آلمان

شهر بامبرگ آلمان

شهر بامبرگ آلمان

شهر بامبرگ آلمان شهری تاریخی و دیدنی در فرانکونیای علیا در ایالت باوریای آلمان بوده که در حاشیه غربی رودخانه بزرگ در دره رگنیتز قرار دارد. قدیمی ترین بخش از این شهر تاریخی نیز در ساحل غربی شاخه سمت چپ رودخانه در امتداد کلیسای قدیمی میشایلزبرگ قرار دارد. اما خود برگراشتات بین دو شاخه رودخانه رگنیتز قرار دارد. ناحیه مرکزی شهر که به عنوان مرکز تاریخی شهر نیز شناخته می شود پر است از انواع بناهای تاریخی که به عنوان سایت میراث جهانی یونسکو هم شناخته می شود. علاوه بر اطلاع از انواع جاذبه های توریستی آلمان شما همچنین می توانید کلیه اطلاعات راجع به ویزای توریستی آلمان را نیز از ما در مجموعه سفیران سفر جویا شوید.

درباره شهر بامبرگ آلمان

یکی دیگر از مقاصد توریستی و گردشگری آلمان، بامبرگ و برگراشتات Bamberg and Burgerstat می باشد. در واقع بامبرگ شهری در فرانکونیای علیا آلمان در کرانه رودخانه رگنیتز نزدیک به تلاقی اش با رودخانه ماین می باشد. قدمت احداث این شهر به قرن نهم میلادی بر می گردد. ناگفته نماند که نام این شهر آلمانی نیز برگرفته از قلعه ای در حوالی آن به نام قلعه بابن برخ می باشد. از این شهر به عنوان یکی از شهرهای بسیار زیبای آلمان یاد می شود که شهر قدیمی آن نیز از سال 1993 در لیست جاذبه های میراث جهانی یونسکو (UNESCO) به ثبت رسیده است. تصاویری از زیبایی های شهر بامبرگ آلمان را در زیر مشاهده می کنید:

درباره شهر بامبرگ آلمان

این شهر از قرن 10 به بعد به یک پل ارتباطی کلیدی با مردم اسلاو مخصوصا در لهستان و پومرانیا تبدیل شد. همچنین شهر بامبرگ یک دوره رونق را از قرن 12 به بعد تجربه کرد و در طی همین دوره طلایی بود که بامبرگ به مرکز امپراطوری روم تبدیل شد. از نکات جالب توجه دیگر در رابطه با این شهر اینکه امپراطور هنری دوم نیز به موقع مرگ در شهر قدیمی و در جوار همسرش کونیگود دفن شده است. از نکات مهم دیگر پیرامون این شهر این است که معماری شهر برگرفته از سبک معماری شمال آلمان و مجارستان می باشد.

جغرافیای شهر بامبرگ آلمان

بامبرگ در فرانکونیا 63 کیلومتری شمال نورنبرگ و 101 کیلومتری شرق وورزبورگ قرار دارد. این شهر دقیقا در رودخانه رگنیتز قرار دارد که 3 کیلومتر قبل از آن به رودخانه ماین جاری می شود. جغرافیای شهر بامبرگ آلمان توسط رگنیتز و بوسیله دامنه کوه های استیگروالد تشکیل شده است که بخشی از اراضی کوهستانی کشور آلمان محسوب می شود. از جانب شمال شرقی تا جنوب غربی، شهر مذکور ابتداء به جلگه رگنیتز و سپس به جزایر بزرگ و کوچک تشکیل شده توسط دو شاخه رگنیتز و نهایتا قسمتی از شهر در کنار تپه ها، شهر تپه ای یا برگراشتات تقسیم می شود. برخی از مشخصات جغرافیایی شهر بامبرگ آلمان را در جدول زیر مشاهده می کنید:

مشخصات آیتم
آلمان- باوریا کشور و ایالت
فرانکونیای علیا منطقه اداری
آندریاس استارک شهردار
54.62 کیلومتر مربع کل مساحت
77273 نفر جمعیت

جغرافیای شهر بامبرگ آلمان

جاذبه های توریستی شهر بامبرگ آلمان

شهر بامبرگ بواسطه طرح قرون وسطایی و ابنیه های تاریخی تقریبا سالمی دارد که از سال 1993 در لیست میراث جهانی یونسکو (UNESCO) ثبت شده است. از قرون وسطی، در این شهر فضای سبز زیادی طراحی شده است. بنابراین بخش باغبان های بازار همراه با شهر قدیمی در کنار تپه ها و بخش جزیره ای همگی بخش لاینفکی از جاذبه میراث جهانی را تشکیل می دهند. از معروفترین جاذبه های توریستی و تاریخی شهر بامبرگ آلمان می توان به موارد مهم زیراشاه نمود:

  • کلیسای بامبرگ که در سال 1237 همراه با مقابر امپراطور هنری دوم و پاپ کلمنت دوم ساخته شده است
  • بنای تاریخی آلت هوف هالتونگ که در واقع اقامتگاه اسقف های مسیحی شهر در قرون 16 و 17 می باشد
  • کتابخانه دولتی بامبرگ در نیو رزیدنس (New Residence)
  • شهرداری شهر قدیمی که به سال 1386 و درست در وسط رودخانه رگنیتز ساخته شده و از طریق دو پل قاب دسترس می باشد
  • ونیز کوچک یا کلین وندیگ که گروهی از خانه های ماهیگیران بوده که از قرن 19 برجا مانده است
  • خانقاه میشائیلزبرگ که در قرن 12 بر روی یکی از تپه های 7گانه بامبرگ بنا شده است
  • قلعه آلتنبورگ که سابقا اقامتگاه اسقف های شهر بوده است

جاذبه های توریستی شهر بامبرگ آلمان

هزینه گردشگران در شهر بامبرگ آلمان

با اینکه آلمان در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی کشوری چندان گران محسوب نمی شود اما مسلما هزینه گردشگران خارجی در این کشور قابل قیاس با هزینه شهروندان یا افراد مقیم آلمان نیست. این هزینه برای گردشگران در مواردی تا 3 برابر هزینه یک شهروند عادی نیز می باشد. در مجموع، هزینه هر توریست یا گردشگری در هر نقطه ای از کشور آلمان من جمله شهر بامبرگ آلمان به فاکتورهای مختلفی مثل محل اقامت، مدت اقامت، تعداد اعضای خانواده و از همه مهمتر سبک زندگی خود گردشگران بستگی دارد. اما با در نظر گرفتن میانگین هزینه زندگی گردشگران در آلمان 2023 این میانگین را می توان در 3 بازه زمانی به صورت زیر بیان کرد:

میانگین هزینه زندگی گردشگران در آلمان

بر این اساس، میانگین هزینه اقامت شبانه هر توریست یا جهانگردی در هتل ها یا مهمانپذیرهای شهر بامبرگ حدود 54€ (یورو)، هزینه کافه در حدود 2.40€ (یورو) و هزینه خوراک روزانه او نیز حدود 28€ (یورو)، متوسط هزینه حمل و نقل داخل شهری حدود 17€ (یورو) و بین شهری حدود 50€ (یورو) و هزینه تفریح نیز حدود 18€ (یورو) میباشد. برای شروع پروسه اخذ ویزای توریستی آلمان می توانید با وکلای مجرب مجموعه سفیران سفر به هماهنگی برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *