اسپانیا

صومعه کارتوجا در اسپانیا

صومعه کارتوجا در اسپانیا

صومعه کارتوجا در اسپانیا یا گرانادا کارترهاوس از جاذبه های دیدنی کشور اسپانیاست که یکی از نمونه های عالی از معماری سبک باروک اسپانیا می باشد. این صومعه در زمره قدیمی ترین صومعه های اسپانیا نیز محسوب می شود چراکه بنای آن در سال 1506 پایه گذاری شد اما ساختش 10 سال بعد شروع شد و پروژه تکمیل آن هم 300 سال دیگر طول کشید. با اینکه نمای بیرونی این صومعه خیلی ساده است اما داخل صومعه کلکسیونی از تزئینات دیدنی است. مجموعه سفیران سفر علاوه بر ارائه مشاوره در خصوص اخذ ویزای شنگن همچنین آماده راهنمائی پرونده های هموطنان عزیز در زمینه سرمایه گذاری و خرید ملک از اسپانیا 2023 نیز می باشد.

تاریخچه ساخت صومعه کارتوجا در اسپانیا

ایده ساخت صومعه کارتوجا در اسپانیا یا Monastery of the Cartuja از سال 1458 توسط اهالی صومعه سانتا ماریا د ال پائولار مطرح شد. ساخت آن در سال 1506 شروع شد زمانی که زمین آن پس از انتقال مالکیت زمین توسط کاپیتان بزرگ گونزالو فرناندز د کوردوبا به دست آمد. اما محل کنونی اصلا با زمین کد گذاری شده توسط کاپیتان بزرگ مطابقت نمی کرد بنابراین آن محل از پروژه کنار گذاشته شد. در سال 1516 کارهایی در مکان جدید از نو آغاز شد و بدون اتمام پروژه اول حدود 3 قرن طول کشید. اما در طی سال های 1842 و 1843 برخی از قسمت های صومعه تخریب شده و صومعه تا سال 1835 به سکونت مردم محلی درآمد. راهبان نیز از آن صومعه تبعید شدند. نمایی از صومعه کارتوجا در اسپانیا را در زیر مشاهده می کنید:

نمایی از صومعه کارتوجا در اسپانیا

درست است که پایه گذاری بنای صومعه مذکور در سال 1506 آغاز شد اما ساخت آن 10 سال بعد شروع شد و پروژه تکمیل آن هم 300 سال دیگر طول کشید. بنابراین ساخت این صومعه در گرانادا از قرن 16 تا قرن 19 طول کشیده است که در نوع خود پروژه جالب توجهی می باشد.

تاریخچه ساخت صومعه کارتوجا در اسپانیا

معماری اصلی ترین جاذبه صومعه کارتوجا در اسپانیا

علی رغم ظاهر ساده ای که مجموعه صومعه کارتوجا در اسپانیا دارد اما طراحی داخلی آن همراه با تزیینان مختلف شامل مجسمه ها و نقاشی های دیواری از یک زیبایی منحصر بفردی برخوردار است. این مجموعه در واقع بازتابی از سطوح مهندسی است که آن را به یکی از شاهکارهای سبک باروک اسپانیایی تبدیل می کند. از اصلی ترین جاذبه های صومعه کارتوجا در اسپانیا می توان به پرستشگاه اشاره کرد که توسط فرانسیسکو هورتادو ایزکیردو ساخته شده است. نمایی جالب از گنبد پرستشگاه صومعه کارتوجا را در زیر مشاهده می کنید:

گنبد پرستشگاه صومعه کارتوجا

از دیگر جاذبه های دیدنی صومه مذکور در اسپانیا می توان به کلیسا و محل نگهداری ظروف مقدس کلیسا اشاره نمود. این دو بخش نیز بین سال های 1727 و 1764 میلادی توسط لوئیس د آروالو و اف. مانوئل واسکوئز ساخته شده است. ناگفته نماند که صومعه کارتوجا در اسپانیا همچنین کلکسیونی گسترده از نقاشی های فاخر را هم نمایش می دهد که از معروفترین آنها می توان به آثار فرای ژوان سانچز کوتان اشاره نمود.

معماری اصلی ترین جاذبه صومعه کارتوجا در اسپانیا

تورهای بازدید از صومعه کارتوجا در اسپانیا

صومعه کارتوجا در اسپانیا یکی از گزینه های مطلوب گردشگران برای بازدید از شهر گرانادا محسوب می شود. اما خیلی از گردشگران خارجی با تاریخچه این صومعه آشنایی ندارند. بنابراین بهتر است که گردشگران برای بازدید از این صومعه با تورهای راهنما همراه شوند. تورهای راهنمایی که علاوه بر صومعه کارتوجا همچنین گردشگران را با دیگر نقاط دیدنی گرانادا نیز آشنا می کند. از معروفترین این تورها برای گشت و گذار در گرانادا می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

تور خصوصی گرانادا: صومعه های زیبای گرانادا: این تور یک تور 3 ساعته بوده و گردشگران در قالب آن می توانند صومعه های مختلف سطح شهر گرانادا و سبک های معماری آنها را بازدید کنند. هزینه رزرو تور مذکور برای هر توریست خارجی حدود $156 (دلار) می باشد.

تور خصوصی گرانادا

تور گرانادا پاس 3: این تور نیز 3 ساعته بوده و هزینه آن برای هر توریست حدود $156 (دلار) می باشد. گردشگران در قالب این تور می توانند از بناهای یادبود بسیار معروفی در شهر گرانادا مثل کاخ الحمرا دیدن کنند.

تور گرانادا پاس

تور مسیر کلیسایی، کلیسای سلطنتی و صومعه کارتوجا گرانادا: هزینه تور مذکور در گرانادا حدود $39 (دلار) برای هر نفر بوده و گردشگران در طول این تور 3 ساعتی اغلب با کلیساهای سطح شهر گرانادا آشنا شده و به گفت و شنود در اینباره می پردازند.

تور مسیر کلیسایی، کلیسای سلطنتی و صومعه کارتوجا گرانادا

تور شخصی در توک توک از لا گرانادا دلوس رییس کاتولیکوس: هزینه این تور نیم ساعته ماجراجویانه برای هر بازدید کننده در حدود $54.89 (دلار) می باشد. شما با این تور صومعه های کاتولیک گرانادا را همراه با اشاره به تاریخ مسلمانان، بناهای بسیار فاخر از کلیساهای رنسانسی از قرن 16 تا قرن 18 و غیره بازدید می کنید.

تور شخصی در توک توک از لا گرانادا دلوس رییس کاتولیکوس

نکاتی در مورد بازدید از صومعه کارتوجا در اسپانیا

صومعه کارتوجا در اسپانیا در شهر گرانادا و در محله پازو د کارتوجا واقع شده است. این صومعه در حومه شهر گرانادا و در فاصله حدود 2 مایلی از مرکز شهر قرار دارد. بنابراین گردشگران برای بازدید از این صومعه بایستی از وسایل نقلیه عمومی مثل اتوبوس یا تاکسی استفاده کنند. پس برای سفر به صومعه کارتوجا بایستی به اتوبوس های شهری 8، U1 یا U3 سوار شده و در ایستگاه پزو د کارتوجا یا ساینس اجوکیشن پیاده شوید. اما اگر بخواهید با تاکسی به این صومعه بروید بنابراین بایستی تاکسی از مرکز شهر بگیرید که هزینه آن در حدود €6 تا €8 (یورو) می باشد. هموطنان گرامی می توانند با بررسی شرایط و مدارک لازم برای اخذ ویزای شنگن در مجموعه سفیران سفر خود را آماده دریافت این ویزا کنند. همچنین عزیزان برای مشاوره درباب کار یا تحصیل در اروپا نیز می توانند با مشاورین مجرب این موسسه درارتباط مستمر باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *