پرتغال

آکواریوم لیسبون پرتغال

آکواریوم لیسبون پرتغال

در این مقاله در تلاش هستیم تا آکواریوم لیسبون پرتغال را به شما معرفی کنیم. آکواریومی که در سال 1998 میلادی تاسیس شده است. این آکواریوم یکی از بهترین و بزرگترین آکواریوم های موجود در جهان نیز محسوب می شود. آکواریومی که میزبان حدود 16000 گونه جانوری (عمدتا آبزی) از 450 گونه می باشد. که از آنجمله می توان به کوسه ماهیان، ژله ماهی ها، سفره ماهی ها، اسب دریایی، سگ دریایی، پنگوئن و غیره اشاره کرد. در ضمن آکواریوم لیسبون جزء معدود آکواریوم های جهان است که بخاطر شرایط منحصر بفرد و نیازهای خاص اش، میزبان یک خورشید ماهی است. در ادامه همین مطالب نیز با ما در سایت سفیران سفر همراه باشید.

آکواریوم لیسبون؛ بزرگترین آکواریوم سر پوشیده اروپا!

یکی از بزرگترین آکواریوم های اروپا و جهان، آکواریوم لیسبون Lisbon Oceanarium می باشد. آکواریومی که در شهر لیسبون پایتخت پرتغال قرار داشته و قدمت احداث آن نیز به سال 1998 میلادی می رسد. این آکواریوم توسط پیتر چرمایف (طراح آکواریوم اوزاکا) طراحی و ساخته شده است. آکواریومی که در پارک داس ناچوئس قرار داشته و به عنوان بزرگترین آکواریوم سر پوشیده اروپا به حساب می آید. نمایی از ساختمان آکواریوم لیسبون را در تصویر زیر مشاهده می کنید:

ساختمان آکواریوم لیسبون

حقایقی جالب که درباره آکواریوم لیسبون باید بدانید!

همان طوری که گفته شد، قدمت تاسیس آکواریوم لیسبون پرتغال به سال 1998 میلادی برمی گردد. آکواریومی که از بهترین و معروفترین جاذبه های توریستی پایتخت پرتغال نیز قلمداد می شود. اما قبل از اینکه اصلا از این آکواریوم دیدن کنید بهتر است بدانید که:

  • این آکواریوم میزبان حدود 16000 حیوان عمدتا آبزیان است.
  • در آکواریوم لیسبون حدود 450 گونه جانوری وجود دارد.
  • این آکواریوم متشکل از چندین تانکر آب است که حجم بزرگترین تانکر آن حدود 5000 متر مکعب می باشد.
  • سالانه حدود 1000000 نفر از آکواریوم لیسبون دیدن می کنند.
  • این آکواریوم دارای 1 نمایشگاه (تانکر) اصلی و 4 نمایشگاه کوچک است.
  • آکواریوم لیسبون تنها آکواریوم در جهان است که میزبان خورشید ماهی است!

درباره آکواریوم لیسبون

اهمیت بازدید از آکواریوم لیسبون پرتغال

در سفر به کشور پرتغال و مخصوصا شهر لیسبون، جاذبه های توریستی زیادی مثل آکواریوم لیسبون پیش روی گردشگران قرار دارد. منتها این سوال ممکن است برای اغلب گردشگران مطرح شود که آیا آکواریوم لیسبون ارزش دیدن دارد؟ در پاسخ به این سوال بایستی گفت بله. چرا که آکواریوم لیسبون بهترین آکواریومی است که تا به حال دیده اید. همچنین این آکواریوم با تنوع بالایی از ماهی ها و دیگر جانوران یکی از بزرگترین نوع آکواریومی محسوب می شود. در همین جا شما می توانید گونه های آبزی مختلف و البته فانتزی از پوفین ها، پنگوئن ها، کوسه ها و ژله ماهیان و نیز مخلوقات عجیب و غریب مثل خورشید ماهی شبه کارتونی و سگ های آبی بامزه را از نزدیک ببینید.

اهمیت بازدید از آکواریوم لیسبون پرتغال

نمایشگاه های آکواریوم لیسبون پرتغال

آکواریوم لیسبون پرتغال دارای بزرگترین کلکسیون از گونه های مختلف دریایی مثل سفره ماهی ها، پنگوئن ها، سگ های آبی، پرندگان مختلف، اسبان دریایی، ستاره دریایی، خیار دریایی، مرجان ها، اختاپوس ها، کوسه ها، حلزون های دریایی، مارماهی ها، دو زیستان، ژله ماهی، گیاهان دریایی، گیاهان خشکی و سایر موجودات دریایی است که کلا تعداد آنها به 16000 موجود از 450 گونه مختلف می رسد.

نمایشگاه های آکواریوم لیسبون

ناگفته نماند که این آکواریوم از 4 نمایشگاه (یا به عبارت دیگر 4 تانکر) تشکیل شده است. نمایشگاه اصلی یک تانکر به حجم 5000000 لیتر و با مساحتی در حدود 1000 متر مربع به همراه 4 تانکر بزرگ دیگر است. نمایشگاه اصلی دارای تانکری به عمق 7 متر بوده و زیستگاه حدود 100 گونه آبزی است. ولی چهار نمایشگاه دیگر عمق کمتری داشته و میزبان 4 زیستگاه مختلف با حیات گیاهی و جانوری بومی هستند. این 4 زیستگاه عبارتند از:

  • مرجان های سنگی اطلس شمالی
  • خط ساحلی جنوبگان
  • جنگل های کلپ اقیانوس آرام معتدله
  • ریف های مرجانی هندی گرمسیری

بازدید از آکواریوم لیسبون پرتغال

شرایط بازدید از آکواریوم لیسبون پرتغال

پس همانگونه که در مطالب اولیه هم گفته شد، آکواریوم لیسبون در دوکا دوس اولیوایس، پارک داس ناچوئس قرار دارد که زمانی اراضی نمایشگاهی برای نمایشگاه Expo 98 محسوب می شد. منطقه ای که تحت پوشش چندین شبکه حمل و نقلی قرار دارد. ایستگاه شرق مرکزی برای تمامی شبکه هایی است که به منطقه لیسبون شرقی یعنی شبکه های مترو زیر زمینی و اتوبوس و تیز خط سینترا و خط شمالی خدمات ارائه می دهند. همچنین تاکسی ه نزدیک ایستگاه وجود دارد که برای رسیدن به این آکواریوم می توان از آنها استفاده کرد. پس با این توضیح:

  • نزدیکترین ایستگاه های اتوبوس: ایستگاه شرق (اورینته)705، 725، 728، 744، 708، 750، 759، 782 و 794
  • مترو زیر زمینی: خط قرمز- ایسیتگاه شرق (اورینته)
  • قطارها: قطارهای آلفا پندولار و اینتر سیتی

هزینه بلیط بازدید از آکواریوم مذکور نیز برای هر نفر حدود €22 (یورو) می باشد. در ضمن آکواریوم لیسبون تقریبا همه روزه از ساعت 10 صبح تا 8 به روی بازدیدکنندگان باز است. شما عزیزان برای دریافت هر گونه اطلاعات و یا مشاوره های رایگان می توانید با تیم مشاورین ما در مجموعه سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *