاذبه های دیدنی شهر ساحلی بالچیک، قصر باغ و گیاه شناسی بالچیک می باشد که به اختصار قصر بالچیک Balchik palace نیز گفته می شود. مجموعه قصری که شامل یک تعداد ویلا، تالار سیگار، تالار شراب، یک نمازخانه و بناهای دیگر و نیز پارکی است که امروزه به عنوان یک باغ گیاه شناسی شناخته می شود. هم اکنون نیز باغ گیاه شناسی این مجموعه به همراه 2000 گونه گیاهی مختلف و کاکتوس متعلق به 85 خانواده و 200 گونه توسط دانشگاه صوفیه اداره می شود. کل مساحت این باغ در حدود 65000 متر مربع است و به همین دلیل نیز جهت بازدید از قصر باغ و گیاه شناسی بالچیک در بلغارستان شما به مدت زمان زیادی نیاز دارید. نمایی دیدنی از قصر بالچیک را که بی شباهت به مسجد هم نیست را در زیر مشاهده می کنید:

نمایی دیدنی از قصر بالچیک

یکی از جاذبه های اصلی این باغ کلکسیون گونه های کاکتوس اندازه بزرگ است که در مساحتی حدود 1000 متر مربع نگهداری می شود و پس از باغ کاکتوس در موناکو به عنوان دومین باغ کاکتوس بزرگ در کل اروپا شناخته می شود.

تاریخچه قصر باغ و گیاه شناسی بالچیک بلغارستان

همانند هر مکان توریستی و جذاب دیگری در بلغارستان، قصر باغ و گیاه شناسی بالچیک نیز دارای یک تاریخچه مخصوص به خود است. این قصر باغ در فاصله سالهای 1926 الی 1937 میلادی دقیقا در زمان حاکمیت نیروهای رومانیایی در منطقه بالچیک و برای ملکه رومانیایی ها ملکه ماری احداث شده است. در واقع قصر باغ و گیاه شناسی بالچیک بلغارستان کاخی در شهر دریای سیاه بلغارستان و تفرجگاه بالچیک در دوبروجای جنوبی است. قصر باغی که به عنوان نماد و سمبل شهر کوچک بالچیک نیز به شمار می رود.

تاریخچه قصر باغ و گیاه شناسی بالچیک بلغارستان

پیاده روی رمانتیک در قصر باغ و گیاه شناسی بالچیک بلغارستان

همچنانی که از نام قصر باغ و گیاه شناسی بالچیک بلغارستان نیز برمی آید، محل مذکور از بهترین نقاط گردشگری کشور بلغارستان مخصوصا برای خانواده هاست. گردشگران در این باغ زیبا می توانند به قدم زنی مشغول شده و علاوه بر آشنایی با انواع گل ها و گیاه ها همچنین از دیدن چشم اندازهای زیبای قصر باغ و گیاه شناسی بالچیک بلغارستان نیز دیدن کنند. علاوه بر این آنها از این طریق می توانند به تماشای صحنه زیبای غروب آفتاب در این باغ بپردازند.

پیاده روی رمانتیک در قصر باغ و گیاه شناسی بالچیک بلغارستان

شرایط بازدید از قصر باغ و گیاه شناسی بالچیک بلغارستان

همان طوری که از نام این جاذبه توریستی نیز برمی آید، قصر باغ و گیاه شناسی بالچیک بلغارستان در شهر ساحلی ما کوچک بالچیک قرار دارد. برای دسترسی به این مجموعه زیبا و دوست داشتنی نیز گردشگران بایستی به آدرس 1, 9600 Dvoresta, Balchik, Bulgaria مراجعه کنند. بنابراین آنها هم با وسایل نقلیه عمومی و هم وسایل نقلیه شخصی می توانند از محل مذکور دیدن کنند. در این بین لازم است بدانید که مجموعه مذکور همه روزه از ساعت 8 صبح تا 8 عصر به روی بازدیدکنندگان باز است. مدت زمان توصیه شده برای بازدید از قصر باغ و گیاه شناسی بالچیک بلغارستان در حدود 1 تا 2 ساعت می باشد و در نهایت نکته آخر اینکه گردشگران از طریق تورهای راهنمای محلی شهر بالچیک نیز می توانند از این جاذبه توریستی دیدن کنند. منتها به شرطی که از قبل رزرو لازم را انجام داده باشند.

شرایط بازدید از قصر باغ و گیاه شناسی بالچیک بلغارستان

شرایط سفر ایرانیان به بلغارستان

هموطنان ایرانی به منظور سفر به بلغارستان نیازمند پاسپورت بعلاوه ویزای سفر این کشور هستند. ویزایی که از نوع ویزاهای کوتاه مدت بوده و به ایرانیان اجازه می دهد تا به مدت حدود 90 روز در بلغارستان مانده و از گشت و گذار در این کشور اروپایی حوزه بالکان لذت ببرند. منتها به منظور درخواست ویزای مذکور ایرانیان نیز بایستی مراحل مختلفی شامل مراجعه به سفارت بلغارستان و اطلاع از شرایط و مدارک لازم، تکمیل فرم درخواست ویزای توریستی بلغارستان، گردآوری مدارک مورد نیاز و ارائه به آفیسر سفارت را انجام دهند.

به علاوه اینکه ایرانیان برای تکمیل پرونده درخواست ویزای خود بایستی مدارک مختلفی مثل گذرنامه معتبر، عکس پاسپورتی، مدرک اسکان، گواهی عدم سوء سابقه، گواهی معتبر تمکن مالی، تاییدیه عدم سوء پیشینه، فرم درخواست ویزای سفر بلغارستان، بیمه نامه معتبر، رسید واریز هزینه تقاضای ویزای بلغارستان و کلیه مدارک مربوطه را تهیه کنند. هموطنان گرامی از طریق مشاوره با کارشناسان و وکلای مجرب مجموعه سفیران سروش سعادت می توانند با کلیه مراحل و مدارک درخواست ویزای بلغارستان و هر ویزایی آشنا شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *