اسپانیا

خیابان سیرپس در اسپانیا

خیابان سیرپس در اسپانیا

خیابان سیرپس در اسپانیا از جذاب ترین مراکز خرید محسوب می شود که همه ساله توریست های خارجی زیادی را برای خرید کالا به شهر سویا می کشاند. این خیابان ویترینی پر از برندهای محبوب و پرطرفداری مثل زارا و ماسیمودوتی می باشد. خیابانی که به سبب فروش کالاهای لاکچری و گران و نیز وجود انواع کافه، بار و رستوران در اسپانیا معروف است. درباره نامگذاری این خیابان افسانه ای عجیب هم وجود دارد که در ادامه همین مقاله از آن هم باخبر می شوید!

تحصیل در اسپانیا از شیوه های خیلی آسان و محتمل برای دریافت اقامت این کشور می باشد. چرا که دانشجویان فقط با تامین شرایط لازم و اثبات شایستگی های خود می توانند پذیرش خود را از بهترین دانشگاه های اسپانیا دریافت کنند و در ادامه نیز به راحتی از عهده اخذ ویزای تحصیلی این کشور برآیند. پس توصیه می شود از طریق مجموعه سفیران سفر یکبار شرایط و الزامات اعزام دانشجو به اسپانیا را مرور کنید تا با آمادگی بیشتری وارد فاز عملی این کار شوید.

معرفی شهر سویا و جاذبه های معروف آن

سویا Seville شهری در جنوب اسپانیاست که بیشتر به عنوان مرکز هنری- فرهنگی منطقه جنوب اسپانیا شناخته می شود. این شهر به دلیل تاریخچه پربار و قدمت تاریخی زیادی که دارد همواره چهار راه تمدنی و محل هم زیستی سه ادیان آسمانی یعنی مسیحی، اسلام و یهودی می باشد. شاید به همین دلیل نیز ما در شهر سویا شاهد آثار و ابنیه های تاریخی زیادی مثل کلیساها، کاخ ها و موزه ها و غیره می باشیم. اکنون برای آشنایی بیشتر شما با این جاذبه ها ما در لیست زیر به برخی از معروفترین آنها در شهر سویا اشاره می کنیم:

کاخ سلطنتی الکازار

کاخ سلطنتی الکازار

کلیسای جامع سویا

کلیسای جامع سویا

محله باریو سانتا کروز

محله باریو سانتا کروز

کاخ کازا د پیلاتوس

نمایی زیبا از کاخ کازا د پیلاتوس در اسپانیا

سالن تئاتر کازا د لا مموریا

درباره سالن تئاتر کازا دلا مموریا بیشتر بدانید

درباره خیابان سیرپس در اسپانیا

اما تمام جاذبه های شهر سویا محدود به آثار و ابنیه های زیبای تاریخی و مدرن نمی باشد بلکه سویا دارای خیابان های ویترینی و بسیار زیبایی نیز می باشد که در جذب گردشگران خارجی نقش بسزایی ایفاء می کنند. از جمله این خیابان ها می توان به خیابان بتیس، خیابان فریا، خیابان سیرپس، خیابان واتر و خیابان ماتئوس گاگو اشاره نمود. ما در این مقاله به معرفی خیابان سیرپس یا به قول خود اسپانیایی ها Calle Sierpes می پردازیم. همان طوری که در تصویر زیر هم پیداست، این خیابان یک خیابان جذاب و دیدنی است که هر دو طرف آن پر از مغازه، کافه و رستوران های جورواجور است:

درباره خیابان سیرپس در اسپانیا

تاریخچه خیابان سیرپس در اسپانیا

جالب است بدانید که تقریبا از قرن 15 به بعد خیابان سیرپس در اسپانیا از مهمترین مراکز تجاری شهر سویل بوده است. مرکزی که زمان قدیم محل عرضه کالاها و اجناس آهنگران، سوزن دوزان و هنرمندان بوده و حالا به مرکز عرضه کالاها و اجناس لوکس تبدیل شده است. افسانه ای محلی در باب نامگذاری این خیابان نیز وجود دارد و بر اساس این افسانه قدیمی گویا نام این خیابان از مار عظیم الجثه ای که زیر آن زندگی می کرده گرفته شده است.

معمولا مغازه های خیابان سیرپس ترکیبی از فروشگاه ها، رستوران ها، بارها، کافه ها و امثالهم می باشد که در طول ایام هفته به مشتریان خود خدمات ارائه می دهند. این خیابان ویترینی پر از برندهای محبوب و پرطرفداری مثل زارا و ماسیمودوتی می باشد.

تاریخچه خیابان سیرپس در اسپانیا

سمانا سانتا از رویدادهای مهم در خیابان سیرپس در اسپانیا

واقعیت این است که خیابان سیرپس در اسپانیا تنها محل خرید یا مرکز تجاری محسوب نمی شود و یا فقط محلی برای شکم گردی هم نیست. بلکه این خیابان معروف در شهر سویل یا سویلا میزبان رویدادهای مهمی نیز هست. از جمله این رویدادها برگزاری مراسم سمانا سانتا Semana Santa بین میدان پلازا د لا کامپانا تا میدان پلازا سان فرانسیسکو می باشد. این مراسم که تصویری از آن را در زیر هم مشاهده می کنید، مراسم سالیانه نمایش مصائب مسیح است که در اغلب شهرهای اسپانیا از جمله در خیابان سیرپس برگزار می شود:

برگزاری مراسم سمانا سانتا بین میدان پلازا د لا کامپانا تا میدان پلازا سان فرانسیسکو

این مراسم مذهبی یکی از رویدادهای مهم برای مسیحیان کاتولیک در سراسر اسپانیا محسوب می شود که از قرن 15 تا به حال اجرا می شده است. در این مراسم است که شما می توانید در خیابان سیرپس بازیگران و هنرمندان را ببینید که در حال ایفای نقش خود می باشند. پس با اینکه گرمای تابستان موجب کاهش تردد عابرین در خیابان سیرپس می شود اما این رویداد مذهبی جان دوباره ای به خیابان می دهد.

سمانا سانتا از رویدادهای مهم در خیابان سیرپس در اسپانیا

شرایط لازم برای اخذ ویزای طلایی اسپانیا چیست؟

برای مهاجرت به اسپانیا علاوه بر دو روش رایج مهاجرتی (کار و تحصیل) روش دیگری نیز وجود دارد که هزینه بر بوده اما در عوض متقاضیان را سریعا به اخذ ویزای طلایی اسپانیا راهنمائی می کند. با اینکه روش های مختلف سرمایه گذاری برای اخذ این نوع ویزای اسپانیا وجود دارد اما مقرون به صرفه ترین و جذاب ترین روش جهت اخذ اقامت اسپانیا از این طریق شیوه خرید ملک می باشد. برای انجام مقایسه بهتر این 3 روش سرمایه گذاری در اسپانیا می توانید به نمودار زیر مراجعه نمایید:

3 روش سرمایه گذاری در اسپانیا

ما در مجموعه سفیران سفر آمادگی کاملی داریم تا سرمایه گذاران عزیز را با شرایط سرمایه گذاری و اخذ ویزای طلایی GOLDEN VISA در سایر کشورهای اروپایی از جمله یونان و پرتغال نیز آشنا کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *