آلمان

رود موسل در آلمان

رود موسل در آلمان

رود موسل در آلمان از بهترین رودخانه های این کشور با چشم اندازی بسیار جذاب و زیباست که در سفر به آلمان نباید دیدن آنرا از دست داد. این رودخانه شاخه فرعی از ساحل غربی رودخانه راین آلمان می باشد که با طول 545 کیلومتری از شمال شرقی فرانسه و غرب آلمان عبور می کند. از مهمترین جاذبه های توریستی- تفریحی این رودخانه می توان به وجود تاکستان های سرسبز، روستاهای زیبا، خرابه های قلعه های باستانی و نیز دره موسل با چشم انداز بکر و دیدنی اشاره کرد. گردشگران علاوه بر بازدید از این جاذبه ها همچنین می توانند خود را برای پیاده روی، دوچرخه سواری، ماشین سواری و نیز کایاک سواری مهیج در آب های خروشان موسل آماده کنند. با ما در این مقاله همراه شوید تا گروه کارشناسان مجموعه سفیران سفر شما را با انواع ماجراجویی در رودخانه موسل آلمان آشنا کنند.

درباره رودخانه موسل؛ رود مرموز در آلمان

رودخانه موسل Moselle River روخانه ای سرچشمه گرفته از کوه های ووسگس بوده و در شمال شرقی فرانسه، لوکزامبورگ و غرب آلمان جاری است. در واقع این رودخانه شاخه ساحل چپ راین می باشد که به حوزه رودخانه کوبلنز (در کشور بلژیک) ملحق می شود. در حقیقت این رودخانه از منطقه ای جاری می شود که در ایام قدیم اراضی آن توسط رومی ها زیر کشت می رفت. اکنون تپه های دو طرف رودخانه موسل در آلمان تاکستان های تراس بندی شده می باشد که در برخی از آنها می توان بهترین محصول انگور آلمان را مشاهده کرد. در بالای این تاکستان ها و روستاهای مجاور آن نیز می توان خرابه های قلعه های تاریخی را مشاهده کرد.

مشخصات رود موسل در آلمان
محل کوه های ووسگس
ارتفاع 715 متر
طول رودخانه 545 کیلومتر
متوسط سرعت آب رودخانه 290 متر مکعب بر ثانیه
پیشروی رود از راین به دریای شمال

درباره رودخانه موسل؛ رود مرموز در آلمان

چشم اندازهای دیدنی رود موسل در آلمان

همان طوری که در مطالب فوق هم گفته شد، موسل شاخه فرعی از رودخانه راین آلمان محسوب شده و چشم انداز زیبا و دوست داشتنی دارد. چشم انداز سرسبز و خرم از تاکستان ها و روستاهای پراکنده و یا پل ها و اسکله های ساخته شده بر روی این رودخانه نیز بر زیبایی رود موسل در آلمان می افزاید. علاوه بر این خود سدهای متحرک ساخته شده بر روی این رودخانه مثل سد متحرک کوبلنز (Koblenz locks) و نمایشگاه های طبیعی و اکولوژیکی برگزار شده در آنجا نیز برای گردشگران جذاب است. جالب است بدانید که در این منطقه از آلمان می توان بیشترین قلعه های تاریخی از دوران مختلف را نیز مشاهده کرد. از جمله این قلعه ها می توان به قلعه کوچم، قلعه لاندشات، قلعه گرونبرگ، قلعه مارینبرگ، قلعه آراس، قلعه مترنیخ، قلعه تورانت و غیره اشاره نمود. تصاویر زیر نشانگر چشم اندازهای زیبایی از رود موسل در آلمان و دیگر جاذبه های توریستی این منطقه می یاشد:

چشم اندازهای دیدنی رود موسل در آلمان

در کل دره موسل به خاطر دو چیز یعنی چشم انداز ناب و زیبا و نیز صنعت نوشیدنی موسل در جهان معروف است. به همین دلیل نیز یکی از گزینه های توریستی- تفریحی گردشگران خارجی بازدید از دره موسل و زیبایی های آن می باشد.

ماجراجویی در رود موسل آلمان

در دره موسل دو مسیر معروف یعنی مسیر واین مخصوص پیاده روی و مسیر دوچرخه سواری موسل برای دوچرخه سواری وجود دارد که ممکن است از متز در فرانسه ازطریق تریر تا کوبلنز در روخانه راین را شامل شود. فاصله ای که شاید مسافت آن به حدود 311 کیلومتر هم برسد. مسیرهای پیاده روی زیادی در دره موسل شامل مسیر ریج وی و ایجر ایلر وجود دارد. اما علاوه بر پیاده روی و دوچرخه سواری امکان انجام ورزش های آبی مثل کانو یا کایاک سواری نیز در رود موسل فراهم است. از دیگر تفریحات گردشگران در این منطقه از آلمان برگزاری رالی آلمان یا Rallye Deutschland می باشد که از سال 2000 در تاکستان های کنار رود موسل در آلمان انجام می شود.

علاوه بر موارد فوق نمایشگاه های طبیعی نیز در کنار رود موسل در آلمان برگزار می شود که یکی از آنها نمایشگاهی درباره مهاجرت ماهی ها در موسل، اکولوژی آب، کشتی رانی و نیروگاه برق می باشد که معمولا در سدهای متحرک کوبلنز برگزار می شود. با ساخت مرکز اطلاعات اکنون آبشار پله ای یا فیش لدر نیز در امتداد رود موسل افتتاح شده که به ماهی های این رود اجازه میدهد تا از زیر سد متحرک کوبلنز بالا آمده و جهت تخم ریزی به محل مورد نظر شنا کنند.

ماجراجویی در رود موسل آلمان

شرایط اخذ ویزای توریستی شنگن آلمان

قبل از ارائه توضیحات پیرامون شرایط و مدارک لازم جهت اخذ ویزای توریستی آلمان 2023 بهتر است ابتداء با تعریف خود این ویزا آشنا شویم. ویزای شنگن آلمان ویزایی معتبر در کلیه کشورهای عضو شنگن می باشد که به دارنده آن فرصت سفر و بازدید از نه تنها آلمان بلکه همچنین بازدید از کلیه 26 کشور عضو ناحیه شنگن را فراهم می کند. معمولا نیز هدف از اخذ این ویزا ملاقات دوستان و اعضای خانواده، بازدید از جاذبه ها و مراکز توریستی در سراسر ناحیه شنگن و یا شرکت در جلسات یا همایش های کاری است. از مهمترین مدارک برای اخذ این ویزای آلمان می توان به مدارک زیر اشاره کرد:

  • فرم درخواست تکمیل شده
  • تعهدنامه دال بر صحت اطلاعات ارائه شده
  • عکس های پاسپورتی جدید
  • پاسپورت ملی معتبر
  • مدرک اسکان
  • مدرک رزرو پرواز
  • بیمه سفر شنگن
  • مدرک رزرو پرواز
  • گواهی تمکن مالی مناسب
  • گواهی عدم سوء سابقه
  • مدارک هویتی معتبر
  • کاور لتر و دعوت نامه

عزیزان جهت اطلاع از شرایط سفر به کشور آلمان می توانند از مشاوره های تخصصی کارشناسان مجموعه سفیران سفر بهره مند شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *