آلمان

دروازه پورتا نیگرا در آلمان

دروازه پورتا نیگرا در آلمان

در مقاله پیش رو قصد داریم تا با معرفی دروازه پورتا نیگرا در آلمان شما را با بزرگترین دروازه شهر رومی شمال آلپ آشنا کنیم. این بنای تاریخی در سال 170 میلادی توسط رومی ها در شهر ترایر ساخته شده و به سبب به کارگیری سنگ های ماسه ای سیاه در نمای آن به دروازه سیاه نیز شهرت دارد. این بنا هم اکنون به دلیل اهمیت تاریخی و فرهنگی خود به عنوان یک میراث جهانی در لیست یونسکو به ثبت رسیده است و همه ساله گردشگران در قالب تورهایی برای بازدید از این بنا راهی ترایر می شوند. کارشناسان مجرب ما در مجموعه سفیران سفر پاسخگوی سوالات توریستی شما نیز می باشند.

معرفی دروازه پورتا نیگرا در آلمان بعنوان یک میراث جهانی

پورتا نیگارا یا Porta Nigara دروازه شهر رومی در ترایر آلمان می باشد که امروزه نیز به عنوان بزرگترین دروازه شهر رومی شمال آلپ شناخته می شود. این دروازه یا گیت باستانی به عنوان بخشی از بناهای رومی، کلیسای جامع سنت پیتر و کلیسای بانوی ما شهر ترایر در جاذبه میراث جهانی یونسکو (UNESCO) به ثبت رسیده است. اما دلیل نامگذاری این دروازه به نام پورت نیگرا به خاطر رنگ سیاه بنا می باشد. اما با این حال این نام اشاره ای به نام قرون وسطایی آن داشته و نام رومی اصیل این بنا حفظ نشده است. مردمان محلی نیز از این اثر با عنوان ساده و خلاصه پورتا Porta نام می برند.

تاریخچه دروازه پورتا نیگرا در آلمان

این دروازه در واقع دروازه شهر رومی باستان بوده و به سبک معماری رومی ساخته شده است. به استناد مدارک تاریخی موجود، کار ساخت دروازه پورتا نیگرا از سال 170 میلادی و به دست رومیان ساخته شده است. آنها در ساخت این دروازه تاریخی از سنگ ماسه ای سیاه استفاده کردند و به همین دلیل نیز بعدها به دروازه سیاه یا پورتا نیگرا معروف شد. دروازه اصلی متشکل از دو برج 4 طبقه ای که به صورت نیم دایره های نزدیکی در طرف بیرونی نمایش داده می شود.

تاریخچه دروازه پورتا نیگرا در آلمان

در زمان روم باستان، پورتا نیگرا بخشی از سیستم 4 دروازه شهری بود که هر یک از آنها در گوشه ای از شهر رومی مستطیلی شکل قرار داشت. در واقع پورتا نیگرا بر ورودی شمالی شهر رومی اشراف داشت در حالی که پورتا آلبا یا دروازه سفید در شرق، پورتا مدیا (دروازه میانی) در جنوب و پورتا اینکلیتا (دروازه معروف) در غرب نزدیک پل رومی روی رودخانه موسل ساخته شد. پس این دروازه ها در انتهای دو خیابان اصلی ترایر رومی قرار داشت، جهت یکی از خیابانها شمالی- جنوبی و جهت خیابان دیگر شرقی- غربی بود. از این دروازه ها نیز فعلا دروازه پورتا نیگرا پابرجا مانده است.

معرفی دروازه پورتا نیگرا در آلمان بعنوان یک میراث جهانی

تورهای گردشگری دروازه پورتا نیگرا در آلمان

در ادامه معرفی دروازه پورتا نیگرا در آلمان اکنون شما را با انواع تورهای گردشگری برای این دروازه باستانی آشنا می کنیم. یکی از معروفترین تورهای دروازه پورتا نیگرا مربوط به تورهای راهنمای شهر ترایر (Trier)می باشد که هدف از آن آشناسازی گردشگران خارجی با انواع جاذبه های توریستی شهر ترایر مخصوصا دروازه پورتا نیگرا در آلمان می باشد. یکی دیگر از تورهای جداب مربوط به این بنای تاریخی تور شخصی همراه با راهنمای مجوز دار می باشد.

اما گردشگری در شهر ترایر آلمان فقط محدود به بازدید از دروازه پورتا نیگرا نبوده و گردشگران می توانند از دیگر جاذبه های این شهر نیز بازدید کنند. یکی از این جاذبه های توریستی شهر ترایر کلیسای سنت پتر می باشد که از چشم انداز زیبا و جالبی هم برخوردار است. هاپت مارکت بازاری است که در آن انواع میوه و سبزیجات تازه فروخته می شود. این بازار همچنین یک بازار کریسمس زیبایی هم دارد که برای گردشگران جذابیت دارد. از دیگر نقاط دیدنی این شهر می توان به کلیسای جامغ لیبفرونکیرش، موزه راینلند، صومعه کنستانتین، آمفی تئاتر ترایر و غیره اشاره کرد. تصاویر زیر نشان دهنده جاذبه های ترایر می باشد:

تورهای گردشگری دروازه پورتا نیگرا در آلمان

مسیرهای دسترسی به دروازه پورتا نیگرا در آلمان

قبل از بررسی انواع روش های سفر به دروازه پورتا نیگرا در آلمان بهتر است ابتداء با مسیرهای منتهی به این بنای تاریخی آشنا شوید. همان طوری که در تصویر زیر نیز مشخص است، دروازخ پورتا نیگرا در شهر ترایر، خیابان 54290، میدان پورتا نیگرا پلاتز قرار دارد. فلذا برای رسیدن به این دروازه سه مسیر متفاوت پیش روی گردشگران قرار دارد که عبارتند از:

  • مسیر اول: از طریق اوستالی به طول 2.7 کیلومتر و مدت زمان 7 دقیقه
  • مسیر دوم: از طریق B49به طول 3.4 کیلومتر و مدت زمان 10 دقیقه
  • مسیر سوم: از طریق نوردالی به طول 0 کیلومتر و مدت زمان 10 دقیقه

اما روش های مختلفی برای دسترسی به این بنای تاریخی وجود دارد. روش اول استفاده از خودرو شخصی یا تاکسی بود که در بالا گفته شد. روش دوم استفاده از حمل و نقل عمومی (اتوبوس) برای حرکت از ترایر به دروازه پورتا نیگرا است که هزینه بلیط اتوبوس 2.20€ (یورو) بوده و گردشگران می توانند از مسیرهای مختلف زیر استفاده کنند:

ایستگاه اتوبوس مدت زمان لازم
Hauptbahnhof 4 6 دقیقه
Hauptbahnhof 4 9 دقیقه
Kaiserthermen 15 دقیقه
Karl- Marx- Haus 13 دقیقه

مسیرهای دسترسی به دروازه پورتا نیگرا در آلمان

شرایط سفر به آلمان 2023

همان طوری که در مقالات متعددی نیز که درباره جاذبه های توریستی آلمان سخن گفته شد، این کشور یکی از بهترین مقاصد توریستی اروپا محسوب می شود. سالانه میلیون ها توریست و جهانگرد خارجی برای دیدن انواع شگفتی های آلمان شامل قلعه ها، کاخ ها، موزه ها، پارک ها، جنگل ها، کوه ها، بناهای یادبود، شهرهای رنگارنگ و از همه جالبتر برگرهای Burgers لذیذ آلمانی به این کشور زیبا سفر می کنند. آنها برای انجام این سفر ابتداء برای اخذ ویزای توریستی آلمان یا همان ویزای شنگن اقدام می کنند. به همین دلیل نیز آنها 3 ماه قبل از شروع سفر خود مدارک زیر را تهیه و به سفارت آلمان تحویل می دهند:

  • پاسپورت ملی
  • فرم درخواست کامل
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی استقلال مالی
  • رزرو هتل
  • رزرو بلیط برگشت
  • بیمه مسافرتی
  • مدارک احراز هویتی
  • دعوت نامه

شما عزیزان برای اطلاع از شرایط اخذ کلیه ویزاهای آلمان مثل می توانید از مشاوره های تخصصی کارشناسان و مشاورین برترمان در مجموعه سفیران سفر بهره گیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *