استرالیا

باغ وحش تارونگا در استرالیا

باغ وحش تارونگا در استرالیا

باغ وحش تارونگا در استرالیا با چشم اندازهای زیبا از بندر سیدنی یکی از مقاصد عالی برای مشاهده حیات وحش بومی و حیوانات کمیاب استرالیایی است. غالبا به گردشگران تورهای مختلفی جهت بازدید از این باغ وحش زیبا پیشنهاد می شود که از بین این تورهای مهیج می توان به تور تجربه استرالیای وحشی (Wild Australia Exprience) و نیز تور VIP آوسی گولد حیوانات بومی اشاره نمود. هموطنان گرامی از طریق تماس با گروه کارشناسان مجموعه سفیران سفر می توانند در جریان اطلاعات تکمیلی و مهمی در باب اقامت استرالیا برای ایرانیان قرار گیرند.

باغ وحش تارونگا؛ بزرگترین باغ وحش در استرالیا

باغ وحش تارونگا Taronga Zoo در شهر سیدنی از ایالت نیو ساوت ولز استرالیا قرار دارد. گردشگران و بازدیدکنندگان از این باغ وحش بایستی خود را به حومه شهر سیدنی یعنی موسمان در سواحل بندر سیدنی رسانده و از آنجا به دیدن این باغ وحش بروند. باغ وحشی که رسما در 7 اکتبر سال 1916 افتتاح شده است و توسط شورای پارک باغ وحش های نیو ساوت ولز تحت نام تجاری انجمن حفاظت تارونگا مدیریت می شود. مساحت کل باغ وحش تارونگا در استرالیا حدود 28 هکتار بوده و این باغ وحش به 8 منطقه تقسیم می شود. از نکات جالب توجه درباره این باغ وحش اینکه در این مجموعه بیش از 4000 جانور از 350 گونه وجود دارد و همین امر آن را به بزرگترین باغ وحش حال حاضر استرالیا تبدیل کرده است. تصویری از ورودی باغ وحش تارونگا در سیدنی استرالیا را مشاهده می کنید:

ورودی باغ وحش تارونگا در سیدنی استرالیا

این باغ وحش همچنین دارای یکسری امکانات رفاهی و اقامتی می باشد. از جمله این امکانات می توان به یک فروشگاه کادو فانتزی، کافی شاپ و نیز یک مرکز اطلاعات جهت راهنمایی گردشگران می باشد.

باغ وحش تارونگا؛ بزرگترین باغ وحش در استرالیا

نحوه بازدید از باغ وحش تارونگا در استرالیا

امکان بازدید انفرادی و جمعی در قالب تور از باغ وحش تارونگا برای همگان فراهم است. برای بازدیدکنندگان مستقل، باغ وحش تارونگا دارای یک اپلیکیشن آیفون ارتباطی است که شما را در بازدید دقیق و کامل از این باغ وحش راهنمایی می کند. اما تاورهای گروهی نیز برای بازدید از باغ وحش تارونگا وجود دارد که گردشگران و بازدید کنندگان می توانند از قبل در این تورها ثبت نام کرده و به همراه راهنمای تور از باغ وحش تارونگا دیدن کنند. از جمله این تورها می توان به تورهای گردشگری زیر اشاره نمود:

  • تور تجربه استرالیای وحشی (Wild Australia Exprience)
  • تور VIP حیوانات بومی آوسی گولد

نحوه بازدید از باغ وحش تارونگا در استرالیا

رویدادهای مهم باغ وحش تارونگا در استرالیا

باغ وحش تارونگا در استرالیا نه تنها از لحاظ مساحت بلکه از نظر تعداد گون های محافظت شده نیز جزء بزرگترین باغ وحش های جهان محسوب می شود. همان طوری که پیشتر هم گفته شد، در این باغ وحش بیش از 4000 حیوان وحشی از 350 گونه جانوری وجود دارد. از مهمترین رویدادهای اتفاق افتاده در این باغ وحش می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • تولد پلاتیپوس: در فوریه سال 2003، این باغ وحش دومین باغ وحش استرالیا در زمینه پرورش پلاتیپوس تبدیل شد.
  • اولین تولد فیل استرالیا: در 4 جولای سال 2009، تونگ دی (فیل آسیایی) بچه فیل از مادرش به اسم لوک چای متولد شد. این اولین بچه فیل متولد استرالیا بود. تونگ دی و پدرش گونگ دو تا از 8 فیل وارد شده به استرالیا جهت مشارکت در برنامه پرورشی سازمان حفاظت از محیط زیست استرالیا بودند.
  • دومین تولد فیل: یک بچه فیل آسیایی در 10 مارس سال 2010 به نام پاتی هارن متولد شد.
  • رویال تور: در 20 آوریل 2014، شاهزاده ویلیام و کاترینا همراه با پس 8 ماهه خودشان شاهزاده جورج کمبریج برای شرکت در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بیلبی (جونده بومی استرالیا) از باغ وحش مذکور دیدن کردند.
  • تولد بیلبی جویز: نمایشگاه شاهزاده جورج بیلبی تولد بیلبی جوی از بیلبی جورج و مادرش یالجا اعلام کرد.
  • تولد توله های ببر سوماترایی: کارتیکا یکی از 4 ببر سوماترایی موجود در این باغ وحش بود که در 17 ژانویه سال 2019 توله ببری را متولد کرد.

رویدادهای مهم باغ وحش تارونگا در استرالیا

هزینه بازدید از باغ وحش تارونگا در استرالیا

یکی از سوالات مکرر بازدیدکنندگان از باغ وحش تارونگا در استرالیا اطلاع از هزینه بلیط ورودی این باغ وحش می باشد. در ابتداء بایستی بدانید که امکان خرید بلیط الکترونیکی برای بازدید از باغ وحش تارونگا در استرالیا وجود دارد و در صورتی که گردشگران بلیط این مجموعه را به صورت آنلاین رزرو کنند می توانند از امتیاز تخفیف نیز بهره مند شوند. نکته دوم اینکه هزینه بلیط بازدید از این باغ وحش برای بازدیدکنندگان مختلف با توجه به شرایط سنی آنها متفاوت بوده و لیست آن از این قرار است:

نوع بلیط قیمت گیت قیمت آنلاین
بزرگسالان $49 $44.10
دانشجویان $39.00 $35.10
کودکان 4 تا 15 سال $29 $26.10
نوزادان زیر 4 سال رایگان رایگان

شرایط مهاجرت سرمایه گذاران به استرالیا

یکی از شیوه های مهاجرتی آسان به استرالیا سرمایه گذاری در استرالیاست. برای سرمایه گذاری در استرالیا 2023 و اخذ اقامت این کشور نیز روش های مختلفی وجود دارد. اما از بین آسانترین این روش ها می توان به شیوه راه اندازی استارت آپ استرالیا اشاره کرد. این شیوه مهاجرتی به سرمایه گذاران اجازه اخذ اقامت استرالیا را با حداقل شرایط و کمترین سرمایه ممکن را فراهم می کند. علاوه بر این کارآفرینان و سرمایه گذاران خارجی از این طریق می توانند از حمایت های دولت استرالیا در قالب تخفیف های مالیاتی و نیز وام نیز برخوردار شوند. شما عزیزان برای کسب اطلاعات تکمیلی درباب سفر به استرالیا و یا مدارک لازم برای این امر می توانید از خدمات مشاوره مجموعه سفیران سفر بهره گیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *