تایلند

ساحل تون سای تایلند

ساحل تون سای تایلند

اگر در کشور تایلند به دنبال یک سوژه عکاسی آنهم از نوع ساحلی اس هستید، پس حتما از ساحل تون سای تایلند دیدن کنید. ساحلی که به سبب چشم اندازهای صخره ای زیبا و نیز امکانات تفریحی مختلف معروف است. به دلیل همین اشکال زمین شناسی شگفت انگیز و جذاب است که ساحل تون سای از بهترین سواحل آسیا و جهان برای صخره نوردی به حساب می آید. بنابراین گردشگران هم برای تفریح و سرگرمی و هم جهت استراحت به ساحل تون سای سفر می کنند. به همین دلیل نیز ساحل تون سای جزء شلوغ ترین سواحل تایلند نیز به حساب می آید. تیم کارشناسان مجموعه سفیران سفر در این مقاله شما را با جزییات کاملی از سیر و سفر و سیاحت در ساحل تون سای کشور تایلند آشنا می کنند. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

موقعیت جغرافیایی ساحل تون سای تایلند

این ساحل نزدیک کرابی تایلند یعنی جایی بین آو نانگ و رایلی بیچ (ساحل رایلی) قرار دارد. به عنوان یکی از شگفت انگیزترین و دیدنی ترین جاذبه های استان کرابی تایلند محسوب می شود. این ساحل بخشی از شبه جزیره رایلی می باشد و تنها از طریق قایق یا کشتی قابل دسترس است. ساحلی که برای گردشگران و جهانگردان خارجی هم به معنای سوژه عکاسی، هم به معنای تفریح و سرگرمی و هم اینکه به معنای استراحت محسوب می شود. چشم انداز زیبا از ساحل تون سای تایلند را در تصویر زیر مشاهده می کنید:

ساحل تون سای تایلند؛ ساحلی مخصوص صخره نوردی

دلیل شهرت ساحل تون سای تایلند چیست؟

از نظر جغرافیایی، ساحل تون سای تایلند در جنوب این کشور قرار دارد و احتمالا زیباترین ساحل در این منطقه از تایلند نیز به حساب می آید. این ساحل درست زیر یک صخره کارستی عظیم که به دیواره های عمودی متصل است، قرار دارد. ساحلی که هم برای علاقه مندان راهنوردی و هم مشتاقان کوهنوردی گزینه مطلوبی به حساب می آید. همچنین ساحل تون سای به سبب داشتن یک اکولوژی آبی و خشکی نیز معروف است. اطراف این ساحل پر از پوشش جنگلی متراکم است و از همین رو این ساحل از بهترین زیستگاه های میمون ها محسوب شده و از ین گذشته این ساحل به سبب آب های کریستالی و نیز تپه های مرجانی زیاد زیستگاه انواع ماهیان رنگارنگ می باشد.

دلیل شهرت ساحل تون سای تایلند

جاذبه های تفریحی گردشگران در ساحل تون سای تایلند

اولین و شاید معروفترین جاذبه ساحل تون سای تایلند همان دیوارهای سنگی عظیم می باشد که چشم انداز ایده آلی پیش روی گردشگران قرار می دهد. برخی از سنگ نوردان حرفه ای به این ساحل سفر می کنند تا بلکه با تجارب قبلی خودشان و نیز با در اختیار داشتن ابزار و لوازم صخره نوردی شانس خود را برای انجام این ورزش مهیج در ساحل تون سای تایلند بی آزمایند. مضاف بر اینکه این ساحل به خاطر پیاده روی، شنا و قایق سواری نیز یک جای ایده آلی به حساب می آید. از این گذشته گردشگران با کرایه چتر آفتاب و صندلی می توانند در کنار ساحل تون سای تایلند مشغول استراحت شوند و اینکه نمی توان از ساحل تون سای تایلند حرف زد ولی از صحنه زیبای غروب آفتاب در این ساحل سخن نگفت.

جاذبه های تفریحی گردشگران در ساحل تون سای تایلند

ساحل تون سای تایلند؛ ساحلی مخصوص صخره نوردی!

واقعیت این است که ساحل تون سای تایلند ساحلی است که به گردشگران ترکیبی از اقامتگاه های زیبا و نیز مسیرهای سنگ نوردی ایده آل را ارائه می کند. از همین رو نیز این ساحل زیبا و جذاب هم برای راهنوردان و هم برای کوهنوردان ساحل خوبی است. این ساحل در مقایسه با سواحل رایلی و آو نانگ نیز مخصوصا در لبه ها ناهموار است. از همین رو نیز به گردشگران توصیه می شود که در ساحل تون سای شنا نکنند. اما سنگ نوردی جاذبه ای است که گردشگران ماجرا جو را به ساحل تون سای جذب می کند چرا که این ساحل بخاطر داشتن صخره ها و سنگ های آهکی بلندش معروف است.

سنگ نوردی در ساحل تون سای تایلند

منتها برای سنگ نوردی در ساحل تون سای تایلند یک تعداد مدارس صخره نوردی وجوددارد که هم آموزش لازم و هم تجهیزات این ورزش مهیج را در اختیار گردشگران علاقه مند قرار می دهد. از جمله این مدارس صخره نوردی می توان به بیس کمپ تونسای، پرانانگ ادونچرز و راک شاپ اشاره کرد.

نحوه دسترسی به ساحل تون سای تایلند

در همین ابتدا امر بایستی بدانید که نزدیکترین نقطه به ساحل تون سای تایلند، ساحل آو نانگ می باشد. بنابراین پس از اینکه به ساحل آو نانگ رسیدید از اینجا سوار کشتی های مسافری شده و به سمت ساحل تون سای حرکت می کنید. معمولا کشتی ها نیز در فصل پیک مسافری به طور روزانه به جابجایی گردشگران به ساحل تون سای پرداخته و در هر سفری نیز بین 10 تا 12 نفری را در مدت 20 دقیقه به این ساحل می رسانند.

کشور تایلند به سبب موقعیت جغرافیایی خاصی که دارد و به دلیل نزدیکی به آب های آزاد و نیز برخورداری از یک اقلیم تروپیکال سواحل زیبا و چشم نوازی دارد. از بین این سواحل نیز انتخاب بهترین ساحل کار بس دشواری محسوب می شود. اما روی هم رفته با توجه به معیارهای مختلف می توان ساحل رایلی، ساحل نای هارن، ساحل هاد رین و ساحل غار پرا نانگ را جزء زیباترین سواحل تایلند دانست. مشاورین برترمان در مجموعه سفیران سروش سعادت آماده پاسخگوئی به سوالات هموطنان درباره سفر به تایلند 2024 نیز می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *