استونی

برج تلویزیونی شهر تالین در استونی

برج تلویزیونی شهر تالین در استونی

اگر احساس می کنید که آدرنالین خونتان افتاده و کمی به هیجان از نوع ارتفاعی نیاز دارید پس حتما به برج تلویزیونی شهر تالین در استونی سری بزنید. این برج مرتفع در حومه ای به نام پیریتا در شهر تالین استونی قرار دارد و با ارتفاع 314 متری خود به عنوان بلندترین سازه این شهر محسوب می شود. و حالا نیز این برج علاوه بر ادامه عملکرد قبلی خود در دریافت و ارسال فرکانس های رادیویی و تلویزیونی همچنین به یک مرکز توریستی، فرهنگی و تفریحی نیز تبدیل شده است.

چرا که شما می توانید به تمام بخش های برج از پایه برج گرفته تا سکوی دیده بانی یا Viewing Platform سر بزنید و نمای پانورامیک شهر تالین را از ارتفاع 175 متری مشاهده کنید. همچنین به تراس طبقه 22-ام برج رفته و به تنهایی بر روی لبه برج قدم بزنید! این امکان از طریق WALK ON THE EDGE برای افراد جویای هیجان و دلهره فراهم است. علاوه بر این گردشگران همچنین در بازدید خود از این برج می توانند از تالار سینما، استودیو تلوزیونی و غیره نیز دیدن کنند. با اخذ مشاوره رایگان از مجموعه سفیران سفر مسافرت توریستی خود را آسانتر کنید.

بازدید از برج تلویزیونی شهر تالین

برج تلویزیونی بلندترین سازه شهر تالین در استونی

یکی از نمادهای شهر تالین (پایتخت کشور استونی) برج تالین می باشد که حالا به عنوان یک مکان گردشگری جذابی در این شهر محسوب می شود. این برج تلویزیونی با هدف پوشش بهتر وقایع المپیک 1980 روسیه احداث شد. از همین رو نیز پروژه ساخت این برج در 30 سپتامبر سال 1975 شروع شده و ساخت آن نیز دقیقا در سال 1980 به اتمام رسید. سازه ای تمام بتنی با اسکلت فلزی که در برابر آتش سوزی نیز مقاوم است. و حالا این برج با ارتفاع حدود 314 متر بلندترین سازه غیرساختمانی در شهر تالین می باشد. نمایی زیبا از برج تلویزیونی شهر تالین در استونی را در زیر ملاحظه می کنید:

نمایی زیبا از برج تلویزیونی شهر تالین در استونی

این برج رسما در 11 جولای سال 1980 افتتاح شد و سکوی دیده بانی آن به ارتفاع 175 متر تا 26 نوامبر سال 2007 به روی عموم مردم باز شد ولی از آن تاریخ به علت یکسری کارهای بازسازی مجددا بسته شد. برج و سکوی دیده بانی مجددا در 5 آوریل سال 2012 باز شد. از نکات قابل ذکر درباب ساخت برج تلویزیونی شهر تالین در استونی اینکه معماران این برج دیوید بازیلادزه و جوری سینیس و مهندسان آن نیز ولادمیر اوبیدوف و یوگنی ایگناتوف بودند. جالب است بدانید که در ساخت این برج حدود 22 شرکت عمرانی نیز مشارکت داشته اند. ضمنا ناظر بر کار ساخت نیز الکساندر ایهالا می باشد.

برج تلویزیونی بلندترین سازه شهر تالین در استونی

مشخصات برج تلویزیونی شهر تالین در استونی

برج تلویزیونی شهر تالین یا Tallinn TV Tower یک سازه خود ایستایی به همراه یک سکوی دیده بانی است که برای پوشش خبری بهتر رخداد المپیک تابستانی مسکو 1980 ساخته شد. این برج تلویزیونی نزدیک حومه پیریتا درست در 6 کیلومتری شمال شرقی مرکز شهر تالین قرار دارد. سازه ای که با ارتفاع حدود 314 متری به عنوان بلندترین سازه غیرساختمانی در شهر تالین محسوب می شود. از مهمترین مشخصات فنی این سازه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارتفاع برج: 314 متر
  • ارتفاع پلاتفورم یا سکوی دیده بانی: 175 متر
  • ارتفاع پایه بالاتر از سطح دریا: 24 متر
  • وزن کل: 25000 تن
  • قطر سکوی دیده بانی: 38 متر
  • عمق پی: 8.5 متر
  • ضخامت قالب پی: 2.5 متر
  • انحراف مجاز از باد در بالای برج: 1.5 متر
  • انحراف مجاز از باد در سطح پلاتفورم مشاهده: 90 سانتی متر
  • مقطع بتن: 1050 گام
  • کانال های تحت پوشش: 16 کانال FM

مشخصات برج تلویزیونی شهر تالین در استونی

تست هیجان در برج تلویزیونی شهر تالین در استونی

اغلب گردشگران خارجی با هدف افزایش آدرنالین خون خود به برج تلویزیونی شهر تالین در استونی سفر می کنند. در واقع یکی از فانتزی های آنها رفتن به طبقه 22-ام این برج می باشد. در این طبقه آنها در ارتفاع 175 متری از زمین قرار گرفته و نه تنها می توانند چشم اندازهای پانوارمیکی مثل تاصویر زیر را ببینند بلکه می توانند لبه سکوی دیده بانی نیز قدم بزنند و از هیجان بودن در لبه برج تلویزیونی شهر تالین در استونی نهایت لذت را ببرند:

لبه سکوی دیده بانی برج تالین در استونی

پس اوج هیجان را می توان در طبق 22 برج تلویزیونی یعنی در ارتفاع 175 متری تجربه کرد. در اینجاست که گردشگران می توانند شهر تالین و مناظر اطراف را به صورت نمای 360 درجه ای ببینند. لازم به ذکر است که مسئولان برج برای این دسته از گردشگرانی که قصد تجربه قدم زنی در لبه برج را دارند امکانات حفاظتی مناسبی نیز تعبیه کرده اند که در تصاویر زیر نیز مشخص است:

امکانات حفاظتی برای قدم زنی روی برج تلویزیونی تالین

ضمنا طبق اعلام وب سایت برج تلویزیونی شهر تالین در استونی، سکوی دیده بانی در ماه های آوریل تا اکتبر هر سال از دوشنبه تا یکشنبه هر هفته از ساعت 11:30 صبح تا ساعت 7 بعد از ظهر بسته به شرایط آب و هوایی باز است.

سکوی دیده بانی برج تلویزیونی تالین در استونی

امکانات مختلف برج تلویزیونی شهر تالین در استونی

علاوه بر ورود به طبقه 22 و قدم زنی در لبه برج تلویزیونی، این برج با امکانات متنوعی که دارد از گردشگران داخلی و خارجی به خوبی پذیرایی می کند. از جمله این امکانات متنوع و جذاب می توان به نمایشگاه های مالتی مدیا برای معرفی کشور استونی و شهر تالین، تالار سینمایی، استودیو تلویزیونی، فروشگاه کادو و هدیه، نمایشگاه GENE-IUS و غیره اشاره نمود. ضمنا همان طوری که در تصویر زیر هم مشاهده می شود، امکانات اسکای دایوینگ و چتربازی نیز بر روی برج تلویزیونی برای گردشگران اهل هیجان فراهم است:

چتربازی روی برج تلویزیونی تالین

اما این مجموعه از کودکان بازیگوش و اهل هیجان نیز غافل نبوده و با زیپ لاین کودکان در محوطه این برج از آنها استقبال می کند:

زیپ لاین کودکان در برج تلویزیونی تالین

در پایان نیز باید عرض کنیم که برج تلویزیونی تالین تقریبا به صورت تمام روزه از ساعت 12 ظهر تا ساعت 21 شب باز است و هزینه ورودی آن برای افراد بزرگسال حدود €13 (یورو) و برای کودکان نیز رایگان می باشد. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط و نحوه سفر به استونی از جمله طریقه اخذ ویزای شنگن استونی در سال 2023 می توانید با مجموعه سفیران سفر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *