استرالیا

برج سیدنی استرالیا

برج سیدنی استرالیا

برج سیدنی استرالیا بلندترین سازه شهر سیدنی و دومین برج بلند جهان در نیمکره جنوبی است. این برج یکی از جاذبه های دیدنی سیدنی به حساب می آید و هم اینکه عضوی از فدراسیون جهانی برج های بزرگ می باشد. ارتفاع این برج در حدود 305 متر بالاتر از بخش مرکزی شهر سیدنی است و در خیابان مارکت بین خیابان های پیت و کستل ریگ قرار دارد. از مهمترین جاذبه های بازدید از این برج نیز می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • رستوران گردان: که لذت خوردن شام را با لذت دیدن چشم انداز زیبایی از شهر سیدنی ترکیب می کند.
  • سکوی مشاهده: که گردشگران بر روی این سکو و در فضای باز می توانند چشم انداز پانورامایی از شهر سیدنی را مشاهده نمایند.
  • مرکز خرید: این مرکز در طبقه زیرین این برج قرار داشته و در خدمت مشتاقان خرید براند می باشد.

استرالیا کشوری با جاذبه های توریستی فراوانی است و در این بین شهر سیدنی با داشتن بیشترین جاذبه ها گل سر سبد مقاصد گردشگری استرالیا محسوب می شود. خانه اپرای سیدنی، موزه ملی، آکواریوم سی لایف، پل بندرگاه سیدنی و همین برج سیدنی همه و همه از جاذبه های مهم شهر سیدنی است. شما عزیزان می توانید سوالاتتان درباب جاذبه های گردشگری و یا شرایط دریافت ویزای سفر استرالیا را با ما در مجموعه سفیران سفر در میان بگذارید تا در اسرع وقت به پاسخ تمامی سوالاتتان برسید.

درباره برج سیدنی استرالیا

تاریخچه برج سیدنی استرالیا

اولین پلان از برج سیدنی استرالیا توسط معمار استرالیایی دونالد کرون در مارس 1968 ارائه شد. در واقع پروژه ساخت ساختمان اداری در سال 1970 شروع شد و ساخت خود برج نیز در سال 1975 شروع شد. قبل از ساخت این برج، بالاترین حد ارتفاعی در سیدنی حدود 279 متر بود تا بدین طریق کشتی های هوایی بندرگاه بتوانند در آسمان سیدنی پرواز کنند. دسترسی عمومی به این برج نیز از سپتامبر سال 1981 شروع شد. کل هزینه ساخت برج سیدنی در حدود $36 میلیون دلار استرالیا بود. ضمنا در سال 1998 افزودن یک میله روشنایی به بالای برج ارتفاع کل برج را از 305 متر به 309 متر رسانید که حدود 327 متر بالاتر از سطح دریا است. در زیر نمایی از برج سیدنی استرالیا را از خیابان مارکت مشاهده می کنید:

تاریخچه برج سیدنی استرالیا

نحوه دسترسی به برج سیدنی استرالیا

همان طوری که در مطالب فوق نیز گفته شد، برج سیدنی با ارتفاع 305 متری بالای مرکز تجاری شهر سیدنی و در خیابان مارکت بین خیابانهای کاسل ریگ و پیت قرار دارد. بنابراین گردشگران می توانند به راحتی و از طریق بازارچه خیابان پیت، خیابان مارکت یا خیابان کاسل ریگ و جاذبه های بالای مرکز خرید وست فیلد سیدنی به این برج برسند. این برج برای عموم مردم باز بوده و یکی از بهترین جاذبه های توریستی سیدنی هم محسوب می شود. ضمنا با اینکه برج آسمان اوکلند بلندتر از برج سیدنی است اما سکوی مشاهده اصلی برج سیدنی تقریبا 30 متر بالاتر از سکوی مشاهده برج آسمان اوکلند می باشد. از جمله مشخصات فنی این برج دیدنی در شهر سیدنی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

مشخصات فنی برج سیدنی استرالیا
نوع برج برج مشاهداتی و ارتباطی
تاریخ ساخت و تکمیل شروع ساخت در سال 1970 و اتمام ساخت در سال 1981
هزینه ساخت برج $36 میلیون دلار استرالیا
ارتفاع تا برج آنتن 305 متر
ارتفاع خالص 279 متر

نحوه دسترسی به برج سیدنی استرالیا

بخش های دیدنی برج سیدنی استرالیا چیست؟

با اینکه مرکز خرید در طبقه زیرین برج توسط Scentre Group مدیریت می شود اما خود برج توسط گروه Trippas White اشغال شده که بخش رستوران گردان متعلق به این شرکت بوده و آن را مدیریت می کند. اما بخش سکوی مشاهده چشم برج سیدنی و جاذبه سواری شبیه سازی شده Oztrek متعلق به Merlin Entertainments می باشد. پس در واقع مالکیت برج سیدنی استرالیا بین این سه شرکت تقسیم شده و هر کدامیک بر بخشی از برج تملک دارند. هر یک از بخش های مذکور جاذبه خاص خود را دارد و هزینه بلیط ورودی به این بخش ها نیز متفاوت است. تصاویری از بخش های مذکور را در زیر مشاهده می کنید:

بخش های دیدنی برج سیدنی استرالیا

شرایط سفر ایرانیان به استرالیا 2023

استرالیا مقصد رویایی گردشگران از سراسر جهان می باشد. تقریبا همه جاذبه های توریستی این کشور خاص هستند و شما شاید نتوانید مشابهی را برای آن پیدا بکنید. سواحل بوندی سیدنی، گالری ملی ویکتوریا، آکواریوم سیدنی لایف، پل بندرگاه سیدنی، شهر کاکتوسی، پارک ملی کریجینی، جنگل بارانی دین تری در استرالیا و غیره اینها فقط مشت نمونه از خروار جاذبه های توریستی استرالیاست. اما سوالی که شاید برای همگان مطرح شود این است که با چه مجوزی می توان به کشور استرالیا سفر کرد؟ طبق قوانین استرالیا، شهروندان ایرانی جهت مسافرت به این کشور با اهداف زیر نیازمند اخذ ویزای توریستی استرالیا ( ویزای سابکلاس 600) هستند:

شرایط سفر ایرانیان به استرالیا

پس هموطنان ایرانی برای اخذ ویزای مسافرتی استرالیا بایستی به دو نکته مهم توجه داشته باشند اولا آنها باید ثابت کنند که بازدیدکننده اصیل هستند ثانیا ثابت کنند که بودجه کافی برای اقامت در استرالیا را دارند. ویزایی که حداکثر تا 12 ماه در استرالیا معتبر بوده و مدارک لازم برای اخذ آن از طریق سفارت استرالیا از این قرار است:

  • فرم درخواست تکمیلی ویزای استرالیا
  • پاسپورت معتبر
  • مدارک شناسایی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی تمکن مالی مناسب
  • گواهی اسکان معتبر
  • تاییدیه سلامت
  • رسید پرداخت هزینه ویزا به مبلغ $145 (دلار استرالیا)

هموطنان محترم برای عقد قرارداد جهت اخذ انواع ویزای استرالیا 2023 و اخذ مشاوره های تخصصی در این باب می توانند به مجموعه سفیران سفر مراجعه نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *