ترکیه

بازار بزرگ استانبول

بازار بزرگ استانبول

اگر عاشق خرید هستید پس حتما از بازار بزرگ استانبول نیز دیدن کنید. بازاری که خود ترکها به آن کاپالی جارسی یا بازار سر پوشیده هم می گویند. این بازار از قدیمی ترین و بزرگترین بازارهای ترکیه و دنیا محسوب می شود. چرا که بازار مذکور در سال 1461 میلادی به فرمان سلطان محمد فاتح ساخته شده است. جالب است بدانید که امروزه این بازار حدود 330000 فوت مربع را پوشش داده و میزبان بیش از 4000 فروشنده و تاجر همراه با چند رستوران، کافه و نیز مسافرخانه است. در این بازار تقریبا همه نوع اجناسی از جمله فرش های ترکیه ای، کاشی های رنگی، کوزه، صنایع دستی مختلف، لباس و منسوجات، چرم و وسایل چرمی و حتی انواع خوراکی ها یافت می شود.

در واقع بازار بزرگ استانبول با مایل ها راسته و پاساژ، مساجد، بانک ها، فروشگاه ها، کافه ها و رستوران ها و ایستگاه های پلیس به خودی خود یک شهر کوچکی است. شهری کوچک در دل کلانشهری مثل استانبول که شما برای گشت و گذار در آن حتما بایستی وقت بگذارید. با اینکه از روش های مختلفی می توان برای دسترسی به این بازار استفاده کرد ولی آسانترین شیوه ممکن برای دسترسی از سلطان احمد به این بازار از طریق ترموای باغچیلار و پیاده شدن در ایستگاه چارشی کاپی است. برای آشنایی با هر جاذبه توریستی در سراسر جهان حتما با ما در سایت سفیران سفر همراه باشید.

حقایقی جالب درباره بازار بزرگ استانبول

بازار بزرگ استانبول Grand Bazar of the Istanbul یادگاری از دوره امپراطوری عثمانی است. به همین دلیل نیز این بازار را می توان یک سایت تاریخی به حساب آورد. در این بازار بزرگ سرپوشیده در حدود 21 ورودی وجود دارد که ورودی اصلی آن دروازه بایزید است. که ایستگاه تراموای بایزید به این ورودی نزدیکتر است. با اینکه تقریبا هر چیزی که بخواهید می توانید از بازار بزرگ استانبول خرید بکنید ولی از معروفترین اجناس به فروش رسیده در این بازار می توان به چای و قهوه ترک اشاره کرد که طرفداران خاصی دارد.

حقایقی جالب درباره بازار بزرگ استانبول

دلیل شهرت بازار بزرگ استانبول چیست؟

بازار بزرگ استانبول اصلا یک بازار جدیدی نیست بلکه این بازار در سال 1461 میلادی توسط سلطان محمد فاتح یا به قول ترکها محمت فاتیح ساخته شد تا به اقتصاد کشور کمک کرده و از مسجد بزرگ ایا صوفیه نیز پشتیبانی بکند. بنابراین بازار بزرگ استانبول یکی از قدیمی ترین و بزرگترین بازارهای سر پوشیده جهان است. اصلی ترین دلیل شهرت این بازار نیز در بین گردشگران خارجی همین قدمت و نیز اندازه آن است.

شهرت بازار بزرگ استانبول

به هر حال این بازار با 61 راسته مسقف و بیش از 4000 مغازه و مساحتی حدود 30700 متر مربع، یکی از بزرگترین بازارهای سرپوشیده جهان است. که روزانه سبب جذب حدود 250000 الی 400000 بازدیدکننده می شود.

بهترین فروشگاه های بازار بزرگ استانبول

تجربه خرید از بازار بزرگ استانبول یک تجربه جالب و در وهله اول گیج کننده ای است. چرا که این بازار دارای راسته های مختلف بوده و همان طوری که در ابتدای بحث نیز گفته شد، بیش از 4000 فروشگاه در همین بازار به عرضه محصولاتشان می پردازند. بنابراین از یک طرف وجود این مقدار فروشگاه دست خریداران برای خرید جنس یا کالای مورد نظر را باز گذاشته و از طرف دیگر ممکن است باعث سردرگمی افراد شود. در کل از معروفترین فروشگاه های بازار بزرگ استانبول نیز می توان به فروشگاه های زیر اشاره کرد:

عنوان فروشگاه زمینه فعالیت آدرس
Gülaylar Altın طلا و جوهرات Fatih, Kalpakçılar Caddesi No:150
+90 212 526 79 17
Merve Çeyiz حوله و منسوجات ترک Mısır Çarşısı No:81
+90 212 511 02 65
Ören Tekstil شال و روسری Sururi, Kaputcular Sk. no:1/A
+90 212 527 88 79
Ziynet Art جواهرات و صنایع دستی Sokak No:6 Beyazit
+90 532 174 14 08
Adnan & Hasan فرش و گلیم Beyazıt, Halicilar Carsisi Cd No:89
+90 212 527 98 87

بهترین فروشگاه های بازار بزرگ استانبول

نحوه دسترسی به بازار بزرگ استانبول

بازار بزرگ استانبول به خاطر چند مایل پاساژ و راسته، رستوران، بانک، کافه و غیره به خودی خود یک شهر کوچکی محسوب می شود. بازاری که نه تنها ارزش تجاری بلکه ارزش تاریخی بالایی هم دارد. چرا که این بازار به دستور سلطان محمد فاتح (محمد دوم) ساخته شده است و حالا جزء ارکان اصلی شهر استانبول است. با اینکه از روش های مختلفی می توان برای دسترسی به این بازار استفاده کرد ولی راحتترین و آسانترین شیوه ممکن برای دسترسی از سلطان احمد به این بازار از طریق ترموای باغچیلار و پیاده شدن در ایستگاه چارشی کاپی است.

نحوه دسترسی به بازار بزرگ استانبول

 زمان باز و بسته شدن بازار بزرگ استانبول

همه جذابیت های بازار بزرگ استانبول فقط خرید از مغازه های آن نیست بلکه گردشگران با گشت و گذار در راسته های این بازار می توانند ضمن آشنایی با تاریخ گذشته استانبول همچنین با مردمان خونگرم و صمیمی ترکیه نیز آشنا شوند. منتها قبل از سفر به استانبول و بازدید از این بازار بهتر است ابتداء امر با زمان های باز و بسته شدن بازار آشنا شوید. این بازار هر هفته از دوشنبه تا شنبه از ساعت 9 صبح تا ساعت 7 عصر به روی بازدیدکنندگان باز است. اما بازاریان معمولا مغازه خودشان را به تدریج از ساعت 6:30 می بندند.

همچنین عزیزان در نظر داشته باشند که اغلب بازاریان هنگام انجام معامله، کارت اعتباری قبول می کنند. به همین دلیل نیز تعجب نکنید اگر ببینید که فروشندی در بازار بزرگ استانبول پول نقد را قبول نکند و یا آن را به سختی بپذیرد. خیلی از هموطنان تجربه سفر به ترکیه دارند و خیلیها نیز درصدد تجربه این سفر هستند. بنابراین ما به این دسته از عزیزان توصیه می کنیم که برای یک سفر آسان و خاطره انگیز به کشور ترکیه حتم از خدمات مختلف مجموعه سفیران سروش سعادت بهره گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *