تایلند

جزایر سیمیلان تایلند

جزایر سیمیلان تایلند

جزایر سیمیلان تایلند یکی از جزایر ایده آل برای تفریح خانواده هاست. این جزایر 9 گانه از جمله زیباترین جزایر موجود در دریای آندامان تایلند است. جزایری با آب های زمردین و ماسه های سفید که اطراف آن را درختان سرسبز پوشانده است. علاوه بر این جزایر سیمیلان به خاطر وجود تپه های مرجانی و نیز انواع آبزیان جزء جزایر منحصر بفرد تایلند به حساب می آید. از همین رو نیز گردشگران در سفر به این جزایر فرصت ایده آلی در اختیار دارند تا به انواع تفریحات آبی بپردازند. یکی از این تفریحات مهیج نیز غواصی می باشد تا از این طریق گردشگران بتوانند رقص ماهیان و آبزیان مختلف در کنار تپه های مرجانی را از نزدیک دیده و از آن لذت ببرند.

ناگفته نماند که از نظر جغرافیایی نیز جزایر سیمیلان در فاصله 100 کیلومتری از شمال غرب شهر پوکت قرار دارد. برای دسترسی به این جزایر نیز می توان در قالب تورهای راهنمای محلی اقدام کرد. اما نکته مهم دیگر اینکه جزایر سیمیلان همه ساله فقط از 15- ام اکتبر تا 15- ام می به روی بازدیدکنندگان باز است. به منظور پرسش و طرح هر گونه سوال در خصوص سفر و گردشگری در تایلند با ما در سایت سفیران سفر در ارتباط باشید.

درباره جزایر سیمیلان تایلند

جزایر سیمیلان Similan Island به مجموعه ای از جزایر زیبا در دریای آندامان گفته می شود که از نظر جغرافیایی این جزایر متعلق به استان پهانگ نگا می باشد و حدود 84 کیلومتری شمال غربی پوکت قرار دارد. جزایری که تعداد آنها به 9 جزیره می رسد که وجه اشتراک اغلب آنها وجود سواحلی با ماسه های سفید و پوشش گیاهی جنگل های بارانی است. جالب است بدانید که این جزایر نیز از سال 1982 میلادی توسط دولت تایلند به عنوان یک پارک ملی اعلام شده است. در بین این جزایر نیز بزرگترین و معروفترین آنها نیز خود جزیره سیمیلان می باشد که منظره ای زیبا از این جزیره را در پایین مشاهده می کنید:

درباره جزایر سیمیلان تایلند

وجه تسمیه و معرفی جزایر سیمیلان تایلند

نام جزایر سیمیلان از کلمه مالایی Sembilan مشتق شده که به معنای عدد 9 است. چرا که کلا زایر سیمیلان از 9 جزیره مختلف شامل کو با گو، سیمیلان، پایو، میانگ، پایان، پایانگ،کو بون، دماغه فیل و هو یونگ تشل شده است. که همگی نیز بخشی از پارک ملی سیمیلان محسوب می شود. جزایری با ماسه های سفید و نرم و نیز آب های تمیز و کریستالی که یکی از مشخصه های ظاهری آنها نیز وجود پوشش گیاهی متراکم از نوع گیاهان تروپیکال می باشد. از طرف دیگر وجه تمایز این جزایز نسبت به جزایر دیگر در تایلند وجود تشکیلات سنگی عظیم می باشد که اندازه برخی از آنها همان طوری که در تصویر زیر هم مشاهده می شود حتی بزرگتر از یک خانه است:

وجه تسمیه و معرفی جزایر سیمیلان تایلند

تفریحات جزایر سیمیلان تایلند

آنچه که بیشتر از همه درباره کشور تایلند و جاذبه های این کشور به ذهن می آید، جزایر تروپیکال و زیبای آن می باشد. یکی از این جزایر زیبا و توریست پذیر کشور تایلند، جزایر سیمیلان می باشد. همان طوری که از نام این جزیره نیز برمی آید، جزایر سیمیلان از چندین جزیره کوچک اما دیدنی تشکیل شده است. جزایری که توانسته است به جاذبه توریستی و مقصد درجه یک گردشگرانی تبدیل شود که بیشتر به دنبال استراحت و حمام آفتاب کنار سواحل دنج و راحت هستند. از طرف دیگر جزایر سیمیلان به سبب فراهم کردن انواع فرصت های تفریحی مختلف همواره در کانون توجه گردشگران قرار دارد. معمولا گردشگران برای انجام تفریحاتی مثل شنا، قایق سواری، کایاک، اسنورکلینگ برای دیدن مرجان های رنگارنگ و رقص انواع ماهیان و غیره نیز به جزایر سیمیلان سفر می کنند.

تفریحات جزایر سیمیلان تایلند

دلیل شهرت جزایر سیمیلان تایلند چیست؟

همان طوری که در مطالب فوق نیز گفته شد، جزایر سیمسلان از جمله جزایر تایلندی با یک اکولوژی خاص و منحصر بفردی است که گردشگران را از سراسر جهان به سوی خود جلب می کند. جزایری که به دلیل وجود تپه های مرجانی رنگارنگ و نیز آبهای مملو از مواد مغذی زیستگاه خوبی برای انواع آبزیان محسوب می شود. از همین رو نیز غواصی در جزایر سیمیلان همواره طرافداران خاصی دارد. منتها گردشگران برای تجربه غواصی در جزایر سیمیلان تایلند نیازمند رزرو تورهای غواصی در این جزایر هستند. در حقیقت چشم اندازهای زیر آبی در این جزایر به قدری مجذوب کننده است که مطمئنا هر کسی دوست دارد تا اسنورکلینگ را هم در برنامه سفر خود به جزایر سیمیلان قرار دهد.

دلیل شهرت جزایر سیمیلان تایلند

دریافت ویزای توریستی جهت سفر به تایلند

برای سفر به تایلند داشتن ویزای توریستی این کشور از جمله ضروریات محسوب می شود ویزایی کوتاه مدت که از نوع سینگل اینترای می باشد. این ویزا که در اختیار متقاضیان قرار می گیرد به آنها اجازه می دهد تا به مدت حداکثر 2 ماه در کشور تایلند بمانند و از گشت و گذار و سیاحت در تایلند لذت ببرند. اما ویزای مذکور توسط سفارت تایلند به کسانی اهداء می شود که بتوانند مدارک لازم و ضروری برای اینکار مثل گذرنامه، عکس پاسپورتی، فرم درخواست ویزای تایلند، گواهی اسکان، گواهی تمکن مالی و غیره را تهیه کنند. مطمئنا به خاطر محبوبیت کشور تایلند نیز سوالات در خصوص این ویزای توریستی خیلی زیاد است برای همین شما می توانید سوالاتتان را با تیم مشاورین و کارشناسان مجرب مجموعه سفیران سروش سعادت در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *