پرتغال

ساحل گینشو پرتغال

ساحل گینشو پرتغال

یکی از بزرگترین و بهترین سواحل توریستی پرتغال، ساحل گینشو می باشد. دلیل شهرت ساحل گینشو پرتغال در بین گردشگران نیز سورفینگ یا موجسواری است. این ساحل یک ساحلی از سواحل اقیانوس اطلس محسوب شده و در فاصله 5 کیلومتری از شهر کاسکایس قرار دارد. ساحل ماسه ای بزرگ که در داخل محدوده پارک طبیعی سینترا- کاسکایس قرار داشته و بیشتر نیز با چشم اندازهای طبیعی از تپه های ماسه ای و صخره ها و نیز کیفیت عالی آب معروف است. تیم کارشناسان سایت سفیران سفر در این مقاله ضمن معرفی این ساحل همچنین شما را با جاذبه های تریستی و تفریحی و نیز امکانات مختلف آن نیز آشنا می کنند.

ساحل گینشو پرتغال؛ ساحلی آرامش بخش با موج های ناآرام!

بی تردید یکی از بهترین سواحل و زیباترین سواحل موجود در ساحل لیسبون و حتی در کل کشور پرتغال، ساحل گینشو یا Praia do Guincho می باشد. این ساحل که با تپه های ماسه ای و گیاهان مدیترانه ای دربر گرفته شده جزء برترین مقاصد توریستی کشور پرتغال نیز محسوب می شود. ساحلی به طول 1 کیلومتر که مابین کاسکایس و سینترا در داخل پارک طبیعی سینترا- کاسکایس قرار دارد. نزدیکترین شهر به این ساحل نیز شهر کاسکایس است که با این ساحل زیبا حدود 5 کیلومتری فاصله دارد.

ساحلی آرامش بخش با موج های ناآرام

ساحلی که به خاطر باد خیز بودن و نیز داشتن امواج قدرتمند معروف است. جالب است بدانید که همین امر سبب شده تا ساحل گیشنو به بخشی از رقابت های موجسواری و موجسواری بادبانی بین المللی تبدیل شود. ساحلی که علاوه بر موجسواران حرفه ای همچنین ایده آل موجسواران آماتور نیز می باشد. از دیگر حقایق جالب درباره ساحل گینشو اینکه این ساحل از گذشته مورد توجه صنعت فیلمسازی هالیوود نیز بوده است. به طوری که ساحل گینشو لوکیشن برخی از صحنه های فیلم جیمز باند را تشکیل می داد.

ساحل گینشو پرتغال؛ ساحلی آرامش بخش با موج های ناآرام

جاذبه های تفریحی ساحل گینشو پرتغال چیست؟

ساحل گینشو کشور پرتغال از جمله برترین سواحلی است که می توان در این کشور مشاهده کرد. یک ساحل آفتابی با ماسه های ریز و سفید رنگ و نیز آب های کریستالی که محیط ایده آلی برای استراحت گردشگران فراهم می کند. علاوه بر این ساحل گینشو به سبب وزش بادهای تند و شدید دارای امواج بلندی است. به همین دلیل نیز این ساحل در کشور پرتغال از بهترین سواحل جهت موجسواری با تخته یا بورد سورفینگ، بادی سورفینگ (موجسواری بدنی)، موجسواری بادبانی و کایت سورفینگ نیز به حساب می آید.

موجسواری در ساحل گینشو پرتغال

مضاف بر اینکه در ساحل گینشو نیز امکان انجام فعالیت های تفریحی دیگر نیز مثل شنا، قایق سواری، دوچرخه سواری، اسب سواری و پیاده روی ساحلی نیز فراهم است.

اسب سواری در ساحل گینشو پرتغال

و اینکه یکی از زیبایی های ساحل گیشنو، صحنه غروب آفتاب در این ساحل می باشد. به همین دلیل اغلب گردشگران در طول روز منتظر می مانند تا نظاره گر چشم انداز غروب افتاب را در این ساحل باشند.

غروب آفتاب در ساحل گینشو پرتغال

شرایط دسترسی به ساحل گینشو پرتغال

در ابتداء بایستی بدانید که این ساحل از نظر راه های ارتباطی در وضعیت خوبی قرار دارد و از همین رو نیز دسترسی به آن سریعتر و راحتتر می باشد. ساحل گینشو در پای تپه های سینترا و رو به اقیانوس اطلس قرار دارد. برای دسترسی به این ساحل زیبا از شهر لیسبون بایستی از ایستگاه کایس دو سودره سوار قطار شوید که هر 20 دقیقه حرکت می کند. آخرین ایستگاه این قطار کاسکایس می باشد. کلا این مسیر 40 دقیقه طول می کشد و در ادامه از مرکز شهر کاسکایس نیز سوار اتوبوس 405 یا 415 شده و پس از طی مسیر 15 الی 20 دقیقه ای در ساحل گینشو پیاده می شوید.

ناگفته نماند که در ایام آخر هفته اتوبوس های کمی در این مسیر (کاسکایس- ساحل گیشنو) وجود دارد و آخرین اتوبوس نیز بین ساعت 7 یا 8 حرکت می کند. اما اگر به این اتوبوس ها هم نرسید جای نگرانی نیست! چرا که با یک پیاده روی 1 ساعته نیز می توانید از ساحل گیشنو به کاسکایس برسید. ضمنا شما می توانید در مرکز شهر کاسکایس دوچرخه ای کرایه کرده و پسی از 20 دقیقه رکاب زنی به ساحل گیشنو برسید. نکته آخر هم اینکه مدت زمان توصیه شده جهت بازدید از این ساحل بین 1 الی 2 ساعت متغیر است.

شرایط دسترسی به ساحل گینشو پرتغال

هتلها و رستوران های اطراف ساحل گیشنو در پرتغال

این امکان وجو دارد که گردشگران بخواهند ساعات زیادی را در ساحل گیشنو سپری کنند و در این حالت طبیعی است که آنها بخواهند در هتلی نزدیک این ساحل اسکان یابند. جالب است بدانید که نزدیکترین هتل به ساحل گیشنو نیز قلعه گیشنو یا همان فورتالزا دو گیشنو Fortaleza do Gunicho می باشد که حالا به یک هتل لاکچری تبدیل شده است. هتلی با ویوهای خیلی زیبا از ساحل گینشو، امکانات مدرن و نیز یک پرسنل مهمانواز! از این گذشته هتل مذکور دارای یک رستوران، اتاق ها و سوئیت های مختلف رو به دریا می باشد.

رستوران های اطراف ساحل گیشنو

علاوه بر این یک بار و رستوران محلی نیز در ساحل گینشو وجود دارد. این بار و رستوران با نام بار گینشو Bar do Gunicho شناخته می شود. همان طوری که در تصویر زیر هم مشاهده می شود، این بار و رستوران یک بار روباز می باشد که در طول کل سال با انواع غذاهای پرتغالی، ایتالیایی و غذاهای دریایی لذیذ به روی گردشگران و جهانگردان باز است:

هتلها و رستوران های اطراف ساحل گیشنو در پرتغال

هموطنان عزیز از طریق طرح سوالاتشان درباره سفر به اروپا 2024 و شرایط انجام این سفر با مشاورین ما می توانند از خدمات مشاوره رایگان ارائه شده توسط مجموعه سفیران سروش سعادت برخوردار شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *