آلمان

شهر روتنبرگ آلمان

شهر روتنبرگ آلمان

در مقاله حاضر قصد داریم تا با شهر روتنبرگ آلمان آن شما را سوار بر قایق خیال کرده و در دریایی از چشم اندازهای زیبا از کشور آلمان حرکت دهیم. جاده رومانتیک به طول 460 کیلومتر از ورزبورگ تا فوسن در جنوب آلمان واقع شده و همه ساله گردشگران زیادی را از سراسر جهان به سوی خود جذب می کند. این جاده در حقیقت جاده ای است که گردشگران علاوه بر دیدن چشم اندازهای زیبای طبیعی همچنین می توانند از شهرها و شهرک های تاریخی مثل نوردلینگن، دینکسبول، روتنبورگ تاوبر و قلعه های تاریخی همانند بورگ هاربورگ و نئوشوان استین در طول مسیر نیز دیدن کنند.

اما شهر روتنبرگ شهری در ایالت ساکسونی سفلی بوده و مرکز بخش روتنبرگ محسوب می شود. این شهردر سال 1195 میلادی پایه گذاری شده یعنی زمانیکه شاهزاده رادلف اول قلعه خود را در این منطقه ساخت. خود شهر روتنبرگ در کنار رودخانه ووم قرار دارد که بین رودخانه های الب و وسر در همان عرض جغرافیایی که شهرهایی مثل هامبورگ و برمن قرار دارند واقع شده است. عزیزان جهت کسب اطلاعات کامل درباره جاذبه های توریستی کشورهای مختلف جهان و نیز نحوه درخواست ویزای مسافرتی می توانند با مشاورین مجموعه سفیران سفر درتماس باشند.

آشنایی با شهر روتنبرگ آلمان

قبل از بحث درباره جاذبه های توریستی شهر روتنبرگ آلمان بایستی اطلاعات خود درباره این شهر را کامل کنیم. روتنبرگ یا Rothenburg an der Wümme شهری در ایالت ساکسونی سفلی در کشور آلمان می باشد. این شهر جزء مقاصد توریستی تاپ و مرکز بخش روتنبرگ آلمان به حساب می آید. به حاظ تاریخی شهر روتنبرگ در سال 1195 میلادی و همزمان با ساخت قلعه تاریخی به دست شاهزاده رادولف اول تشکیل شده است. اما از نظر جغرافیایی نیز این شهر در مجاورت ساحل رودخانه ووم احداث شده که بین 2 رودخانه الب و وسر قرار دارد. اما از معروفترین جاذبه های توریستی روتنبرگ می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • باغ وحش لندپارک لونبروک
  • مرکز خرید دودنهوف
  • موزه اوتو مودرسون
  • میدان بازار یا Marketplatz
  • تاون هال یا ساختمان شهرداری
  • کلیسای سنت جاکوب
  • کلیسای کروسکریچ روتنبرگ
  • جاده رومانتیک (از ورزبورگ تا فوسن) وغیره

آشنایی با شهر روتنبرگ آلمان

جاده رومانتیک روتنبرگ؛ جاده ای برای ماه عسل زوجین

کلا جاده رومانتیک یا Romantic Road جاده توریستی ابداع شده توسط آژانس های مسافرتی در دهه 1950 می باشد. همان طوری که در نقشه زیر نیز مشاهده می کنید، جاده رومانتیک به طول 460 کیلومتر از ورزبورگ تا فوسن در جنوب آلمان مخصوصا در باوریا و بادن ورتمبرگ می باشد. در حقیقت این جاده وصل کننده یک تعداد از شهرها و قلعه های زیبا و جذاب به همدیگر می باشد:

جاده رومانتیک روتنبرگ

جالب است بدانید که در قرون وسطی، این جاده مسیر تجاری است که مرکز آلمان را به جنوب این کشور متصل می کند. امروزه، این جاده توسط گردشگران بسیار زیادی از سراسر دنیا پیموده شده و آنها توانسته اند از جاذبه های دیدنی این جاده شامل شهرها و شهرک های تاریخی مثل نوردلینگن، دینکسبول، روتنبورگ تاوبر و قلعه های تاریخی همانند بورگ هاربورگ و نئوشوان استین دیدن کنند. در زیر می توانید با چشم اندازهای زیبایی از جاده رومانتیک آشنا شوید:

چشم اندازهای زیبایی از جاده رومانتیک

در ادامه همین مبحث و برای کاملتر شدن بحث درباب شهر روتنبرگ آلمان، ما شما را در جریان هزینه گردشگران در روتنبرگ قرار می دهیم

هزینه زندگی در شهر روتنبرگ آلمان

شاید یکی از سوالات مهم گردشگران خارجی که تمایل به بازدید از شهر روتنبرگ آلمان دارند اطلاع از شرایط زندگی در این شهر آلمانی باشد. چراکه در شهر روتنبرگ آلمان اطلاع از شرایط زندگی در این منطقه نیز برای گردشگران خارجی در اولویت قرار دارد. روتنبرگ یا Rothenburg یکی از شهرهای نسبتا ارزان آلمان برای گردشگران خارجی محسوب می شود. اما گردشگران در هر شهر آلمان بایستی انتظار پرداخت هزینه روزانه تا حدود 107€ (یورو) را داشته باشند. در واقع با یک محاسبه آماری ساده می توان هزینه زندگی در آلمان و شهر روتنبرگ را هم به صورت شخصی و هم برای هر زوج به صورت زیر محاسبه کرد:

هزینه زندگی در شهر روتنبرگ آلمان

در حقیقت گردشگران خارجی برای هزینه غذای روزانه خود حدود 28€ (یورو)، بابت هزینه حمل و نقل محلی 17€ (یورو) و بابت هزینه اجاره هتل نیز روزانه 54€ (یورو) پرداخت کنند. بر این اساس هزینه روزانه زوجین بابت غذای روزانه 36€ (یورو)، هزینه جابه جایی در شهر حدود 34€ (یورو) و هزینه اقامت یک شب در هتل نیز حدود 108€ (یورو) خواهد بود.

نحوه دسترسی و بازدید از شهر روتنبرگ آلمان

نحوه دسترسی و بازدید از شهر روتنبرگ آلمان

سفر به روتنبرگ با اتوبوس های بزرگ مخصوصا در تابستان طرفداران بسیار زیادی دارد. اما علاوه بر این امکان مسافرت به این شهر از طریق قطار نیز فراهم است. نکته جالب درباره این نوع روش دسترسی به شهر روتنبرگ نیز این است که ایستگاه مترو در شرق دیوار شهر قرار داشته و از آنجا نیز با حدود 15 دقیقه پیاده روی می توان به میدان بازار مرکزی یا Marktplatz رسید. اما اگر قصد سفر با خودرو را دارید برای دسترسی سریع به روتنبرگ ناگزیرید تا از اتوبان توریستی حرکت کرده و از خروجی 108 خارج شوید. برای اطلاع از شرایط و چگونگی دریافت ویزای جستجوی کار آلمان مشاوره های تخصصی را حتما از کارشناسان مجموعه سفیران سفر دریافت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *