ترکیه

بازار مصری های ترکیه

بازار مصری های ترکیه

بازار مصری های ترکیه که به بازار ادویه نیز معروف است یکی از قدیمی ترین بازارهای استانبول برای خرید محصولاتی مثل ادویجات، شیرینی و آجیل است. این بازار در منطقه امین انو استانبول درست کنار پل گالاتا قرار دارد. این بازار نوعی بازار سرپوشیده و به شکل L انگلیسی و دارای 6 نقطه ورودی است. بازاری که قدمت ساختش نیز به سال 1660 میلادی برمی گردد و بعد از بازار بزرگ استانبول معروفترین بازار سرپوشیده این شهر است. در این بازار کلا 113 مغازه وجود دارد که از این تعداد فقط حدود 85 مغازه مخصوص فروش ادویه است و مابقی آنها به فروش محصولات دیگری مثل آجیل و خشکبار، صنایع دستی و جواهرات می پردازند.

برای دسترسی به این بازار نیز بایستی به منطقه امین اونو در شهر استانبول سفر کنید. این بازار همه روزه از ساعت 8 صبح تا ساعت 7:30 عصر به روی بازدیدکنندگان باز است و بازدید از آن هم برای کلیه گردشگران داخلی و خارجی آزاد است. برای دسترسی به بازار ادویه یا بازار مصری ها می توان از انواع گزینه های مسافرتی استفاده کرد که آسانترین و بهترین آن استفاده از ترامواست. هر گونه اطلاعات توریستی به روز و کامل در خصوص کشور ترکیه را می توانید از سایت سفیران سفر دریافت کنید.

بازار مصری ها یا بازار ادویه ترکیه

میسیر چارشیسی (Mısır Çarşısı) یا همان بازار مصری ها یکی از جاذبه های توریستی بسیار معروف و پر بازدید در سفر به شهر استانبول محسوب می شود. این بازار که به بازار ادویه نیز شهرت دارد یک بازار مسقفی است که به غیر از ادویه که مال التجاره اصلی این بازار محسوب می شود، تقریبا همه نوع سوغاتی که بخواهید در آنجا وجود دارد. از آنجمله می توان به میوه خشک، آجیل، پنیر محلی، مربا، سس، دانه ها، زعفرن ترکیه، چای و نیز انواع شیرینی محلی و حتی جواهرآلات و صنایع دستی اشاره کرد.

بازار مصری ها یا بازار ادویه ترکیه

بازار مصری های ترکیه کجاست؟

برای کسانی که مایلند از بازار مصری های ترکیه دیدن کنند اطلاع از محل این بازار مهم است. بازار مصری ها یا بازار ادویه ترکیه در منتها الیه جنوبی پل گالاتا در نزدیکی مسجد جدید یا ینی جامی قرار دارد. در واقع این بازار به شاخ طلایی نزدیک است و با کشتی نیز به سهولت قابل دسترس است. برای این منظور نیز بایستی به اسکله امین اونو (Eminönü ) رفت و از آنجا به سمت بازار مصری ها حرکت کرد. امین اونو نیز یکی از مکان های مرکزی استانبول است که در آنجا می توان همه نوع وسیله حمل و نقلی از اتوبوس گرفته تا تراموا را یافت.

بازار مصری های ترکیه کجاست

قدمت بازار مصری های ترکیه

بازار مصری های ترکیه در سال 1664 میلادی در جایی ساخته شد که در آنجا عمدتا کالاهای مصری خرید و فروش می شد. از همین رو نیز به این بازار، بازار مصری های ترکیه گفته می شود. پس از آن نیز به خاطر تنوع ادویجات و کالاهای دیگر به آن بازار ادویه گفته شد. این بازار یک بازار سرپوشیده به شکل L انگلیسی است که کل مغازه های آن به 113 مغازه می رسد. جالب است بدانید که در طی دوره امپراطوری عثمانی، برای چند سالی نیز این بازار به عنوان داروخانه هم استفاده شد. تا اینکه در سال های 1691 و 1940 این بازار دچار آتش سوزی شد و مجددا بازسازی شد و جدیدترین پروژه بازسازی بازار مصری ها در سال 2018 میلادی انجام شده است.

قدمت بازار مصری های ترکیه

نحوه و شرایط بازدید از بازار مصری های ترکیه

این بازار همه روزه به جز ایام تعطیل در طول تابستان از ساعت 8 صبح تا ساعت 7:30 عصر و در فصل زمستان نیز از ساعت 8 صبح تا ساعت 7 عصر به روی بازدیدکنندگان باز است. بازدید از این بازار برای همگان آزاد است. کلا هم در عرض نیم ساعت می توان از بازار مصری ها دیدن کرد مگر اینکه شما بخواهید از این بازار خرید بکنید. در این صورت تعیین کننده تایم بازدید شما از این بازار به مقدار خرید و نیز چانه زنی اتان بستگی خواهد داشت.

نحوه و شرایط بازدید از بازار مصری های ترکیه

جاذبه های اطراف بازار مصری های ترکیه

شما می توانید یک روز از سفرتان را به تور پیاده روی بازارهای استانبول در طول اوزون چارشی جاده سی اختصاص دهید. که از بازار بزرگ استانبول تا مسجد رستم پاشا ادامه می یابد و به بازار مصری ها ختم می شود. یک مسیر عالی برای دیدن جاذبه های معروف استانبول البته با محوریت بازارهای این شهر! از جمله جاذبه های معروفی که در قالب این تور پیاده روی می توان دید شامل:

بازار بزرگ استانبول: بزرگترین و قدیمی ترین بازار در استانبول به شمار می رود که در آن همه نوع کالایی از جمله فرش و گلیم ترکی، چای و قهوه ترک، جواهرات، صنایع دستی و غیره یافت می شود.

بازار بزرگ استانبول

مسجد رستم پاشا: که از جمله جواهرات معماری شهر استانبول است. این مسجد به دلیل تزیینات کاشی های آبی رنگش به عنوان مسجد آبی کوچک شناخته می شود.

مسجد رستم پاشا

ایا صوفیه: که نماد شهر استانبول و از معروفترین جاذبه های توریستی این شهر یادگاری از دوره امپراطوری بیزانسی و عثمانی محسوب می شود.

مسجد آبی: که به مسجد سلطان احمد ترکیه معروف است و به خاطر کاربرد موزاییک های آبی در طراحی داخلی اش شهرت دارد.

مسجد آبی

دیوان یولو: یا همان مسیر دیوان خیابان اصلی از منطقه سلطان احمد و هیپودروم است که از فروشگاه ها، رستوران ها، مساجد و یادبودهای تاریخی زیادی مثل چمبرلی تاش و بازار بزرگ استانبول عبور می کند.

مطمئنا سفر به ترکیه یک سفر شیرین، جذاب و مهیجی است که طرفداران زیادی هم دارد. اگر شما نیز جزء متقاضیان سفر به ترکیه 2024 هستید از هم اکنون می توانید از طریق دریافت خدمات مسافرتی از مجموعه سفیران سروش سعادت برای این سفر به یادماندنی برنامه ریزی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *