تایلند

جزیره جیمز باند تایلند

جزیره جیمز باند تایلند

آیا تا به حال جزیره جیمز باند تایلند به گوشتان خورده است؟ جزیره ای بسیار زیبا که در خلیج پانگ نگای استان پوکت تایلند قرار دارد. جزیره ای شگفت انگیز پر از جاذبه طبیعی و فرهنگی که هر گردشگری که وارد تایلند شده بازدید از این جزیره را جزء اولویت های خودش قرار می دهد. اما چرا جیمز باند؟ در حقیقت نام اصلی این جزیره، جزیره کائو پینگ کان است. از آنجایی که صحنه هایی از سری فیلم جیمز باند در این جزیره فیلمبرداری شده به همین دلیل نیز نام این جزیره به جزیره جیمز باند معروف شد! جزیره ای که بیشتر از همه به خاطر تشکیلات سنگ آهکی، غارهای دریایی و نیز یک محیط آرامش بخش و خلوتی که دارد معروف است. در ادامه این مطالب با سایت سفیران سفر همراه باشید تا با شگفتی های جزیره جیمز باند بیشتر آشنا شوید.

جزیره جیمز باند؛ قطعه ای از بهشت تایلند

یکی از لندمارک های معروف در خلیج پانگ نگا تایلند، جزیره باند جیمز James Bond Island است. که بعد از فیلمبرداری صحنه هایی از فیلم جیمز باند به شهرت جهانی دست یافت و عنوان برجسته ای در نقشه گردشگری بین المللی به دست آورد. جزیره ای با یک تعداد صخره های سنگ آهکی پر شیب و آب های زمردین که حالا به الماس درخشانی در خلیج پانگ نگا تبدیل شده است. حالا کل محیط این جزیره دارای چشم انداز خاصی است و در فصول گرم شاهد سیل گردشگران خارجی به این جزیره هستیم.

قطعه ای از بهشت تایلند

کلا خلیج پانگ نگا با حدود 100 جزیره ای که دارد مساحتی حدود 400 کیلومتر مربع را تحت پوشش قرار می دهد. که بسیاری از این جزایر از جمله جزیره جیمز باند با مخروط های سنگی خاص منظره بسیار زیبایی دارند. کل این منطقه نیز جزء پارک ملی دریایی آو پانگ نگا محسوب می شود. بنابراین قایق ها اجازه ندارند که به این جزیره زیاد نزدیک شوند. پس شما جزیره جیمز باند را از یک قایق و یا ساحل کوچکی در کو پینگ گان خواهید دید. خود کو پینگ گان هم یک صخره نازک بلند به همراه غارهای کوچک مختلف درونش است. این بخش از جزیره جیمز باند بسیار زیبا و تماشایی است و در ساحل شرقی شلوغش نیز غرفه هایی برای فروش سوغاتی های عمدتا ساخته شده از صدف و چوب وجود دارد.

جزیره جیمز باند؛ قطعه ای از بهشت تایلند

علت نامگذاری جزیره جیمز باند تایلند چیست؟

شاید با شنیدن نام جزیره جیمز باند برایتان این سوال مطح شود که چرا نام این جزیره، جزیره جیمز باند است؟ در واقع پس از فیلمبرداری سری فیلم جیمز باند با نام مردی با اسحله طلایی در جزیره کائو پینگ کان Khao Phing Kan بود که این جزیره مخصوصا در بین گردشگران داخلی و خارجی با نام جزیره جیمز باند معروف شد. از آن پس بود که نام اصلی این جزیره نیز به ندرت توسط مردم محلی مورد استفاده قرار می گرفت.

علت نامگذاری جزیره جیمز باند تایلند

تفریحات گردشگران در جزیره جیمز باند

همان طوری که گفته شد، جاذبه اصلی و معروف جزیره جیمز باند صخره های آهکی مرتفعی است که همانند ستونی عظیم از داخل آب بیرون آمده اند. صخره های شبه ستونی که عامل بوجود آورنده آنها نیز نیروی فرسایش آبی است و همان طوری که در تصاویر نیز مشاهده می شود، بر روی این صخره ها نیز پوشش گیاهی متراکمی وجود دارد. صخره هایی که ارتفاع برخی از آنها مثل کو تا پو Ko Ta Pu حتی به 20 متر هم می رسد. بنابراین تماشای منظره این صخره ها و عکاسی از آنها از بهترین تفریحات گردشگران به شمار می رود.

تفریحات گردشگران در جزیره جیمز باند

از دیگر فعالیت های تفریحی گردشگران در جزیره جیمز باند تایلند می توان به ورزش های آبی مثل شنا، غواصی، کایاک سواری و قایق سواری اشاره کرد. فعالیت هایی که انجام آنها نیز عمدتا از طریق تورهای راهنمای جزیره جیمز باند میسر است.

آیا جزیره جیمز باند بهتر است یا جزیره فی فی؟

هر دو این جزیره ها جزء محبوب ترین جزایر کشور تایلند محسوب می شوند. منتها اگر علاقه مند سواحل زیبا، زندگی دریایی فعال و پر جنب و جوش و نیز یک محیط دوست داشتنی هستید، جزایر فی فی گزینه بهتری برایتان خواهد بود. اما اگر مایل به دیدن تشکیلات سنگ آهکی، غارهای دریایی و نیز یک محیط آرامتر هستید پس جزیره جیمز باند بهترین گزینه برای گذران اوقت فراغتتان در تایلند محسوب می شود.

آیا جزیره جیمز باند بهتر است یا جزیره فی فی

معرفی تورهای راهنمای جزیره جیمز باند

جزیره جیمز باند مقصد محبوب و پر طرفداری مخصوصا برای دوستداران قایق بادبانی و کایاک سواری است. جالب است بدانید که اکثر تورهای سازماندهی شده در ساحل این جزیره در انتظار گردشگران هستند. تورهایی که معمولا به صورت گروهی یا خصوصی و عمدتا هم به زبان انگلیسی برگزار می شود. معمولا در قالب این تورها از گردشگران با غذاهای دریایی پذیرایی می شود و برای حفاظت از دوربین آنها نیز یک کیسه پلاستیکی داده می شود.

تورهای راهنمای جزیره جیمز باند

در صورتی که مایلید برای بازدید از جزیره جیمز باند آزادی عمل بیشتری داشته باشید، شما می توانید یک قایق دم دراز را از اسکله سوراکول در پانگ نگا با هزینه ای حدود THB2000 (بات تایلند) کرایه کنید. معمولا این نوع تور برای حدود 10 نفر توصیه می شود چرا که به لحاظ هزینه ای نیز تور مقرون به صرفه ای خواهد بود. ضمنا مدت زمان این تور نیز از 3 تا 4 ساعت متغیر است.

بهترین زمان برای سفر به جزیره جیمز باند

آب و هوا در منطقه دریای آندامان تایلند (شامل خلیج پانگ نگا) در طول سال متغیر است. منتها بهترین شرایط اقلیمی در این منطقه از کشور تایلند از ماه نوامبر تا ماه آوریل هر سال استو یعنی زمانی که از باران دیگر خبری نیست و هوا کاملا آفتابی است. با این حال همین موقع از سال شلوغ ترین فصل برای سفر به جزیره جیمز باند نیز محسوب می شود. چرا که اغلب تورهای راهنمای گردشگران نیز در این موقع از سال برگزار می شود. ناگفته نماند که وضعیت آب و هوایی این جزیره از ماه می تا اکتبر تعریفی ندارد!

بهترین زمان برای سفر به جزیره جیمز باند

با توجه به انواع فاکتورهای اقتصادی اثر گذار، همه ساله هزینه سفر به تایلند تغییر می کند. اگر مایل به اطلاع از هزینه دقیق سفر به تایلند 2024 هستید، توصیه می شود با همکارانمان در مجموعه سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *