تایلند

فستیوال شمع اوبون راتچاتانی در تایلند

فستیوال شمع اوبون راتچاتانی در تایلند

یکی از فستیوال های معروف تایلندی، فستیوال شمع اوبون راتچاتانی در تایلند می باشد که در قالب آن شمع های کنده کاری شده به سوی معابد رژه می روند. این رژه شمعی نیز غالبا بر روی شناورهای بزرگی انجام می شود. فستیوالی که مخصوص شهر اوبون راتچاتانی در منطقه ایسان تایلند می باشد. فستیوالی سنتی که در طی ایام آسانها پوجا و وان کائو پانسا یعنی مصادف با ماه جولای هر سال برگزار می شود.

فستیوال شاد و جذابی که همچنین شامل رویدادهای فانتزی و بامزه مثل موسیقی محلی، رقص و پایکوبی و عیش و نوش می باشد و نهایتا نیز مجسمه های مومی کنده کاری شده در انتهای فستیوال به معابد اهداء می شود. اما جالب است بدانید که شمع های مورد استفاده در این فستیوال غالبا روایتگر صحنه هایی از افسانه های بودایی و هندو می باشد. اینها مجسمه های چوبی یا گچی هستند که یک روکش مومی روی آنها کشیده شده است. این شمع ها از چند روز قبل آماده شده و هرگز هم روشن نمی شود! با ما در سایت سفیران سفر همراه شوید تا با یکی از جذابترین فستیوال های تایلند آشنا شوید.

معرفی فستیوال شمع اوبون راتچاتانی در تایلند

فستیوال شمع اوبون راتچاتانی Ubon Ratchathani Candle Festival یکی از معروفترین و بزرگترین فستیوال های برگزار شده در استان های شمال شرقی ایسان می باشد. این فستیوال شامل رژه زیبای شمع های کنده کاری شده به سوی معابد محلی است که وات گفته می شود. رژه های شمعی در طی ایام آسانها پوجا و وان کائو پانسا برگزار می شود. در طی این زمان، هدایایی مثل شمع ها به راهب های بودایی داده می شود. بدین ترتیب فستیوال شمع اوبون راتچاتانی یک نوع فستیوال سنتی است. معمولا نیز در منطقه ایسان، شمع ها بر روی شناورهای بزرگی قرار می گیرد. همان طوری که در تصویر زیر هم مشاهده می شود، این شمع ها برای نمایش صحنه هایی از افسانه های بودایی و هندو کنده کاری شده است:

معرفی فستیوال شمع اوبون راتچاتانی

اما پس از رژه شمع ها نیز آن شمع ها قبل از اهداء به معابد به نمایش عموم گذاشته می شود و این فرصت خوبی است تا گردشگران از سوژه مذکور هر طوری که دلشان بخواهد عکاسی کنند.

جاذبه های مختلف فستیوال شمع اوبون راتچاتانی در تایلند

همان طوری که در مطالب فوق نیز گفته شد، اولین و مهمترین جاذبه این فستیوال رژه شمع های کنده کاری شده تا معابد تایلندی است که این رژه نیز غالبا بر روی شناورهای بزرگ انجام می شود. اما تنها جاذبه تفریحی فستیوال شمع اوبون راتچاتانی در تایلند رژه شمع ها نیست یلکه در قالب همین فستیوال و برای شادی بیشتر حاضرین همچنین موسیقی زنده، رقص و نیز ضیافت و عیش و نوش نیز برگار می شود. همچنانی که در اکثر فستیوال های بودایی تایلند نیز برگزار می شود.

جاذبه های مختلف فستیوال شمع اوبون راتچاتانی

معمولا این فستیوال در اطراف پارک عمومی تونگ سری مویانگ واقع در مرکزر شهر درست روبروی تالار شهر برگزار می شود و در قالب آن 5 گروه منطقه ای روش زندگی و هویت های اشان را از طریق پرفورمنس (اجراهای) فرهنگی، قالب گیری شمع و نیز نمایش های مربوط به شمع سازی، فروش محصولات و سوغاتی های محلی و غیره نشان می دهند. در نهایت لازم به ذکر است که طبق سنت نیز مجسمه های شمعی بایستی چند روز قبل از برگزاری فستیوال شمع اوبون راتچاتانی قالب ریزی و تهیه شود. مجسمه هایی از جنس چوب و گچ که روی آن را پوششی از موم دربر گرفته است.

جاذبه های مختلف فستیوال شمع اوبون راتچاتانی در تایلند

زمان برگزاری فستیوال شمع اوبون راتچاتانی در تایلند

خیلی از گردشگران خارجی پس از اطلاع از انواع فستیوال های شاد و مفرح در تایلند درصدد آن برمی آیند تا در خلال مسافرتشان به تایلند در این فستیوال ها مثل فستیوال شمع اوبون راتچاتانی در تایلند نیز شرکت کنند. اما یکی از نکات بسیار مهم درباره شرکت در فستیوال شمع اوبون راتچاتانی اطلاع از تاریخ دقیق برگزاری آن می باشد. معمولا این فستیوال در ماه جولای هر سال برگزار می شود. مثلا تاریخ های برگزاری فستیوال مذکور در طی سال های اخیر بدین صورت بوده است:

  • سال 2021: شنبه 24- ام جولای
  • سال 2022: چهارشنبه 13- ام جولای
  • سال 2023: یکشنبه 30- ام جولای
  • سال 2024: شنبه 20- ام جولای

زمان برگزاری فستیوال شمع اوبون راتچاتانی در تایلند

فستیوال ها جزء جاذبه های توریسیتی تایلند!

جذابیت های کشور تایلند فقط در جنگل ها و سواحل گرمسیری آن خلاصه نمی شود بلکه تایلندی ها مردمان شادی هستند و این شادی اشان را نیز در قالب انواع فستیوال های عمومی نشان می دهند. فستیوال های رنگارنگ و متعددی که هر یک به بهانه ای در زمان خاصی از سال برگزار شده و باعث جذب حداکثری گردشگران به کشور تایلند می شود. تقریبا ماهی از سال نیست که یکی از این فستیوال ها برگزار نشود. از معروفترین آنها می توان به سال نو چینی، فستیوال گل چیانگ مای، گوی های آتشین ناگا، فستیوال بون بانگ فای، فستیوال میمون لوپبوری و غیره اشاره نمود.

فستیوال ها جزء جاذبه های توریسیتی تایلند

در این بین بزرگترین و معروفترین فستیوال کشور تایلند فستیوال سونکگران می باشد. یک جشن خیلی بزرگ برای سال نو تایلندی که در شکل نبرد آب در گستره کل کشور برگزار می شود. با این توصیف اکنون معلوم می شود که چرا به تایلند در جهان سرزمین لبخندها گفته می شود. برای آشنایی با هر یک از فستیوال های شاد و جذاب تایلد ما در مجموعه سفیران سروش سعادت همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *