آلمان

خانه اپرای مارگریویال در آلمان

خانه اپرای مارگریویال در آلمان

خانه اپرای مارگریویال در آلمان شاهکار معماری تئاتر باروک میباشد که بین سالهای 1745-1750 ساخته شده و تنها نمونه حفظ شده از این نوع در اروپاست. این خانه اپرا با گنجایش 500 نفری یک نمونه جذاب و دیدنی از فرهنگ اپرای درباری باروک بوده و همچنین از ویژگی های صوتی پیشرفته ای برخوردار است. چراکه سالن اجتماعات آن از مصالح ساختمانی اصیلی مثل چوب و کانواس ساخته شده است. لازم به یادآوری است که این بنای تاریخی به دستور مارگریوین ویلهلمین همسر فردریک و با معماری گوسپ گالی بیبینا طراحی و ساخته شده است.

این اثر تاریخی و فرهنگی در شهر بایروس آلمان قرار داشته و از سال 2012 نیز توسط یونسکو (UNESCO) به عنوان یک جاذبه میراث جهانی شناخته می شود. معمولا گردشگران در قالب تورهای 28 نفری و هزینه ورودی 8€ (یورویی) مجازند تا از این خانه اپرای بسیار زیبا دیدن کنند. خانه اپرایی که خیلی بزرگ و باشکوه بوده و دارای تزئینات چوبی زیبایی است. شما عزیزان برای اطلاع از انواع تورهای ایرانگردی و جهانگردی و شرایط این تورها در سال 2023 می توانید با کارشناسان مجموعه سفیران سفر در ارتباط باشید.

تاریخچه خانه اپرای مارگریویال در آلمان

یکی از اصلی ترین جاذبه های توریستی شهر بایروس آلمان خانه اپرای مارگریویال در آلمان یا Margravial Opera House می باشد. این خانه در واقع یک خانه اپرایی به سبک باروک در شهر بایروس آلمان می باشد که در بین سال های 1745 و 1750 ساخته شده است. این خانه جزء یکی از معدود نمایش خانه های باقی مانده اروپایی از این دوره است که به طور گسترده ای نیز بازسازی شده است. جالب است بدانید که این خانه اپرا در 30 ژوئن سال 2012 در لیست میراث جهانی یونسکو (Unesco) نیز به ثبت رسیده است.

این بنای تاریخی و جذاب بر طبق طرح های ارائه شده توسط معمار فرانسوی جوزف سنت پیر معمار درباری مارگریو هوهن زولرن فردریک براندنبرگ- بایروس و همسرش پرنسس ویلهلمین پروسیا ساخته شده است. در همین خانه اپرا نیز مراسم ازدواج دخترش الیزابت فردریکا صوفیا با دوک چارلز یوگن وورتمبرگ انجام شده است و اصلا فلسفه ساخت این بنا نیز بخاطر انجام همین مراسم بوده است. طراحی چوبی این خانه اپرا توسط گوسپ گالی بیبینا و پسرش کارلو از بلونیا و به سبک باروک ایتالیایی انجام شده است.

تاریخچه خانه اپرای مارگریویال در آلمان

معماری زیبا از جذابیت های خانه اپرای مارگریویال در آلمان

یکی از جاذبه های اصلی و مهم خانه اپرای مارگریویال در آلمان، معماری بسیار زیبا و فاخر این خانه اپراست. همان طوری که در مطالب گذشته نیز گفته شد، کل اثر متعلق به قرن 18 بوده و با سبک باروک طراحی و ساخته شده است و در ساخت آن نیز کلا از مصالح چوب استفاده شده است. این جاذبه میراث جهانی مشتمل بر یک نمای بیرونی ساده اما اندرونی ساخته شده از چوب با انواع تزئینات خیره کننده و زیبا می باشد که به مدت 250 سال در شرایط عالی و بدون هیچ خرابی باقی مانده است. علاوه بر دیوارها و سقف تزئین شده با انواع مجسمه ها و نقش و نگارهای زیبا، صن یا صحنه این اپرا نیز بسیار جذاب طراحی شده چراکه طوری ساخته شده تا بیننده احساس کند که صحنه از آنچه که هست بسیار عمیق تر می باشد.

همان طوری که گفته شد، خانه اپرای مارگریویال در استان باواریا، شهر بایروس قرار دارد که به مدت تقریبا 2 قرن سالم باقی مانده است. همه ساله نیز گردشگرانی از سراسر جهان برای بازدید از این خانه اپرای زیبا به این شهر آلمانی سفر می کنند. بازدید از این اثر تاریخی- توریستی غالبا در قالب تور امکان پذیر است. مدت زمان این تورها نیز کلا 45 دقیقه بوده و شامل ویدیوی کوتاه با عناوین انگلیسی می باشد. معمولا نیز راهنمای تور توضیحات مربوطه را به زبان آلمانی ارائه کرده اما به سوالات گردشگران به زبان انگلیسی پاسخ می دهد.

معماری زیبا از جذابیت های خانه اپرای مارگریویال در آلمان

جاذبه های توریستی اطراف خانه اپرای مارگریویال در آلمان

بایروس (Bayreuth) شهری است که نه تنها میزبان خانه اپرای مارگریویال در آلمان بلکه دارای جاذبه های تاریخی و توریستی فراوانی است. این شهر در شمال باواریا در جوار رودخانه ماین قرمز در دره ای بین فرانکونیان جورا و کوه های فیشتل گبریگه قرار دارد. قدمت این شهر نیز به سال 1194 برمی گردد. اما جدا از آثار تاریخی موجود، عمده شهرت توریستی بایروس بخاطر فستیوال سالانه بایروس می باشد که در قالب آن اجراهای اپراهایی از موسیقی دان آلمانی قرن 19 ریچارد واگنر نمایش داده می شود. تصاویر زیر نشانگر نماهایی از فستیوال سالانه بایروس می باشد:

نماهایی از فستیوال سالانه بایروس

اما از مهمترین جاذبه های توریستی شهر بایروس آلمان می توان از خانه فستپیلهاوس، قلعه نیوکاسل، موزه ریچارد واگنر، قلعه آرمیتاژ، خانه آرمیتاژ، کلیسای جامع استاتکیرش و غیره نام برد. تصاویر برخی از جاذبه های شهر بایروس را در زیر مشاهده می کنید:

برخی از جاذبه های شهر بایروس

امکانات رفاهی در اطراف خانه اپرای مارگریویال در آلمان

معمولا گردشگران پس از بازدید از این خانه اپرا مایل به صرف غذا و نوشیدنی در یک رستوران خوبی هستند و یافتن یک رستوران خوب در شهر بایروس کار زیاد سختی نیست. آنها معمولا با پیاده روی 3 تا 4 دقیقه ای می توانند خود را به نزدیکترین رستوران برسانند. از نزدیکترین رستوران ها به خانه اپرای مارگریویال در آلمان می توان به رستوران اوسکار، رستوران پلاکا، رستوران گانشا و غیره اشاره نمود که با غذاهای متنوع آلمانی و اروپایی از مهمانان و مسافران خود پذیرایی می کنند. اما از مدرن ترین و با امکانات ترین هتل های بایروس نیز می توان به هتل های 4 ستاره زیر اشاره نمود:

  • هتل هیسینگر
  • هتل هارتلز لیندماهول
  • هتل برگ ریبینشتین
  • هتل پروکر

اخذ ویزای توریستی آلمان پیش شرط اصلی ورود قانونی و اقامت در این کشور اروپایی است و این امر نیز فقط با درخواست ویزای شنگن آلمان 2023 امکان پذیر است. ویزایی که تایپ C به حساب آمده و مهلت اقامت با آن کوتاه است. بر طبق قانون دارندگان شنگن ویزای آلمان نهایتا تا 90 روز حق اقامت در این کشور و کل ناحیه شنگن را دارند. هموطنان متقاضی ویزای شنگن آلمان از همین امروز می توانند با مراجعه به مجموعه سفیران سفر ضمن کسب مشاوره های حرفه ای همچنین پرونده مسافرتی خود را تکمیل نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *