تایلند

خانه جیم تامپسون تایلند

خانه جیم تامپسون تایلند

در این مقاله قصد داریم تا شما را با خانه جیم تامپسون تایلند به عنوان یکی از جاذبه های توریستی این کشور آشنا کنیم. این خانه در واقع خانه سابق تاجر و معمار آمریکایی جیم تامپسون می باشد. همان کسی که صنعت ابریشم تایلندی را پس از جنگ جهانی دوم احیاء کرد. موزه ای که قدمت ساختش به سال 1958 میلادی می رسد و طراح و سازنده این موزه نیر خود تامپسون بود. او در طراحی این موزه کاملا تحت تاثیر انواع سبک های معماری تایلندی بود. حالا این خانه به یک موزه هنری در شهر بانکوک تبدیل شده که پذیرای کلکسیون زیبایی از هنر آسیایی و نیز نمایشگاه های منحصر بفردی مثل ابریشم تایلندی می باشد. با ما در ادامه این بحث نیز همراه شوید تا کارشناسان سایت سفیران سفر اطلاعات تکمیلی درباره این جاذبه توریستی کشور تایلند را در اختیار شما قرار دهند.

تاریخچه خانه جیم تامپسون تایلند

خانه جیم تامپسون Jim Thompson House موزه ای در مرکز شهر بانکوک می باشد که میزبان کلکسیون هنری تاجر و معمار آمریکایی جیم تامپسون می باشد. در واقع طراح و مالک سابق این موزه نیز خود شخص تامپسون بود. امساحت این موزه در حدود 2023.43 متر مربع و به شکل مسطیلی است. در واقع پس از مهاجرت به بانکوک و تاسیس شرکت ابریشم تایلندی در سال 1948 میلادی، تامپسون به مجموعه دار معروف هنر آسیای جنوب شرقی تبدیل شد. بدین ترتیب او کلکسیون بزرگی از مجسمه های تاریخی بودا و نیز نقاشی های سنتی تایلندی را ساخت. نمای ورودی ساختمان خانه موزه جیم تامپسون را در زیر مشاهده می کنید:

ورودی ساختمان خانه موزه جیم تامپسون

کلکسیون آثار هنری تامپسون علاوه بر تایلند همچنین از بورما، کامبوج و لائوس نیز جمع آوری شده بود. کلکسیون تامپسون همچنین شامل ظروف چینی آبی رنگ از چین بود که قدمت ساختشان به قرون 16- ام و 17- ام می رسید. نهایتا در سال 1958 میلادی تامپسون بر آن شد تا بنایی طراحی و بسازد تا هم در آنجا زندگی بکند و هم اینکه کلکسیون هنری اش را نمایش دهد. طراحی این خانه موزه به گونه ای انجام شد تا شامل ترکیبی ظریف از 6 خانه سبک تایلندی باشد. این خانه پس از مهاجرت تامپسون به مالزی در سال 1967 میلادی تحت مالکیت و کنترل بنیاد جیمز اچ. دبلیو. تامپسون درآمد.

تاریخچه خانه جیم تامپسون تایلند

نمایشگاه دائمی خانه جیم تامپسون تایلند

کلکسیون اشیاء و آثار هنری در این موزه همواره در نمایش همگانی قرار دارد. آثاری که این موزه را به یکی از موزه های برتر آسیای جنوب شرقی تبدیل کرده است. از جمله آثار به نمایش درآمده در خانه جیم تامپسون تایلند می توان به انواع مجسمه های تاریخی بودایی، تابلوهای نقاشی عمدتا از هنرمندان تایلندی، کنده کاری های چوبی ظریف و زیبا و غیره اشاره کرد. از دیگر جاذبه های این موزه می توان به کارگاه تولید ابریشم و رنگرزی ابریشم اشاره کرد که جزء صنایع سنتی تایلندی ها نیز محسوب می شود.

نمایشگاه دائمی خانه جیم تامپسون تایلند

شرایط بازدید از خانه جیم تامپسون تایلند

خانه جیم تامپسون در شهر بانکوک، خیابان راما 1 واقع شده است. امکان دسترسی به آن از طریق خودرو، تاکسی، توک توک و ترن هوایی BTS نیز فراهم است. این خانه موزه همه روزه از ساعت 10 صبح تا ساعت 6 بعد از ظهر به روی بازدیدکنندگان باز است. اما بازدید در قالب تورهای راهنما امکان پذیر بوده و به همین دلیل نیز آخرین تور راهنمای خانه جیم تامپسون در ساعت 5 عصر برگزار می شود. تورهایی که روزانه برگزار شده و نهایت مدت آن نیز تا 1 ساعت می باشد. در ضمن هزینه رزرو بلیط ورودی این خانه موزه برای هر فرد بزرگسال در حدود THB 200 (بات تایلند) می باشد. در ضمن مدت زمان توصیه شده برای بازدید از خانه تامپسون بین 1 الی 2 ساعت می باشد.

شرایط بازدید از خانه جیم تامپسون تایلند

هزینه انواع هتلهای تایلند چقدر است؟

کلا هتل های تایلند از نظر قیمتی به چند دسته تقسیم بندی می شود. دسته اول هتل های ارزان قیمت یا همان Budget Hotels می باشد که تعداد آنها در تایلند به حدود 3234 هتل می رسد. معمولا متوسط هزینه این هتل ها در حدود $15 (دلار) می باشد. ولی همان طوری که در نمودار پایین هم مشاهده می شود حداقل هزینه اقامت شبانه در این هتل های تایلندی از $10 تا $20 (دلار) متغیر است:

حداقل هزینه اقامت شبانه در Budget Hotels

دسته دوم هتل های سطح متوسط یا Mid-range Hotels می باشد. تعداد این هتل ها در تایلند به حدود 3857 هتل می رسد. میانگین هزینه رزرو این هتل ها در حدود $32 (دلار) می باشد و همان طوری که در نمودار زیر نیز ملاحظه می شود، در این دسته از هتل ها نیز حداقل هزینه رزرو از $21 تا حداکثر هزینه حدود $58 (دلار) متغیر است:

حداقل هزینه اقامت شبانه در Mid-range Hotels

دسته سوم هتل ها در تایلند با عنوان هتل های لاکچری Luxury Hotels شناخته می شود و تعداد آنها در این کشور آسیای جنوب شرقی به حدود 1050 هتل می رسد. میانگین قیمت این هتل ها نیز در حدود $91 (دلار) می باشد. همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می شود، رنج هزینه هتل های لاکچری تایلند نیز از $62 تا $154 (دلار) متغیر است:

حداقل هزینه اقامت شبانه در Luxury Hotels

شما عزیزان در هر کجایی که هستید از طریق تماس با تیم مشاورین و کارشناسان مجربمان در مجموعه سفیران سروش سعادت می توانید به آخرین اطلاعات، اخبار و مشاوره های مسافرتی- توریستی دسترسی یابید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *