استرالیا

باغ گیاه شناسی سلطنتی ویکتوریا در استرالیا

باغ گیاه شناسی سلطنتی ویکتوریا در استرالیا

همه ساله بیش از 2000000 گردشگر از باغ گیاه شناسی سلطنتی ویکتوریا در استرالیا دیدن می کنند و همین امر نشانگر اهمیت این باغ بزرگ می باشد. این باغ وسیع و شگفت انگیز کلا به دو بخش با نام های باغات ملبورن و باغات کران بورن تقسیم می شود. باغات ملبورن که در سال 1846 تاسیس شده مساحتی در حدود 39 هکتار داشته و شامل تقریبا 50000 گیاه از 8500 گونه مختلف گیاهی است. اما باغات کران بورن قدمت زیادی داشته و در سال 1970 در مساحتی حدود 363 هکتار تاسیس شده و شامل 170000 گیاه از 1700 گونه می باشد.

در حقیقت این باغ میزبان کلکسیون گیاه شناسی ملی است. کلکسیونی که شامل 1.5 میلیون گیاه، قارچ و جلبک حفاظت شده است و بزرگترین کلکسیون گیاهی استرالیا و اقیانوسیه را نشان می دهد. علاوه بر این باغ مذکور همچنین شامل کتابخانه جامع گیاه شناسی استرالیا است. تیم کارشناسان مجموعه سفیران سفر در همین مقاله شما را با جاذبه های بیشتری از باغ گیاه شناسی سلطنتی ویکتوریا در استرالیا آشنا خواهند کرد.

زیبایی باغ گیاه شناسی سلطنتی ویکتوریا در استرالیا

درباره باغ گیاه شناسی سلطنتی ویکتوریا در استرالیا

باغ گیاه شناسی سلطنتی ویکتوریا در استرالیا یا Royal Botanic Gardens Victoria یکی از زیباترین جاذبه های استرالیا در شهر ملبورن می باشد. همان طوری که گفته شد، این باغ وسیع و شگفت انگیز کلا به دو بخش با نام های باغات ملبورن و باغات کران بورن تقسیم می شود. باغات ملبورن بخشی از زندگی فرهنگی ملبورن به مدت بیش از 170 سال می باشد. دراین باغ شما ضمن بازدید از بیش از 8500 گونه گیاهی همچنین می توانید از چشم انداز رودخانه، دریاچه و دیگر مناظر زیبای دریاچه نیز لذت ببرید. از معروفترین گونه های گیاهی باغات ملبورن می توان به کاملیا، فلورای جنگل بارانی، کاکتوس ها و ساکولنت ها، رزها، گونه های کالیفرنیا و غیره اشاره نمود.

بازدید از باغ گیاه شناسی سلطنتی ویکتوریا در استرالیا

اما باغات کاربورن که در وسعتی حدود 363 هکتار احداث شده جزء خوش منظره ترین باغات از باغ گیاه شناسی سلطنتی ویکتوریا در استرالیا می باشد. این باغ علاوه بر نمایش باغ استرالیایی همچنین نشان دهنده اکوسیستم های جنوب و شرق استرالیا نیز می باشد. از بخش های مختلف باغات کاربورن می توان به مسیر پیاده روی 10 کیلومتری، مسیر دوچرخه سواری 6 کیلومتری، برج دیده بانی، پناهگاه های زیبا، باربیکیو و زمین های بازی اشاره نمود. جالب است بدانید که در این باغ نیز تقریبا 170000 گیاه از 1700 گونه مختلف وجود دارد.

درباره باغ گیاه شناسی سلطنتی ویکتوریا در استرالیا

تورهای باغ گیاه شناسی سلطنتی ویکتوریا در استرالیا

جذابیت های باغ گیاه شناسی سلطنتی ویکتوریا در استرالیا فقط محدود به مشاهده گونه های مختلف گیاهی و یا دیدن چشم اندازهای زیبا از این باغ نمی باشد. بلکه بازدیدکنندگان از باغ مذکور می توانند در قالب تورهای گردشگری به فعالیت های تفریحی مختلفی بپردازند. اولین تور باغ گیاه شناسی سلطنتی ویکتوریا در استرالیا مربوط به تور دوچرخه سواری بوته زار می باشد. شما در این تور دوچرخه سواری کرده و بوته زارها و چمنزارهای باغات کران بورن را دور می زنید.

تور دیگر برگزار شده در باغ گیاه شناسی سلطنتی ویکتوریا در استرالیا تور اکتشافی باغات کران بورن می باشد. معمولا این تور به صورت گروهی بوده و برای گردش و بازدید از مناطق مختلف باغات کران بورن از اتوبوس هوای آزاد استفاده می شود. تصویری از این تور هیجان آور و جذاب را در زیر مشاهده می کنید:

تور اکتشافی باغات کران بورن

تور جذاب دیگر که در باغ گیاه شناسی سلطنتی ویکتوریا در استرالیا برگزار می شود، تور بزرگ پیاده روی در اراضی جنوبی این باغ می باشد. گردشگران در قالب این تور نیز می توانند از نزدیک شگفتی های باغ را لمس کرده و خاطرات خوب و به یادماندنی از باغ گیاه شناسی سلطنتی ویکتوریا در استرالیا برای خود رقم بزنند.

همچنین در کنار گشت و گذار در این باغ، گردشگران خارجی می توانند سوغاتی های خود را از فروشگاه های باغ تهیه کرده و برای رفع خستگی نیز قهوه ای را در کافه بون ورونگ (در باغات کارن بورن) و یا کافه و کیوسک جاردین تان (در باغات ملبورن) صرف کنند. کافه بون ورونگ بر باغ ماسه قرمز یا Red Sand Garden اشراف داشته و از ساعت 9 صبح با اسنک های خوشمزه، قهوه داغ و خوراکی های لذیذ از گردشگران استقبال می کند. اما کافه و کیوسک جاردین تان همه روزه از 9 صبح تا 4 بعد از ظهر باز بوده و با انواع غذاهای محلی از گردشگران پذیرایی می کند.

تورهای باغ گیاه شناسی سلطنتی ویکتوریا در استرالیا

سرمایه گذاری در استرالیا 2023

دولت استرالیا برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در این کشور توجه ویژه ای دارد و با صدور ویزاهای سرمایه گذاری investor visa اقامت ارزشمند این کشور را به سرمایه گذاران واجد شرایط اعطاء می کند. طبق قوانین استرالیا از سال 2021 دولت استرالیا برای سرمایه گذاران خارجی 3 نوع ویزای اقامت موقت با اعتبار 5 ساله صادر خواهد کرد که از قرار ذیل می باشد:

3 نوع ویزای اقامت موقت برای سرمایه گذاران در استرالیا

در قوانین جدید که از 1 جولای سال 2021 نیز به اجرا درخواهد آمد، مقدار حداقل دارایی ها و درآمد سالیانه شرکت برای متقاضیان ویزای نوآوری بیزینس افزایش خواهد یافت. متقاضیان ویزای کارآفرین استرالیا حالا لازم است که فاندینگ خود را از منابعی در داخل استرالیا پیدا کنند. ضمنا شرایط برای متقاضیان ویزای سرمایه گذار کلان بدون تغییر باقی می ماند. بنابراین در قالب قانون جدید سرمایه گذاری در استرالیا، شروط زیر برای متقاضیان ویزای سرمایه گذار استرالیا 2021 وجود دارد:

  • حداقل ارزش سرمایه : $1.25 میلیون دلار استرالیا یا حدود $950000 (دلار آمریکا)
  • حداقل درآمد سالیانه شرکت: $750000 (دلار استرالیا) یا در حدود $570000 (دلار آمریکا)

در نهایت باید متذکر شد که ویزای صادره برای متقاضیان سرمایه گذاری در استرالیا ویزایی با اعتبار 5 ساله است و سرمایه گذاران پس از 3 سال اقامت در استرالیا می توانند برای اخذ اقامت دائم استرالیا نیز اقدام نمایند. توصه می شود سوالات خود در باب سفر به استرالیا 2023 را با ما در مجموعه سفیران سفر درمیان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *