استرالیا

ساحل مانلی در استرالیا

ساحل مانلی در استرالیا

ساحل مانلی در استرالیا یکی از سواحل توریست پذیر و بسیار جذاب این کشور است که همه ساله میلیونها توریست خارجی را به سوی خود جلب می کند. این ساحل درست در بین سواحل شمالی سیدنی در مانلی از توابع ایالت نیو ساوت والس قرار دارد. سه بخش اصلی این ساحل از شمال به جنوب به ترتیب شامل کوئینزکلیف، استاین شمالی و استاین جنوبی است. با وجود اینکه گردشگران در ساحل مانلی می توانند از انجام انواع فعالیت های تفریحی مثل شنا، غواصی، قایق سواری، پیاده روی، دوچرخه سواری و غیره لذت ببرند اما نباید فراموش کنیم که عمده شهرت ساحل مانلی برای گردشگران سرفینگ یا موجسواری است. ما در مجموعه سفیران سفر تلاش می کنیم تا با ارائه بهترین اطلاعات مسافرتی و گردشگری راهنمای خوب هموطنان عزیز باشیم.

درباره موقعیت جغرافیایی ساحل مانلی استرالیا

ساحل مانلی یا Manly Beach از سواحل معروف و توریست پذیر کشور استرالیاست. این ساحل توریستی در منتها الیه جنوبی سواحل شمالی سیدنی قرار دارد. در واقع از نظر مردم محلی سیدنی نیز ساحل مانلی به عنوان دروازه ای به سمت سواحل شمالی محسوب می شود. معمولا گردشگران در فصل بهار و اوایل تابستان مخصوصا در ماه ژانویه به این ساحل آبی و دنج استرالیا سرازیر می شوند. آنها معمولا در این سفر مهیج خود از ساحل مانلی استرالیا تا ساحل پالم به دنبال کشف شگفتی های طبیعی و انسانی سواحل طلایی مانلی هستند. در زیر چشم اندازی از ساحل مانلی در استرالیا را مشاهده می کنید:

چشم اندازی از ساحل مانلی در استرالیا

سرفینگ درباره جاذبه اصلی ساحل مانلی در استرالیا

در ابتداء باید بدانید که ساحل مانلی در استرالیا جایی است که بیش از هر چیزی با سرفینگ یا موجسواری شهرت بین المللی برای خود یافته است. جالبتر اینکه این ساحل جایی است که اولین مسابقه موجسواری در سال 1964 در آن برگزار شد و به همین دلیل هم مانلی در زمره معروفترین سواحل کشور استرالیا قرار دارد. ساحل زیبا و آیکونیک که از استاین جنوبی تا استاین شمالی و کوئینزکلیف را شامل شده و وجود صخره های مرجانی در آن باعث تشکیل امواج بزرگ می شود که الهام بخش بهترین موجسواران جهان می باشد. از بهترین جاها برای آموزش علاقه مندان موجسواری در مانلی نیز می توان به مدرسه موجسواری مانلی اشاره نمود.

سرفینگ درباره جاذبه اصلی ساحل مانلی در استرالیا

اما از دیگر فعالیت های تفریحی گردشگران در ساحل مانلی در استرالیا غواصی است. در واقع آب های کاملا شفاف و کریستالی کابیج تری بی همراه با ماهیان رنگارنگ نزدیک شلی بیچ از بهترین نقاط استرالیا برای غواصی و کنجکاوی زیر آبی است. گردشگران برای اطلاع از شرایط و قیمت تور غواصی در مانلی می توانند به مرکز غواصی مانلی یا اکوتریژر مراجعه نمایند.

غواصی در مانلی

اما از فعالیتهای تفریحی غیرآبی در ساحل مانلی استرالیا می توان به پیک نیک زیر درختان کاج نورفولک یا DIY BBQ در ساحل شلی، پیاده روی 10 کیلومتری مانلی تا پل اسپیت، گشت و گذار در خط ساحلی با تورهای دوچرخه سواری مانلی اشاره نمود.

تورهای دوچرخه سواری مانلی

نحوه دسترسی به ساحل مانلی در استرالیا

شاید یکی از سوالات مطرح شده درباره ساحل مانلی در استرالیا نحوه دسترسی و بازدید از این ساحل باشد. اول از همه بایستی بدانید که ساحل مانلی در استرالیا در شهر سیدنی قرار دارد. ضمنا سفر به این ساحل از ترمیتال اصلی سیدنی موسوم به Circular Quay کلا 30 دقیقه با اتوبوس طول می کشد. علاوه بر این گزینه تاکسی خصوصی نیز از Circular Quay تا ساحل مانلی و بالعکس وجود دارد. در اینجا دو سرویس تاکسی خصوصی (موسوم به تاکسی های سریع) وجود دارد که کلا مسافت را به 18 دقیقه کاهش می دهد. ضمنا کورسو یک میدان عابر پیاده و از اصلی ترین خیابان های ساحل مانلی استرالیا برای خرید و صرف غذا است و همین خیابان مرز بین شمال و جنوب سیدنی را مشخص می کند.

نحوه دسترسی به ساحل مانلی در استرالیا

شرایط اخذ پاسپورت استرالیا

در همین ابتداء باید به چند نکته مهم در خصوص پاسپورت استرالیا و شهروندی این کشور اشاره کنیم. نکته اول اینکه اخذ پاسپورت استرالیا در واقع قبول شهروندی این کشور و بهره مندی از کلیه امتیازات مشابه اتباع استرالیایی است. نکته دوم اینکه اخذ شهروندی دوم یا اخذ پاسپورت دوم در استرالیا امری قانونی و مجاز است. پس لازم نیست که فرد متقاضی شهروندی استرالیا از شهروندی کشور خود انصراف دهد. نکته آخر هم اینکه پاسپورت استرالیا پاسپورت نهم دنیا است و دارندگان این پاسپورت می توانند آزادانه به 185 کشور جهان سفر کنند. اما برای اخذ پاسپورت استرالیا 3 روش کلی با شرایط زیر وجود دارد:

روش های دریافت پاسپورت استرالیا
روش 1 (تولد در استرالیا) امتیاز کسانی است که یکی از والدین آنها از اتباع استرالیا باشند. حتما هم لازم نیست فرد متولد در خاک استرالیا باشد.
روش 2 (ازدواج در استرالیا) این امتیاز نیز متعلق به کسانی است که با تبعه یا مقیم دائم استرالیا ازدواج کرده و 1 سال هم در این کشور زندگی کرده اند.
روش 3 (قبول تابعیت استرالیا) مخصوص سرمایه گذاران و کارگرانی است که حداقل 5 سالی را با ویزای اقامت دائم در استرالیا زندگی کرده اند.

عزیزان برای ارزیابی شرایط خود جهت سفر به استرالیا 2023 می توانند با مجموعه سفیران سفر ارتباط گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *