اسپانیا

شهر باستانی تولدو در اسپانیا

شهر باستانی تولدو در اسپانیا

شهر باستانی تولدو در اسپانیا که با عناوینی مثل شهر 3 فرهنگی و شهر امپراطوری هم شناخته می شود یکی از بهترین جاذبه های توریستی اسپانیا میباشد. در همین ابتداء نیز باید بدانید که بازدید از تولدو از اهمیت ویژه ای برخوردار است چراکه این شهر هم اکنون در لیست میراث فرهنگی یونسکو نیز به ثبت رسیده است. گردشگران ضمن بازدید از چشم اندازهای پانورامایی و لذت بردن از مناظر بی بدیل شهر همچنین در تولدو می توانند از جاذبه های جذابی مثل کلیسای سانتو تومه، مسجد کریستو دلا لوز، صومعه سان ژوان دلوس ریس، موزه ال گرکو، دروازه نووآ د بیساگرا و غیره دیدن کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص جاذبه های شهر تولدو دعوت می شود حتما مقاله زیر را که توسط کارشناسان مجموعه سفیران سفر نگارش شده را مطالعه نمایید.

شهر باستانی تولدو در اسپانیا؛ شهر امپراطوری!

تولدو Toledo شهری قدیمی و بسیار زیباست که مرکز استان تولدو می باشد. این شهر باستانی درست در سواحل رودخانه تاگوس در ایبریای مرکزی قرار دارد. این شهر به این خاطر به عنوان شهر امپراطوری شناخته می شود که زمانی به عنوان پایتخت روم و محل دربار پارلز پنجم امپراطور روم مقدس شناخته می شد. همچنین شهر باستانی تولدو به علت تاثیرات فرهنگی مسیحیان، مسلمانان و یهودیان در تاریخ این شهر با عنوان شهر 3 فرهنگی هم شناخته می شود. ضمنا این شهر پس از سقوط امپراطوری روم و از سال 542 تا 725 میلادی به عنوان پایتخت پادشاهی ویزیگوتیک نیز شناخته می شد. نمایی از شهر تولدو و رودخانه تاگوس را در زیر مشاهده می کنید:

نمایی از شهر تولدو و رودخانه تاگوس

مساحت کل شهر در حدود 232.1 کیلومتر مربع بوده و جمعیت آن نیز در حدود 84282 نفر می باشد. این شهر باستانی به دلیل اهمیت فرهنگی و تاریخی خود از سال 1986 میلادی در لیست میراث جهانی یونسکو (UNESCO) نیز به ثبت رسیده است. نمای زیبای دیگر از شهر باستانی تولدو اسپانیا را در زیر مشاهده می کنید:

شهر باستانی تولدو در اسپانیا؛ شهر امپراطوری

اهمیت بازدید از شهر باستانی تولدو در اسپانیا

تولدو یکی از قدیمی ترین و خاص ترین شهرهای اسپانیاست. این شهر قبل از مادرید به عنوان پایتخت کشور اسپانیا محسوب می شد. جالب است بدانید که شهر باستانی تولدو در اسپانیا تا سال 1560 یعنی زمانی که فیلیپ دوم دربارش را به مادرید منتقل کرد همچنان پایتخت اسپانیا محسوب می شد. در حقیقت شما با بازدید از شهر تولدو در واقع به بازدید از تاریخ و تمدن اسپانیا می روید. به بازدید از شهری که معماری آن نشانگر یک سبک ترکیبی و نمودی از سه فرهنگ اسلامی، مسیحی و یهودی است.

اهمیت بازدید از شهر باستانی تولدو در اسپانیا

جاذبه های شهر باستانی تولدو اسپانیا

شهر باستانی تولدو در اسپانیا یکی از بزرگترین مکان های میراث جهانی در اسپانیا و کل قاره اروپا محسوب می شود. معمولا گردشگران خارجی در قالب تورهای مختلفی می توانند از این شهر و جاذبه های متنوع آن دیدن کنند. از معروفترین جاذبه های شهر باستانی تولدو می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

موزه ال گرکو: این موزه دارای یک کلکسیون بسیار بزرگی از نقاشی های متعلق به هنرمندان عصر طلایی اسپانیاست. موزه ای که در سال 1911 در بخش یهودی نشین تولدو افتتاح شده و شامل دو ساختمان قدیمی مربوط به قرن 16 و اوایل قرن 20 میباشد.

موزه ال گرکو

کلیسای جامع تولدو: کلیسای مذکور یک کلیسای کاتولیک رومی بوده و ضمنا یکی از 3 کلیسای گوتیک عالی قرن 13 در اسپانیا می باشد. ساخت این کلیسا که تصویری از آن را در زیر می بینید در سال 1227 آغاز شده و در سال 1493 نیز تکمیل شد.

کلیسای جامع تولدو

قلعه الکازار: یک قلعه سنگی واقع در بلندترین بخش از شهر تولدو می باشد. جالب است بدانید که خود شهر تولدو و قلعه الکازار در جریان جنگ های داخلی اسپانیا صدمات زیادی به خود دیده و بین سال های 1939 و 1957 مجددا بازسازی شدند.

قلعه الکازار

کلیسای سانتو تومه: این کلیسا نیز از جاذبه های معروف شهر باستانی تولدو در اسپانیا می باشد که درست در بافت تاریخی این شهر قرار دارد. کلیسای سانتو تومه پس از فتح شهر تولدو توسط پادشاه آلفونسو ششم پایه گذاری شده و ظاهرا در قرن 12 بر روی محل مسجد قدیمی قرن یازدهمی ساخته شده است.

کلیسای سانتو تومه

شرایط و روشهای اخذ پاسپورت اسپانیا

طبق قوانین کشور اسپانیا، فقط شهروندان اسپانیایی و کسانی که به حق شهروندی این کشور رسیده اند حق دریافت پاسپورت این کشور را دارند. بنابراین پیش شرط اخذ این پاسپورت توسط اتباع خارجی این است که آنها ابتداء به حق شهروندی یا سیتی زن شیپ اسپانیا دست یابند که ما در ادامه به روش های اخذ این مهم اشاره می کنیم. اما ابتداء لازم است بدانید که بر طبق شاخص رتبه بندی پاسپورت های بین المللی هنلی در سال 2023، پاسپورت ژاپن در ابتدا، پاسپورت سنگاپور مشترکا با پاسپورت کره جنوبی در رتبه 2 و پاسپورت آلمان مشترکا با پاسپورت اسپانیا در رتبه 4 دنیا قرار دارد:

رتبه پاسپورت اسپانیا در بین برترین پاسپورت های جهان

پس طبق قانون، دارندگان پاسپورت اسپانیا علاوه بر داشتن حق شهروندی اسپانیا همچنین از حقوق شهروندی اتحادیه اروپایی (EU) نیز برخوردارند. آنها می توانند از امتیازات مشابه امتیازات یک شهروند اسپانیایی از جمله سفر آزادانه به بیش از 190 کشور جهان، امکان آزادانه کار و زندگی در تمام نقاط اسپانیا، تحصیل رایگان، حق رای دادن و غیره بهره مند شوند. اما بهتر است بدانید که اخذ پاسپورت اسپانیا فقط در صورتی میسر است که متقاضی از طریق روش های زیر به حق شهروندی این کشور دست یابد:

روشهای اخذ پاسپورت اسپانیا

عزیزان می توانند از طریق ارتباط با مجموعه سفیران سفر همچنین سوالات خود پیرامون اخذ انواع ویزای اسپانیا را نیز با ما مطرح کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *