ایسلند

ساحل ماسه سیاه ویک در ایسلند

ساحل ماسه سیاه ویک در ایسلند

ساحل ماسه سیاه ویک در ایسلند یا رینیسفیارا از جاذبه های معروف این کشور محسوب شده و بیشتر از هر چیزی به خاطر تشکیلات سنگی شگفت انگیزش معروف است. این تشکیلات سنگی از نوع بازالتی بوده و به نوعی هم به زیستگاه و آشیانه پرندگان دریایی مثل پوفین ها تبدیل شده است. معمولا در ماه های خاصی از سال که شرایط اقلیمی ایجاب کند، تورهای راهنمای ساحل جنوب ایسلند برگزار می شود که یکی از مقاصد این تورها نیز بازدید از رینیسفیارا می باشد. کارشناسان مجرب مجموعه سفیران سروش سعادت در همین مقاله شما عزیزان را با تورهای راهنمای رینیسفیارا نیز آشنا می کنند.

بازدید از ساحل ماسه سیاه ویک در ایسلند

ساحل ماسه سیاه ویک در ایسلند؛ ساحلی با شهرت جهانی!

رینیسفیارا یا ساحل ماسه سیاه ویک Black Sand Beach Vik یک ساحلی جذاب و دیدنی در ساحل جنوبی ایسلند می باشد که درست در کنار روستای ماهیگیری ویکی میردال قرار دارد. این ساحل زیبا با داشتن دودکش های بازالتی، امواج آتلانتیکی خروشان و ویوهای پانورامیک خیره کننده به عنوان نمونه بسیار زیبایی از سواحل ماسه سیاه ایسلند به حساب می آید. جالبتر اینکه در سال 1991 میلادی نیز موسسه نشنال جئوگرافیک رینسفیارا را به عنوان یکی از 10 سواحل برتر غیر گرمسیری انتخاب کرد. ساحلی که بیش از هر چیزی نیز به خاطر ستون های بازالتی شگفت انگیز خود معروف است و در تصویر زیر نیز کاملا مشهود است.

ساحل ماسه سیاه ویک در ایسلند؛ ساحلی با شهرت جهانی

نحوه رسیدن به ساحل ماسه سیاه ویک در ایسلند

رینیسفیارا از سواحل معروف و پربازدید کشور ایسلند به حساب می آید. این ساحل در فاصله حدود 180 کیلومتری از ریکیاویک (پایتخت ایسلند) قرار دارد. معمولا گردشگران در قالب تور ساحل جنوب می توانند از این رینیسفیارا دیدن کنند. منتها رانندگی به خود این ساحل نیز آسان است. همان طوری که در تصویر زیر هم ملاحظه می شود، مسافت ریکیاویک تا ساحل ماسه سیاه ویک در حدود 186.9 کیلومتر می باشد که با خودرو سواری در حدود 2 ساعت و 41 دقیقه می باشد:

نحوه رسیدن به ساحل ماسه سیاه ویک در ایسلند

آشنایی با جاذبه های توریستی ساحل ماسه سیاه ویک در ایسلند

در واقع ساحل رینیسفیارا درست در مرکز ساحل جنوب یا South Coast و کنار دهکده ویک قرار دارد. این بدان معناست که گردشگران برای دسترسی به این ساحل بایستی از دریاچه یخچالی جوکولسارلون هم عبور کنند. همان طوری هم که گفته شد مهمترین جاذبه دیدنی ساحل ماسه سیاه ویک در ایسلند ستون های سنگ بازالتی است. اما نزدیکترین لندمارک اصلی به رینسفیارا هم صخره ها و طاق سنگی دیرهولایی می باشد. در خود رینیسفیارا پرندگان دریایی زیادی مثل پوفین ها هم وجود دارد که به نوعی جاذبه دیگر این ساحل ماسه سیاه محسوب می شود. بهترین زمان برای دیدن پوفین ها در رینسفاریا هم از ماه می تا ماه آگوست می باشد.

جاذبه های توریستی ساحل ماسه سیاه ویک

ضمنا در مسیر سفر به ساحل ماسه سیاه ویک از ریکیاویک گردشگران می توانند آبشارهای زیبا مثل اسکوگافوس و سلیالاندسفوس و یخچال هایی مثل ایافیالایوکول و میردالسیوکول را ببینند. همچنین با کمی حرکت در ساحل جنوب می توان به پارک ملی واتنایوکول همراه با تونگاههای یخچالی، دریاچه های یخی، بیابان های ماسه سیاه و منطقه بکر طبیعی اسکافتفل رسید.

آشنایی با جاذبه های توریستی ساحل ماسه سیاه ویک در ایسلند

تورهای ساحل ماسه سیاه ویک در ایسلند

ما در این بخش به معرفی تورهای راهنمایی می پردازیم که گردشگران خارجی می توانند از آن طریق علاوه بر تجربه ساحل ماسه سیاه ویک همچنین از دیگر جاذبه های اکوتوریستی ایسلند هم دیدن کنند. تورهای مذکور از این قرار است:

تور گروه کوچک ساحل جنوبی همراه با بازدید از آبشارها و رینیسفیارا با ترانسفر از ریکیاویک: تور مذکور 10 ساعته بودع و از شهر ریکیاویک ایسلند شروع می شود. در قالب این تور علاوه بر بازدید از ساحل ماسه سیاه ویک (رینیسفیارا) همچنین امکان بازدید از آبشار اسکوگافوس، ساحل جنوب، ساحل ویکی مبردال و دیگر نقاط شگفت انگیز در کشور ایسلند وجود دارد. ضمنا تور همراه با موسیقی محلی ایسلندی، اینترت رایگان، پیکاپ از هتل و نیز اسنک سنتی ایسلندی می باشد. نکته آخر اینکه هزینه رزرو این تور سراسر مهیج از نفری $108 (دلار) شروع می شود.

تور گروه کوچک ساحل جنوبی همراه با بازدید از آبشارها و رینیسفیارا

تور مینی بوس ساحل جنوب همراه با پیاده روی روی یخ و ترانسفر از شهر ریکیاویک: این تور گردشگری 12 ساعته بوده و از نظر درجه سختی در حد متوسطی قرار دارد. تور مذکور نیز کما فی السابق از شهر ریکیاویک شروع می شود. در این تور پیاده روی بر روی یخچال سولهیمایوکول و نیز بازدید از چشم اندازهای زیبای ساحل جنوب، آبشار اسکوگافوس، آبشار سلیالاندسفوس، گلیوفرابوی، ساحل ماسه سیاه ویک و غیره برای گردشگران فراهم است. هزینه رزرو تور مذکور در ایسلند برای هر گردشگری از $159 (دلار) شروع می شود.

تور مینی بوس ساحل جنوب همراه با پیاده روی روی یخ و ترانسفر از شهر ریکیاویک

تور 2 روزه بازدید از آبشارها، غار یخ آبی و دریاچه یخچالی جوکولسارون ساحل جنوب: سطح این تور آسان بوده و به دو زبان انگلیسی و اسپانیایی برگزار می شود. تور مذکور فقط از نوامبر تا مارچ هر سال برگزار شده و در قالب آن می توانید به دنیای شگفت انگیز یخچال ها، زمین های لاوا، آتشفشان ها، رودخانه ها و نیز غار یخ آبی وارد شوید. هزینه این تور نیز از $478 (دلار) شروع می شود.

تور 2 روزه بازدید از آبشارها، غار یخ آبی و دریاچه یخچالی جوکولسارون ساحل جنوب

شرایط اخذ ویزای توریستی ایسلند چیست؟

آیا اصلا ایسلند کشوری عضو ناحیه شنگن اروپاست و گردشگران برای سفر به این کشور اروپایی نیازمند دریافت ویزای شنگن هستند یا خیر؟ اینها سوالات مهمی هستند که قبل از سفر به ایسلند بایستی به آنها پاسخ داد. بله، ایسلند از سال 2001 میلادی کشور عضوی از ناحیه شینگن اروپاست. از همین رو دارندگان ویزای شینگن تا 90 روز در هر دوره 180 روزه می توانند آزادانه به هر عضو ناحیه شنگن از جمله کشور ایسلند وارد شده، آزادانه سفر کنند و از آن کشور خارج شوند. بنابراین ویزای توریستی ایسلند نیز از نوع ویزای تایپ C یا ویزای کوتاه اقامت بوده و برای درخواست آن طی مراحل زیر الزامی است:

  • مرحله 1: اطمینان از هدف سفر، زمان مناسب درخواست ویزا و مرجع رسیدگی به درخواست
  • مرحله 2: تکمیل فرم درخواست ویزای سفر به ایسلند
  • مرحله 3: تعیین وقت برای انجام مصاحبه ویزا
  • مرحله 4: پرداخت هزینه ویزای ایسلند
  • مرحله 5: حضور در جلسه مصاحبه

منتها برای ادامه همه این مراحل ارائه یکسری مدارک پشتیبان مثل پاسپورت، گواهی تمکن، گواهی عدم سوء پیشینه، تاییدیه مصاحبه، رسید واریز هزینه ویزا و غیره الزامی است؛ مدارکی که مکمل پرونده درخواست شما بوده و اصلا رسیدگی به درخواستتان نیز بر اساس همان مدارک صورت می گیرد. به منظور اخذ ویزای شینگن اروپا 2024 توصیه می شود حتما و حتما از مشاوره های تخصصی وکلا و کارشناسان مجموعه سفیران سروش سعادت بهره گیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *